[F1] Grand Prix van Hongarije (2021)

Markie

Senior Member
Zo zie je maar, wat regen en een paar leipo's in T1 en je hebt een mixed grid en zelfs op de Hungaroring een heerlijke race.

Weer een Fransman die na zo een rare race wint en Seb die met een snellere wagen niet gefrustreerd raakt en p2 pakt.

Lewis wat een fuck up van Mercedes, makkelijkste overwinning van het jaar in de prullenbak gegooid en Valteri die de volgende race de boel niet kan verneuken in La Source met die 5 plaatsen pen.

Max hoofd naar beneden gehouden en tochnog pnt. En zo ga je van de leiding na twee keer schade door de Mercs naar een achterstand.

En George eindelijk punten en dan scoort Latifi er meer.

Last edited:
Zo zie je maar, wat regen en een paar leipo's in T1 en je hebt een mixed grid en zelfs op de Hungaroring een heerlijke race.

Weer een Fransman die na zo een rare race wint en Seb die met een snellere wagen niet gefrustreerd raakt en p2 pakt.

Lewis wat een fuck up van Mercedes, makkelijkste overwinning van het jaar in de prullenbak gegooid en Valteri die de volgende race de boel niet kan verneuken in La Source met die 5 plaatsen pen.

Max hoofd naar beneden gehouden en tochnog pnt. En zo ga je van de leiding na twee keer schade door de Mercs naar een achterstand.

En George eindelijk punten en dan scoort Latifi er meer.
Verstappen heeft toch maar 1 punt gescoord?

Nevermind. Zie dat het al gecorrigeerd was.

ik wilde er mog toch bij zetten :D:D

En Stroll ook iets verder weg ;)
mij verbaast niets meer.

Leuke race en hopelijk nog een leuk kampioenschap

Nederlandse fans in Hongarije beetje jammer.

Wel netjes dat Mercedes niet voor de makkelijke overwinning ging. Lewis was een held geweest als hij een heel lulverhaal had opgehouden dat die 2e start heel goed was.

Markie

Senior Member
Last edited:
zucht
Sebastian Vettel is one of four drivers who has been summoned by the Formula 1 race stewards over the pre-race ceremony procedure ahead of Sunday’s Hungarian Grand Prix.

Vettel charged from 10th on the grid to finish second for Aston Martin at the Hungaroring after a chaotic race that saw seven drivers get caught up in crashes at the first corner.
Vettel moved up to third under the early red flag before taking second when Lewis Hamilton pitted one lap later than the field for slicks, leaving the Aston Martin driver only trailing Esteban Ocon.
Despite feeling he had more pace than Ocon, Vettel could not catch and pass the Alpine driver, leaving him to finish second.
But Vettel will now see the stewards after being summoned along with Carlos Sainz Jr, Valtteri Bottas and Lance Stroll for “alleged not following Race Director’s instruction” over “pre-race procedure”.
The document cited relates to the pre-race ceremony surrounding the We Race As One recognition and national anthem, setting out drivers’ duties in a three-minute period.
As it does not relate to the race, it is unlikely that a material penalty would be awarded, but it is the first time that the FIA stewards have investigated drivers over such a matter.
Vettel wore a rainbow-coloured t-shirt throughout the pre-race ceremonies on the grid with the words “Same Love” on it, having also worn rainbow shoes earlier this week as part of his support for the LGBTQ+ community in Hungary.
Part of the document from the FIA about the pre-race ceremony states that drivers must “remove their t-shirts” during the national anthem.
Asked about the summons on Sky Sports after the race, Vettel said he believed that it was related to his t-shirt.

“I heard it’s because I left my shirt on for the national anthem,” Vettel said.
“I’m happy if they disqualify me. They can do whatever they want to me, I don’t care. I would do it again.”
Race winner Ocon has also been summoned by the stewards over his post-race procedure, having failed to return his car to parc ferme, instead parking it at the end of the pit lane.

Zou kunnen dat hetzelfde geval is bij Russell. Dan zou hij WEER geen points finish hebben gehaald bij Williams.

Overigens zouden dan zowel Hamilton als Verstappen 3 punten er bij krijgen.

ik vind het onbegrijpelijk dat Bottas de laatste 3 regenraces (turkije 2020, Imola 2021 en deze) echt compleet door het ijs zakt. Bij regen lijkt hij kansloos.

Snap dat Horner pissig is, maar dit was brute pech, kan gebeuren, de kans dat beide Red Bulls zo beschadigd zouden raken was klein.
Hoewel op internet de nederlandse fans alweer van opzet spreken. Als Bottas dit expres zo deed om de red bulls uit te schakelen ga ik nooit met hem snookeren :oops: