[F1] Grand Prix van Mexico 2019

Markie

Senior Member
GOMAX weet niet of Bottas eraf nog iets betekend voor zijn snelste tijd, maar 1e run was snel genoeg. Bottas in de muur zorgt ervoor dat Lewis/Vettel niet sneller kunnen in de tweede run. Jammer dat er twee Ferrari's achter hem staan morgen, had Lewis daar graag tussen gezien. McLaren verslaat Toro Rosso, hopelijk worden ze net de bok van de verplichte start op de rode banden, of misschien iedereen wel gewoon op 2 stops.

Bottas acceleratie laatste bocht crash: https://streamable.com/bab36

Volledige sessie:

Last edited:

Markie

Senior Member
Je kunt in de replays duidelijk geel zien hangen, dus benieuwd wat, als er een straf komt, de penalty zal zijn.Hopelijk niets meer dan zijn snelste tijd afnemen en dan pole met 14.9 :whistle:

Markie

Senior Member
Denk echt dat Max nog een straf gaat krijgen.
Zou ook terecht zijn, je ziet geel en dan gaat de veiligheid voor. Zou na zoveel jaar F1 niet meer nodig moeten zijn dat het team hem verteld, pole binnen geel laatste bocht, maar dat competitieve randje zal er wel nooit afgaan.

Ook dood geergerd aan Jack Plooi zijn interview over die gele vlag, durft het hem amper te vragen en gaat er dan niet op dooro_O

[edit] lees dit net, als waar, weer zo'n eerlijke fia regel, maar dat zou betekenen geen straf

"According to data that is handled, Max was slower in a mini-sector (without sector) where there was a yellow flag and therefore there is no open investigation. If it is a yellow flag the system does not open investigation. If it was double it should be sanctioned. The marshalling system was not yellow"

Last edited:

cookie

Senior Member
Pole kwijt, heel dom eigenlijk. Hij had al pole en niemand had met die gele vlag een snellere ronde kunnen zetten. Maar veel maakt het niet uit, hij had die pole nooit kunnen houden met dat lange rechte stuk. Nu word het waarschijnlijk een mooie inhaalrace

Markie

Senior Member
Terecht had gewoon net als de rest moeten liften, je kunt vlaggen niet negeren als het jouw uitkomt.

Probleem blijft dat als die niet eerlijk was geweest in de persconferentie hij geen straf had gekregen :unsure:

Werkelijk de meest stompzinnig manier om pole te verliezen ooit. Had je mond gehouden.
Maar volkomen terecht dat hij bestraft is. Zo vlak na de Hubert crash ga je geen risico nemen.

Moet zeggen dat ik me op het moment zelf kapot zat te ergeren aan Olav Mol. Juichen om de pole terwijl hij geen idee had hoe het met Bottas ging. Op tv leek het in 1e instantie een heel zware crash. Dat Max voor alles irriteert soms

Daniël

Senior Member
Dat irriteert altijd. Ik zag tijdje terug voorbeschouwing beelden terug uit begin deze eeuw en eind jaren 90 toen ik net F1 keek (ja zo jong ben ik altijd nog :p), en dat was toch wel een heel andere Olav Mol. Hij bedreef toen daadwerkelijk journalistiek. Het toppunt is echter Jack Plooij. Manmanman, wat een waardeloze vent is dat. Paar weken terug stelde Rob Kamphues eindelijk eens een journalistieke vraag tijdens dat F1 Café-flutprogrammaatje, blert hij er doorheen als een kind dat geen aandacht krijgt. Wat. Een. Vreselijke. Gozer. Ongelooflijk, dat dat zolang een stoorzender mag zijn zeg.

Ik heb een F1 TV account, dus ik kan tegenwoordig legaal naar het Sky-commentaar luisteren. Heel fijn, wat een kennis en kunde hebben ze daar. Overigens vind ik Rick Winkelman wel een goeie, als ze die in de pits zetten heb je tenminste wat fatsoenlijks daar rondlopen.

Beetje jammer dat de FIA de laatste tijd alles weer zo ver achteraf gaat lopen bestraffen in plaats van meteen in te grijpen, maar niettemin een terechte beslissing.

Hopelijk krijgen we wel een leuke race. :)