[F1]Grand Prix van Italië 2020

Ik verwacht dat McLaren volgend jaar al sterk zal zijn met Mercedes motor achterin. Ben benieuwd of zij i.v.m. hun vroegere samenwerking beter worden bediend dan RP of Williams of dat zij eenzelfde status krijgen.

Last edited:

Markie

Senior Member
Ik verwacht dat McLaren volgend jaar al sterk zal zijn met Mercedes motor achterin. Ben benieuwd of zij i.v.m. hun vroegere samenwerking beter worden bedient dan RP of Williams of dat zij eenzelfde status krijgen.
zelfde status, klanten team.

Mercedes optimaliseert de motor om te werken in hun chassis/aero, dat voordeel zal je altijd missen als klanten team. Maar met de onzekerheid die er destijds was rondom wel of geen Renault in F1 en de bijna gegarandeerde performance van de motor, was het een logische eis van Seidl bij zijn aanstelling.

zelfde status, klanten team.

Mercedes optimaliseert de motor om te werken in hun chassis/aero, dat voordeel zal je altijd missen als klanten team. Maar met de onzekerheid die er destijds was rondom wel of geen Renault in F1 en de bijna gegarandeerde performance van de motor, was het een logische eis van Seidl bij zijn aanstelling.
Is dat iets wat uit de koker van Seidl komt? Heb ik destijds dan gemist denk ik. Ik vind het wel mooi om te zien dat ze zich terugknokken. Hopelijk dat Williams ook nog weer een stapje kan maken. Ze gaan dit jaar toch al beter dan andere jaren.

Een Fin heeft bij een wedkantoor het podium juist voorspeld :eek:

So how much were the odds on a Gasly, Sainz and Stroll podium I hear you cry? 166,990 to one!

Perhaps unsurprisingly, this person spent a mere 20-cent on this incredibly unlikely event but it still bagged them an incredible 33,398 Euros. Not bad, not bad at all.

Markie

Senior Member
Wedden is altijd slim, andere kant van het verhaal:

Is dat iets wat uit de koker van Seidl komt? Heb ik destijds dan gemist denk ik. Ik vind het wel mooi om te zien dat ze zich terugknokken. Hopelijk dat Williams ook nog weer een stapje kan maken. Ze gaan dit jaar toch al beter dan andere jaren.
Goed ingevoerde Duitse media (motorsport-total en later AMuS) gaven destijds aan dat Seidl een drietal punten had bij zijn aanstelling:
- Windtunnel bij het bedrijf zelf
- Mercedes motoren, als je al klanten team bent dan het best mogelijke
- Gedag zeggen tegen Alonso en gaan voor Lando/Carlos, omdat die gemerkt had zodra die bij team kwam kijken een groot gedeelte van de mensen er omheen zich anders gingen gedragen dan normaal.