[F1] Grand Prix van Nederland (2021)

Gasly is ook toch wel echt een kwalificatie held. Steeds ergens vooraan, en dat in een AT.

Hij wil graag in een RBR en hij staat vaak voor Perez, maar ze zullen wel een reden hebben om hem bij AT te houden. Wellicht omdat de RedBull hem niet ligt of zo.

Markie

Senior Member
Fantastische sfeer, top volkslied, hopelijk een cleane race met niet te veel drama en rode vlaggen (y)

Last edited:

Markie

Senior Member
Top weekend Max, druk wat is dat. Hij en Lewis class of their own, pushten zo hard.

Valteri dus niet in een Mercedes volgend jaar :geek::love: https://streamwo.com/5E8kqgn

Gasly echt de beste van de drie tweede stoel rbr coureurs

Ferrari pakt wat terug op McLaren

Last edited:

Jarninho

Senior Member
Ik vond het een belachelijk initiatief met 0 slagingskans om de gp naar Zandvoort te krijgen. Maar het is ze wel gelukt en het was een prachtig evenement. Mooi man.

Race in de herhaling gekeken en ik moet zeggen dat hij nog spannender was dan ik had verwacht. Er werd ook iets meer ingehaald dan verwacht.

Maar vooral, die strijd tussen Max en Lewis blijft gewoon geweldig om te zien. Zo close tussen die twee! Helaas voor Mercedes konden ze Bottas niet echt inzetten. Ik had vooraf verwacht dat ze Bottas heel vroeg zouden laten stoppen om Max te verleiden ook vroeg te stoppen, waarna Lewis dan met een latere stop betere banden zou hebben. Maar het was allemaal anders. Een twee-stopper bleek een stuk beter en Max had steeds net genoeg ademruimte om Lewis op te vangen als deze een eerdere pitstop maakte. Toen de commentator na de eerste stop zei dat Lewis nog een medium over had en Max alleen hard en soft, had ik verwacht dat Lewis in het voordeel was. Lewis kon eerder stoppen dan Max als Max voor de soft zou gaan, en zo track positie pakken. Maar bij Red Bull dachten ze hetzelfde en gingen ze voor de harde band en nog een vroegere stop, waar Mercedes op zich slim op reageerde. Maar dat werkte niet echt. Ik was bang dat de Red Bull niet snel zou zijn op de harde band, maar dat viel reuze mee. Strakke overwinning van Max. Geen enkele fout gezien, afgezien van een kleine lockup in de Audi S of hoe die chicane tegenwoordig heet.

En dan Perez. Die had het moeilijk, nadat ie na de mislukte kwalificatie en de motorwissel helemaal achteraan moest starten. En dan ook nog meteen een flat spot op de harde band. Ik dacht dat ie de punten niet meer ging halen. Toch nog knap 8e.

Gasly ondertussen fluitend naar de 4e positie. Super weekend voor hem.

Perez was officieel de driver of the day, maar ik denk dat die prijs net zo goed naar Alonso had kunnen gaan. Wat een race van hem! Gewoon bam 6e, vanaf een 9e start positie. Verder niet echt veel veranderingen vooraan t.o.v. de start opstelling.

Max nu weer aan de leiding, na de twee ongelukkige races voor de zomerstop. Het blijft mega spannend!

Ondanks dat het prachtig was om de F1 wagens rond het circuit Zandvoort te zien vliegen, ben ik toch wel blij dat ik er niet bij was. Iets te veel herrie (en dan bedoel ik de speaker en muziek). En dan al die rookbommen. Ik weet niet of de coureurs er echt last van hebben gehad. En het gezongen Wilhelmus na de race vond ik wat vreemd. Dat doen ze toch nergens?

Maar ik moet niet zeuren. Mega event! Geweldig dat ze dit naar Nederland hebben kunnen halen. Petje af en met het prachtige weer en Max die voor de fans de dag helemaal optimaal maakt, is dit er één om in te lijsten.

Markie

Senior Member
Nog iemand iets gehoord waarom ze nu geen DRS gebruikten in de laatste bocht, dacht dat die verandering daar speciaal voor was aangelegd?

Damon Hill : won't say what a race, but what an event for max Verstappen and Holland.

Heeft hij goed gezegd, weinig spannende race, mooi evenement en de wagens zien er spectaculair uit op de baan