[F1] Grand Prix van Italië (2021)

Markie

Senior Member
SHOEYTIMEEEEEEE (y)(y)(y)(y)(y)(y)

Lando moet best wel balen, hele jaar de gene die het doet en dan die ene race pakt je teamgeboot de win. Maar mega voor McLaren en ze verdienden get ook gewoon, Lando vor Lewis/Max na de stops (en 1-2)

Sergio weekend net niet, Valteri toch iets beter, ook iets betere wagen natuurlijk.

Ferrari damage controll op zo'n track, maar jah McLaren

Gelukkig paar weken voor de volgende race, kunnen de socmedia los, gelukkig beide zero points

Last edited:
Vraag me af hoe het nu zat met die wheel gun rechtsvoor bij Verstappen. Na uiteindelijk opnieuw proberen leek het alsof het licht nog steeds rood was toen Verstappen weg reed, maar wellicht ook niet. De replays houden net te vroeg op. Hoop tijd verloren, zeker als het wiel er gewoon goed op zat. En wel een dingetje als het wiel er helemaal nog niet 100% goed op zat.

Markie

Senior Member
Mijn god, ongeacht hoe je er over denkt, Ziggo met Doornbos en Coronel zijn diep triest
helemaal mee eens.

Als je vindt dat Max recht op ruimte heeft, kun je niet in de eerste ronde gaan zeggen dat het andersom niet zo is. Enige wat wel waar is dat je ziet dat Lewis met Lando het wel slim aanpakt en doet wat die moet doen in de eerste bocht en er als winnaar uitkomt en met Max doet het dan toch weer net anders en ellende.

Overigens moet F1 zich ook eens gaan afvragen of alleen Briten in dienst een goede zaak is, want dat zag je in Silverstone al (zijn uiteindelijk Lewis fans) en nu ook weer. Eerste interview eerste vraag, "Lewis seams you gave enough room .....", als officiele site kan dat ook anders.

Last edited:

Markie

Senior Member
Dat Sky, al hoe wel geloof dat diResta als Max fan er vandaag zat, het door een gekleurde bril ziet, no problemo en ze komen niet in de buurt van de Ziggo fandom. (moet f1 maar een eigen commentaar team inhuren).

Maar de officiele site is alleen maar Engels, alle soc media, alle pre/post interviews, analyses, podcast en ga zo maar door. En natuurlijk probeer je, althans de meeste, geen voorkeur te hebben, je ziet de wereld toch door Lewis zijn ogen, begrijpelijk maar wat "variatie" zou best mogen.

Markie

Senior Member
GoZiggo

Ruling Stewards

In the opinion of the Stewards, this manoeuvre was attempted
too late for the driver of Car 33 to have “the right to racing room”. While Car 44 could
have steered further from the kerb to avoid the incident, the Stewards determined that
his position was reasonable and therefore find that the driver of Car 33 was
predominantly to blame for the incident.
Zo zag ik dat ook (y)

Wordt dus nieuwe PU voor Max in Rusland

Last edited:

Markie

Senior Member
Wat een foto o_O

Zie je maar weer, je hoeft echt niet met 300+ te crashen voor iets ergs, godzij dank heeft de FIA die HALO er gewoon, ondanks kritiek, door gedrukt (y)

Jarninho

Senior Member
Als je vindt dat Max recht op ruimte heeft, kun je niet in de eerste ronde gaan zeggen dat het andersom niet zo is. Enige wat wel waar is dat je ziet dat Lewis met Lando het wel slim aanpakt en doet wat die moet doen in de eerste bocht en er als winnaar uitkomt en met Max doet het dan toch weer net anders en ellende.
Het verschil met de 1e ronde is dat Max daar geen ruimte liet voor Lewis. Max zat geheel op de witte lijn. Dat is duidelijk verdedigen en je geeft je tegenstander geen kans om binnendoor te steken voor de 2e bocht van de chicane. Lewis ging vlak voor de crash echter niet geheel naar de witte lijn maar liet Max nog wat ruimte. En vervolgens gooide Lewis de deur wel dicht terwijl Max er nog zat. Ambitieus van Max, zeker, maar als Lewis echt had gewild dat Max de chicane afstak had hij denk ik wel duidelijker moeten zijn. Ik denk dat de penalty voor Max een erg marginale call van de stewards was.

Markie

Senior Member
Het verschil met de 1e ronde is dat Max daar geen ruimte liet voor Lewis. Max zat geheel op de witte lijn. Dat is duidelijk verdedigen en je geeft je tegenstander geen kans om binnendoor te steken voor de 2e bocht van de chicane. Lewis ging vlak voor de crash echter niet geheel naar de witte lijn maar liet Max nog wat ruimte. En vervolgens gooide Lewis de deur wel dicht terwijl Max er nog zat. Ambitieus van Max, zeker, maar als Lewis echt had gewild dat Max de chicane afstak had hij denk ik wel duidelijker moeten zijn. Ik denk dat de penalty voor Max een erg marginale call van de stewards was.

Misverstand

vind niet dat Max ook maar iets verkeerd deed in de eerste ronde, vraag mij juist af waarom Lewis in dat soort situaties beland, met Max en alleen met Max, terwijl zelf wel weet hoe het afloopt. (zie ook bv Imola)

Het probleem dat ik had was met de redenatie van de Heren in de studio, die volledig omdraait afhankelijk waar Max zit. "als Max in je spiegels opduikt" nonsens van Coronel, is ook altijd een mooie voor de bingo kaart.

Ik vind de stewards call ook heel marginaal, omdat Max er wel erg ver naast zat en Lewis ook niet de boel duidelijk dicht deed, onder het motto hier is niets te halen. Ja het was nog steeds Lewis zijn bocht, maar als die had gedaan wat die in de eerste ronde met Lando deed, hadden ze er beide doorgekomen en had Lewis ook nog voor Max gezeten richting dell Roggio. Dus vvo mij een racing incident met meer iets meer schuld voor Max, "had kunnen weten dat het gat zou verdwijnen".