[F1]Grand Prix van Italië 2020

Markie

Senior Member
Wat een non race, drs trains, maar zonder Mercedes , ik bedoel zonder Lewis, en RBR heb je ineens een heerlijke uitslag

Gun het Pierre zoveel, na alle ellende die hij vorig jaar over zich heen kreeg.

En carlos net te kort, wel jammer van die rode vlag, want anders had het er voor hem misschien wel beter uit gezien (hij lag toch aahter Lewis?)

Jarninho

Senior Member
Bizarre race en geweldige uitslag!
Vrees wel voor de volgende races. Uiteindelijk was het gewoon weer treintje rijden. En de eerste race sinds hoe lang waar een team dat normaalgesproken niet in de buurt van het podium komt wint...?

Markie

Senior Member
Bizarre race en geweldige uitslag!
Vrees wel voor de volgende races. Uiteindelijk was het gewoon weer treintje rijden. En de eerste race sinds hoe lang waar een team dat normaalgesproken niet in de buurt van het podium komt wint...?
8 als in geen Merc/RBR//Fer, vermoed zo een Kimi in een Lotus, maar er vast een annorak die het zeker weet ;)

Heb nog niet naar het weer en DRS openpunt van Mugello gekeken, maar recht stuk is best lang en bocht 1 ruim en teams hebben geen banden data......misschien valt het mee..

Dit soort dagen maakt f1 toch wel heerlijk, hopelijk vanaf 2022 wat vaker.

Last edited:
Dit vind ik een geweldige foto

Wat het extra ironisch maakt, P1 Gasly vorig jaar gedumpt uit de red bull, P2 Sainz, gedumpt uit de red bull organisatie.

Markie

Senior Member
sainz is er nooi uitgeschopt, ,met Max en DamnyRic was er geen plaats voor hem bij RBR en ze hebben zijn overgang niet tegengehouden. Destijds logisch, toen DannyRic imeens wegging hadden ze hem natiurlijk nog graag gehad en nu moesten ze mensen te snel promoveren die er nog noet klaar voor waren.

Sainz is verteld dat dat zolang max er is, hij niet gepromoveerd zou worden, maar dat het hem vrijstond elders te kijken. Dat is niet letterlijk gedumpt worden, dat is waar. Maar wel een duidelijk signaal dat je beter kunt vertrekken

Jarninho

Senior Member
Hij is in 2017 al weggegaan. Toen zat Ric er nog en het zag er echt niet naar uit dat die weg zou gaan. Duurde uiteindelijk ook nog best even. Als Sainz was gebleven en in 2018 Kvyat/Gasly had verslagen had hij echt wel in die RB gezeten in 2019. Zo opportunistisch zijn ze bij RB echt wel en ik geloof niet dat Max er veel moeite mee zou hebben. Hij kon Carlos in de TR ook al aan toen hij net een jaartje ervaring had.

Tjello

Active member
Waar ook ik vorig jaar dacht dat Gasly er mentaal niet bovenop zou komen laat hij het hele seizoen al zien dat hij uit het juiste hout gesneden is. Hoe die hele generatie onderling met elkaar om gaat (Leclerc die hem meteen komt feliciteren bijvoorbeeld) is echt mooi om te zien.
Ook Sainz die toch echt voor de winst wil gaan, net niet killer genoeg zoals Hamilton en Verstappen zouden rijden. Wel tof om de opwaartse lijn van McLaren te zien.

Bottas had deze natuurlijk gemakkelijk moeten winnen, die ging echt niet goed.

Op het hele Nederlandse deel van het internet zie je dat red bull gefileerd wordt. Alleen weet ik zeker dat ik vorig jaar las dat Max naar Ferrari moest als er geen plek bij Mercedes was. Stel je toch voor dat Max naar Ferrari was gegaan :eek:

Markie

Senior Member
Sainz is verteld dat dat zolang max er is, hij niet gepromoveerd zou worden, maar dat het hem vrijstond elders te kijken. Dat is niet letterlijk gedumpt worden, dat is waar. Maar wel een duidelijk signaal dat je beter kunt vertrekken
Dat is gewoon niet waar, Max en Carlos mogen elkaar, denk het voor Max zelfs de persoon op de grid is waar die het best mee omgaat. Er was gewoon geen plaats voor hem destijds en RBR heeft hem laten gaan en was die gebleven had die zeker nu naast Max gezeten.

Ik snap die steken naar Helmut ( RBRr jr programma) nooit zo wanneer twee van die jongens die door dat programma zijn gekomen op het podiums staan na een race als vandaag.

Goed om McLaren daar weer te zien, hopelijk kunnen ze vanaf 2022/23 met Mercedes achterin de laatste stap terug naar de top zetten.

Last edited: