[F1]Grand Prix van Italië 2020

Markie

Senior Member
FP2

Zelfde volgorde als laatste paar weken, zowel in snelle rondje als long-runs Mercedes snelst en Lewis sneller dan Valteri. Max zit in de long runs paar tiende achter Valteri met een gat weer naar het middenveld, maar leek niet helemaal blij met balans. Lando had ERS problemen en deed rondje 5 min voor einde sessie, DannyRic was ook top 5/6, maar wijdt Parabolica en track limits. (Alex ook ong p10)

Ferrari in race trim en Lesmo 1:
Seb: https://streamable.com/ehl0f6
Charles: https://streamable.com/6fg6bo

AT vs RBR

Markie

Senior Member
Mercedes won zijn tijd in S2 en S3, Ascari zag er mega uit, dus denk dat het voornamelijk een goed chasis is en Max die niet helemaal happy was (normale 2/3 tiende voor het middenveld). Ze waren ook het enige team dat in de 2e run inS2/3 al minder hard gingen omdat banden al op (warm) waren, die wagen ligt echt geweldig op de weg, zelfs bij zo weinig downforce.

.Maar we zien het morgen middag wel.

Last edited:
Er staan dus kartonnen borden met afbeeldingen van fans op de tribune. Doet me een beetje aan gp4 denken.
Fans konden voor 40 euro hun gezicht er op laten zetten. Geld gaat naar een goed doel. Kwam dit tegen:

afgelopen weken is wel duidelijk geworden dat het intern tussen Ferrari en Sebastian Vettel niet helemaal geweldig is. De Duitser negeert het team vaak over de boordradio en is allesbehalve tevreden met de bolide. Ondanks dat heeft de Duitser een prachtig gebaar gemaakt naar zijn team.

De viervoudig wereldkampioen is donderdagavond druk aan het knutselen en fotograferen geweest. Hij heeft een foto gemaakt van iedereen uit zijn Ferrari-team en betaalde 40 euro voor elk teamlid om op de tribune geplaatst te worden. Daarnaast heeft hij ook een persoonlijke donatie gemaakt. Dit is een initiatief van de promotors van de Italiaanse Grand Prix. Ze hebben het mogelijk gemaakt dat fans een plekje op de tribune kunnen kopen. In plaats van er zelf heen te gaan, want de coronacrisis is immers nog niet voorbij, wordt er een kartonnen versie op de stoel geplaatst. Alle opbrengsten hiervan gaan naar liefdadigheidsinstellingen in de gezondheidszorg in Italië.

😄

Jarninho

Senior Member
Vettel is altijd wel erg ok geweest buiten de auto. Hij heeft toch ook de Williams van Mansell gekocht? Liefhebber. Ik mag dat wel.

Markie

Senior Member
Vettel, na dat die wat ouder werd was altijd ok, RBR en eerste jaren Fer beetje irri mannetje, pappa Seb was (y)

FP3

Maakt duidelijk dat top teams Mercedes en Max eerste rondje rode band (zonder tow 3, 5 tiende trager in S1 en zijn snelste tijd is gezet op medium run), ook zonder tow het moeilijk krijgen, Lewis probeerde volgens mij nog een punt te maken door hard Parabolica in te rijden terwijl iedereen zich aan het voorbereiden was voor hun laatste run. Een snel rondje en dan is de band, ook bij de rest nu, er wel af.

DannyRic had, wat een versnellingsbak/benzine/hydraulisch? probleem in zijn slow lap, dus hopelijk klopt dat en hoeven ze geen motor te wisselen.

Wordt een tow gevecht en met Mercedes nu dichter op de rest gaan die denk ik ook niet meer als eerste naar buiten ;)

Lewis die het gras op moet voor Parabolica: https://streamable.com/k88epw
DannyRic motor stopt: https://streamable.com/gb7e7q

edit] DannyRic lijkt ok:

En net als vorig jaar zal er wel weer wellles/niettes tracklimits in parbolica zijn, Bottas zijn rondje werd ok bevonden:

Last edited:

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Ik ben zeer benieuwd wat de kwalificatie gaat brengen. Hopelijk is het één grote chaos en zien we alsnog mooie gevechten om in Q2 en Q3 te geraken. Ik heb er zin in! :D

Markie

Senior Member
was wel een bijzonder momentje met lewis aan het einde.
En dan moet de rest zich melden, terwijl Lewis gewoon lomp hard de pit ingaat, wetende dat de rest daar traag gaat.

Ja ik snap dat de rest te traag rijdt en Lewis op normale snelheid, maar toch welk punt wilde Lewis maken, of vergistte die zich in de Haas (?) die op het laatst naar rechts ging.

Markie

Senior Member
DannyRic die Ocon geen tow wil geven, lekker, Danill er ook uit en de Ferrari powered teams

Ferrari partying like t is 1984 :poop:

hmmm, het is te hopen dat het aan het circuit ligt en dat niet Honda het grote slachtoffer van het verbod van de partymode is. Terwijl Renault opeens naar voren lijkt te komen. Benieuwd nu al naar de kwali van de volgende race.

Markie

Senior Member

Als je naar snelle stukken Oostenrijk en Spa kijkt verliest RBR zeker niet meer, dus denk niet dat het een partymode probleem is. En Renault was beter in Spa dan op Monza, dus zal meer low drag balans zijn die bij de RBR iets minder is dan met de hoeveelheid vleugel waar ze in Spa mee reden.

Het is nu al jaren zo dat de gene op p6/9 in her rijtje de beste tow krijgen (s1/S3 tijden), dus denk dat de drang van RBR om perse achter een Mercedes aan te rijden ze een kans op P3 heeft gekost.

Race morgen, als Bottas een keer een vent is en in een gat duikt dat er niet is kan wel eens heerlijk worden, want middenveld (op Max na) zat qua long runs weinig tussen.

Markie

Senior Member
McLaren heeft altijd wel top starts, hopelijk nu iedereen op de reds staat ook en dat Carlos op zijn minst één Mercedes kan pakken, of dat die er eens niet schoon door komen in de eerste ronde.

Race voor p3/4 zal wel het enige interessante zijn, hopelijk wordt dat lekker close