[F1] Grand Prix van Oostenrijk 2019

Tazz

Senior Member

Tijdschema

Vrijdag 28 juni 2019

11.00-12.30 1ste vrije training
15.00-16.30 2de vrije training

Zaterdag 29 juni 2019

12.00-13.00 3de vrije training
15.00-16.00 Kwalificatie

Zondag 29 junu 2019

15.10 Austrian GP

WK Tussenstand rijders & constructeurs:

2018 Stats

FP1 - Hamilton - 1.04.839
FP2 - Hamilton - 1.04.579
FP3 - Vettel - 1.04.070
Qualify - Bottas - 1.03.130
Race - Verstappen - 1u21min56.024
Fastest Lap - Raikkonen - 1.06.957

2018 Pirelli tyre choice:

US
/ SS
/ S

2019 Pirelli tyre choice

O ward rijdt in Oostenrijk f2, die is vorige maand gecontracteerd door Red Bull. Zou mij niets verbazen als die na de zomer Gasly vervangt mocht hij goed presteren

Tazz

Senior Member
Dat lijkt me wat overdreven, de eerste stop zal toch wel STR zijn in dat geval. En eerst Albon of Kvyat naar RBR sturen

Tjello

DigitalRacing.nl
O ward rijdt in Oostenrijk f2, die is vorige maand gecontracteerd door Red Bull. Zou mij niets verbazen als die na de zomer Gasly vervangt mocht hij goed presteren
Het schijnt zo te zijn dat red bull hem dit jaar een race stoeltje moet geven (contractueel vastgelegd).

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Oh, als dat zo is dan kun je nog alle kanten op. Kvyat naar Red Bull, Albon een kans geven, Ward gelijk laten debuteren bij Red Bull. Het is zonde voor Gasly maar de indruk die hij achter laat is niet goed genoeg voor een team zoals Red Bull. Anderzijds; gaat een ander het beter doen?

Dennis

Senior Member
Dat is een beetje het probleem. Ondanks dat hij echt heel erg tegenvalt, hoeveel zin heeft het om hem te vervange? Ze gaan nu al geen 2e meer worden bij de constructeurs, daar is de auto niet goed genoeg voor. Met de vorm van Verstappen zit het wel goed dus die 3e plaats is ook niet echt in gevaar. Geef zo'n jongen in ieder geval de kans om het seizoen af te maken.

Jarninho

Senior Member
Er zijn toch geen alternatieven met voldoende punten voor een superlicentie? Zo’n O’Ward moet volgens mij ook gewoon nog een heleboel punten verzamelen. Dat was ook de reden dat Albon mocht instappen ipv Ticktum.

Jammer die kwaliteitsnormen, is ook de doodsteek voor de good old paydriver met veel geld en beperkt talent, en dat is ook wel jammer, maar zo zijn er ook geen nood oplossingen meer mogelijk. Ik denk nogsteeds dat Haalt het niet heel slecht doet er zijn andere teams die het slechter doen. Misschien is het team wel helemaal niet met hem bezig (als Jos in 1994) ..

Er zijn toch geen alternatieven met voldoende punten voor een superlicentie? Zo’n O’Ward moet volgens mij ook gewoon nog een heleboel punten verzamelen. Dat was ook de reden dat Albon mocht instappen ipv Ticktum.
Volgens Red Bull heeft hij genoeg punten, maar Dan Ticktum is vandaag zijn super formula stoeltje kwijt geraakt en ook daar schijnt o'ward in zijn plaats te gaan rijden. Die lijkt wel degelijk klaar gestoomd te worden.

Jarninho

Senior Member
Volgens mij heeft hij hooguit 25 punten en dat is discutabel omdat er bij sommige races uit Indy Light of Mazda of Imsa nauwelijks deelnemers waren. 25 is genoeg voor fp1 deelname, 40 voor racen. P3 in Super Formula geeft er nog 15. Maar ze zitten al bijna op de helft van het seizoen. Ik zie dat qua punten niet gebeuren voor 2021. Laat staan dit seizoen.
Gasly is safe, hooguit een swap met Kvyat. Maar die gaat echt geen tests doen voor Max, dus weet niet of dat nou zo handig is. Ik denk wel dat Kvyat in de basis sneller is dan Gasly.

Markie

Senior Member
En Vettel verliest zijn achterkant in de laatste bocht (iets eerder dan Max) en houdt hem net uit de banden stapel :eek:

https://streamable.com/o5drr

Denk dat die strakke wind de coureurs flink verrast, al hoe wel het was Max zijn 6e snelle run (voor vleugel "back to back" test) op die banden set en volgens mij pakte die net ook iets te veel kerb binnenkant?

En Renault heeft duidelijk een DRS/Oscillatie probleem, Hulk: https://streamable.com/n2bv0 & DannyRic https://streamable.com/b49ih

Last edited: