[F1] Grand Prix van Italië 2019

Dus wel iets anders, maar op zich maakt het niet uit want je start laatste, starts niet goed, dus je kunt ook een nieuwe motor nemen.

Vettel mazzel dat het Italy is, of zijkant nog net boven witte lijn ?

Vanuit camera positie van vanaf s/f leek hij duidelijk(er) over de lijn, dus wat mij betreft is dit een ongeldige ronde.

Markie

Senior Member
Vanuit camera positie van vanaf s/f leek hij duidelijk(er) over de lijn, dus wat mij betreft is dit een ongeldige ronde.
Vind het lastig te zien, beetje als de 3d VAR die een lijn naar beneden trekt. Als je dat bij Vettel doet is het lastig om te zien, maar als de regel is zwart binnen wit, kan dit nog wel eens een protest opleveren.

Van mij mogen ze die hele Q3 grid naar achteren gooien; "bringing sport in to disrespect" en klaar is Kees.

Lewis pov +radio laatste ronde : https://streamable.com/if280

Seb vs Charles 1 st run Q3, kun je zien hoeveel de tow scheelt in snelheid. https://streamable.com/nzpbx

dit kan toch gewoon niet:

en internet is soms fantastisch: https://streamable.com/9sp4s

Last edited:

Markie

Senior Member
Eerst stewards beslissing bekend, geen penalty voor hulk, BS verhaaltje werd geslikt. Kan mij toch interviews herinneren dat Hulk aan gaf dat die het bewust deed, hoe vergis ik mij?

The driver stated that he was focussing his attention on the cars that were behind him
and that he left it too late to turn the corner so he went straight ahead into the chicane.
The stewards noted that he entered the corner at the same speed as he did on his
previous fast lap. He was also in 3rd gear instead of 2nd gear which he used on his
previous out lap.
The Stewards note that the regulation refers to “deliberately” leaving the track and in
this case we are unable to determine that the driver deliberately left the track.
En Vettel loopt ook weg zonder penalty, omdat de stewards ter plekke nieuwe regels verzinnen :sleep: (regels hebben het alleen over contact with)
The Stewards reviewed multiple camera angles, some of which appeared to show that the tyres were not in contact with the white line of the track edge however other angles appeared to show that part of the front “wheel” (when viewed from above) may have been within the bounds of the white line. This cast an element of doubt which is considered significant enough to give the “benefit of doubt” to the driver in question.

Last edited:
Jup, lijkt mij dat Vettel nogal werd gehinderd in de laatste run, ook geen straf en Bottas mag een ronde onder rood finishen omdat de vlaggen lijdend zijn en niet de lamp.

Gp wordt zeker door de Efteling gesponsord? Een en al sprookjes

Markie

Senior Member
Jup, lijkt mij dat Vettel nogal werd gehinderd in de laatste run, ook geen straf en Bottas mag een ronde onder rood finishen omdat de vlaggen lijdend zijn en niet de lamp.

Gp wordt zeker door de Efteling gesponsord? Een en al sprookjes
- Valteri dat is nu eenmaal de regel die al jaren gehanteerd wordt, hij had met Kimi pech, anders had die op pole gestaan (moest van gas af geel)
- Vettel overtreed duidelijk een regel die speciaal dit weekend was ingevoerd. Argumentatie dat het duidelijk te zien was op een paar cameras, maar een ander was onduidelijk......verzin je toch niet. dat die gehinderd wordt in zijn volgende run staat daar natuurlijk helemaal los van.
- Hulk overtreed een regel (mag niet zomaar van de baan afrijden zonder reden), wordt daarvoor bij de Stewards geroepen en dan geven ze hem geen straf. Wat natuurlijk ook nooit kon, omdat er in de eerste run ook 2/3 coureurs het zelfde deden die daarvoor niet bij de stewards hoefden te komen.
- En dan natuurlijk nog het traag rijden en wagens die er bijna vol opklapten (bijna net zo erg als vorige race Spa, met trage uitlap en andere op volle snelheid in Q lap o_O ), maar dat kan allemaal.

Dat die idioten allemaal hun eigen Q rondje willen verprutsen, vooral doen, maar je zou denken dat ze nog een klein beetje met de regels/veiligheid bezig zijn, zeker na vorige week en een vliegende auto eerder op de dag....................zal wel eerst een keer iemand op volle snelheid een trage auto moeten raken voordat ze met betere regels komen.

En ik zet er een miljoen op dat de FIA de Vettel regel voor de volgende race weer aanpast naar contact met de baan binnen de witte lijn :geek:

Vettel was naast de baan en verdiende straf, geen discussie.

Los daarvan werd hij later gehinderd in die run door een McLaren en Renault die verhinderden dat hij in kon halen. Dat had ook bestraft moeten worden.

Bottas verhaal geloof ik niet. Ten eerste heeft hij amper gelift bij de Kimi crash, ten tweede moet je van je gas bij code rood. Dan kan die tijd niet.

Foto wolff riep in een interview dat Mercedes door idiote op de baan geen tijd konden zetten, ik denk dat hij zijn rijders 1 minuut eerder weg had kunnen sturen

Dennis

Senior Member
Vind het zo typisch dat ze allemaal elkaar de schuld geven, terwijl je ook gewoon een halve minuut eerder naar buiten kunt en nergens last van hebt.

Tjello

DigitalRacing.nl
Als je eerder gaat zit jij in je snelle ronde terwijl de rest zo'n domme outlap rijdt.

Gewoon weer top 10 superpole

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Markie

Senior Member
@Darthwillie Blokken zou inderdaad niet moeten mogen en daar ben ik het ook zeker mee eens. Probleem was dat het hier meer "ik wil niet als eerste" ipv echt blokken., dus hoe bestaf je dat en zij waren dan ook nog niet de enigen.

Bottas/Mercedes moesten aantonen met telemetrie dat Bottas genoeg gelift had (ook zo'n lekker punt, want het is nooit genoeg) onder geel.

Wolf was natuurlijk onzin aan het praten want zijn coureurs deden net zo hard mee met die dummy starts in run 1 en zoals je al aan gaf iedereen had ook een minuut eerder naar buiten gekund.

Ik denk echt dat Mercedes (of Vettel, snelle ronde nul tow) hier anders op pole hadden gestaan (Lewis verloor de Kimi tow). Race pace van de Mercedessen was weer het best, dus Ferrari heeft echt een goede start van Vettel nodig zodat die tenminste één van beide Mercedessen voor della Rogia te pakken heeft.

Hoop geen puinhoop bij de start en dan kunnen we weleens een heerlijke GP hebben (geen drs-treintjes please).

Poeh poeh, in de race ook al acties die je eerder in de lagere klassen verwacht.

Max beschadigd vleugel in eerste bocht, Albon met wat onhandige inhaalacties en Vettel die na een spin de baan op rijdt en daarbij Stroll omkegelt...

Lewis roept dat Leclerc sneller is. Dat is of zand in de ogen strooien, of het is inderdaad zo en kunnen ze puur volgen vanwege de tow. Maakt Leclerc toch nog kans als hij de tow weet te breken.