[F1] Grand Prix van Mexico (2021)

Markie

Senior Member
#2
Op hoogte, aero dat minder werkt (hoge downforce pakketten die reltief minder downforce produceren), cooling die minder werkt en een turbo die ook nog eens anders functioneert.

Denk dat de grip, achterkant, uiteindelijk de doorslag gaat geven en dat zou in het voordeel moeten zijn van RBR.

Vraag is wat doet Mercedes, dit jaar andere luchtinlaat PU (beter als verleden?) en hoe veel winnen ze aan rechte lijn snelheid met de achterkant die "inklapt" en wat doet Ferrari (Monaco/Baku top) en kunnen die mee doen, of tenminste een doorn in het oog van een van de twee top teams zijn dit weekend met hun max downforce pakket.
 

Markie

Senior Member
#5
FP1:

Zoals altijd niet te veel naar de tijden kijken, wel interessant dat verschillende teams verschillende compounds wegwerkten in deze sessie

Charles en Sergio hadden foutje laatste bocht en verloren wat reparatie tijd: https://streamja.com/p6G1m

Lance en Yuki nemen nieuwe PU onderdelen en starten van achteren.

 

Markie

Senior Member
#6
FP2:

Voelt een beetje als Speilberg, misschien nog wel met een iets groter gat zowel snelle rondje als de long-runs. Beetje lastig omdat Mercedes beide coureurs op de rode band starten (bang dat ze die nodig hebben in Q2???, heb het lang niet gezien). Sergio en Max waren ook nog een ver achter in de speed traps, wat mij het gevoel gaf dat ze de motor zeker niet opengedraaid hadden (AT sneller en laatste rondje Max ineens flink sneller zonder zichtbare tow (drs))


AT en Ferrari lijken tot nu toe de bovenhand op McLaren te hebben, Charles klaagde wel veel over problemen die hij had met de PU.

 

Markie

Senior Member
#7
RBR duidelijks nelst, Max had alleeen een probleem met iest aan de achterkant (of andere vleugel?) voor zijn laatste run en klaagde daarna over geen grip, maar tot die tijd duidelijk snelst tot die run. Mercedes heeft gewoon niet de snelheid (downforce) in de middelste sector en glijden wat meer in de laatste sector.

Lando pakt penalty, dus tussen DannyRic, Ferrari's (Charles was mega aan het glijden/spin) en Gasly voor best of the rest.



 
Top