[F1] Grand Prix van Mexico (2021)

Markie

Senior Member
klopt, kan me geen fouten herinneren

Geloof dat Charles niet zit te springen om te switchen

Perez rijdt het dicht, ook snelheid over?

Markie

Senior Member
Top start en race en hopelijk genoeg aan het einde, want Lewis pakt p2 op een rbr baan.

Gasly mega race (enige zelfde ronde), geen voet fout gezet en Ferrari pakt punten op McLaren

Resultaat:

Last edited:

Tjello

Active member
Bottas was het imo wel zelf schuld in bocht 1. Hij heeft Daniel niet zien aan komen maar sneed ook wel erg veel af naar binnen voor L1T1.
Snap er ook niks van waarom ze Checo niet naar binnen haalden toen Lewis achter Charles vast zat (half rondje ofzo maargoed).

Ik snapte überhaupt niet waarom Bottas niet probeerde later te remmen dan Max, waren die 2 omgekeerd had Max de bocht zo ruim gemaakt dat Bottas had moeten remmen of van de baan gaan.

@Ferrari, wel zo fair dat Leclerc zijn positie weer heeft teruggekregen, inderdaad.

@Bottas/Ricciardo, ik vond het toch wel het meest de schuld van Ricciardo, want hij kwam van achteren en verremde zich (wiel blokkeerde).

Tjello

Active member
Ik snapte überhaupt niet waarom Bottas niet probeerde later te remmen dan Max, waren die 2 omgekeerd had Max de bocht zo ruim gemaakt dat Bottas had moeten remmen of van de baan gaan.
Bottas doet niet zo racen en ik denk niet dat ie een aanrijding met Max op zijn geweten wil hebben op dit moment.

@Bottas/Ricciardo, ik vond het toch wel het meest de schuld van Ricciardo, want hij kwam van achteren en verremde zich (wiel blokkeerde).
Hij blokkeerde heel ff met aanremmen, tis niet dat ie vol blokkerend tegen Bottas aan reed. als je kijkt hoe Verstappen bocht 1 pakt, die laat daar genoeg ruimte voor een auto aan de binnenkant, Bottas snijdt die bocht echt vol aan. Dat is niet de eerste keer dat ie zoiets doet.

Markie

Senior Member
Valteri zijn fout was niet het remmen, ging die echt nooit winnen in een weekend waar Mercedes daar juist problemen mee had (gaf in interview ook aan dat die er zeker van was dat Max recht door zou schieten) en in het midden zit met minder orrientatie, maar de ruimte links. Normaal remt de Mercedes in dit soort bochten altijd later (5/10m) dan Max en dit hele weekend was dat omgekeerd en denk niet alleen door de iets hogere top speed, dus vermoedt dat ze met koeling/minder rem performance zaten.

Had het idee dat het plannetje dat Mercedes had bij de start de mist in ging omdat Lewis een te goede start had en al aan de binnenkant zat. Valteri wil naar rechts om Max geen tow te geven en als die door heeft hoe het zit (idd geen racer) is die te laat om het gat links te sluiten.

Uiteindelijk was het DannyRic zijn fout, maar Valteri had het ook iets slimmer aan kunnen pakken door net wat ruimte te laten. Beetje een Vettel move, waar je met de wagens voor je bezig bent en even vergeet dat er nog meer wagens op de baan zitten (gebrek ruimtelijke oriëntatie).

standen

Last edited: