[F1] Grand Prix van Oostenrijk 2019

Jarninho

Senior Member
Gisteren bekeken nadat ik thuis was van de TT en gelukkig nog niks had gehoord. Wat een gave race! MotoGP is vrijwel altijd beter, maar als F1 goed is, is het ook echt wel héél erg goed. Hiervoor martel ik mezelf door die andere ellende (Frankrijk etc) heen.

Terechte beslissing trouwens van de stewards. Max zat er bij de apex helemaal naast, reed geen vreemde lijn en ik heb nog nooit gezien dat dat bestraft werd.

Tjello

DigitalRacing.nl
Ik ben echt wel een Leclerc fanboi maar ik snap nog steeds niet dat hij hem daar liet staan. gezien het sterke punt van de Ferrari had ie beter achterlangs kunnen steken en dan op acceleratie rechts er naast blijven.

Wat vinden we eigenlijk achteraf van de beslissing van Ferrari om op soft te beginnen? Zouden de mediums het nog slechter gedaan hebben bij hun dan bij Mercedes?

Jarninho

Senior Member
Hij had toch gewoon de binnenkant moeten verdedigen? Maar goed dat deed hij niet, dus idd, hij had gewoon achterlangs moeten kruizen.

Het ging volgens mij prima op de softs. Ze reageerden op Bottas' stop, anders hadden ze makkelijk nog langer doorgekund leek mij.

Markie

Senior Member
Ik ben echt wel een Leclerc fanboi maar ik snap nog steeds niet dat hij hem daar liet staan. gezien het sterke punt van de Ferrari had ie beter achterlangs kunnen steken en dan op acceleratie rechts er naast blijven.

Wat vinden we eigenlijk achteraf van de beslissing van Ferrari om op soft te beginnen? Zouden de mediums het nog slechter gedaan hebben bij hun dan bij Mercedes?
Volledig mee eens, of binnenkant verdedigen, of zorgen dat je meer tractie eruit komt. Nadeel is natuurljk wel dat Max wel DRS krijgt, maar dat was de eerste keer ook geen probleem, zolang je de binnenkant maar hebt en Max buiten om moet.

Uit intervieuws van Vettel begreep ik dat de softs top waren en ze alleen problemen hadden op de hardste compound, dus misschien hadden ze nog iets langer kunnen doorrijden en dan naar de mediums. Weet niet of er uberhaupt coureurs waren die hun tweede stint op de mediums reden (Lando?).

Tjello

DigitalRacing.nl
Idd langer doorrijden was handiger geweest. Lijkt nog steeds alsof ze het tactisch safe aanpakken hé.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Markie

Senior Member
Weet niet hoever Bottas zat op dat moment, dus denk dat ze de undercut probeerden te voorkomen. Achteraf gezien niet nodig omdat Mercedes de snelheid niet had, maar dat wisten ze toen nog niet, dus ik vergeef Ferrari deze call ;)

In tegenstelling tot de GP van Frankrijk een enorm spannende race dit keer. Zat echt op het puntje van de bank in de laatste fase van de race.

Jarninho

Senior Member
Ik vind het trouwens mooi dat de Honda tot 11 gaat. Normaal gaan auto's tot 10, dus dit is 1 sneller. Overigens al sinds 1984 bekend, dus waarom ze dat nu pas toepassen weet ik niet.

Markie

Senior Member

Uit een tijd dat gehoorschade nog niet bestond en de hoeveelheid Db's een verkoop ding, was er een slimme marketing man "die van ons gaat tot standje 11" verzon. :sneaky:

Last edited: