[F1] Grand Prix van Groot-Brittannië 2021

Markie

Senior Member

Schedule: Formula 1 Pirelli British Grand Prix 2021

track:

Lap Record: 1:27.097 Verstappen (2020)

tires: selections

this weekend additional rules:

Friday:
FP1 (two sets of tires)
Qualifying Q1, Q2, Q3 (sets grid for the sprint race, soft tire mandatory, parc ferme starts)

Saturday:
FP2 (one set of tires)
100km sprint race (free tire choice, no pit stop mandatory, sets grid for the GP,
3 points awarded for the winner, 2 for P2 and 1 point for P3)

Sunday:
Normal Grand Prix (free tire choice)

2020 results:

FP1 : 1:27.422 Verstappen
FP2 : 1:27.274 Stroll
FP3 : 1:25.873 Bottas

2020 Qualifying:

2020 Race:

polelap (2020):

Race Highlights (2020):

Last edited:

Markie

Senior Member
We mogen weer en ben benieuwd of de trend van eerdere front limited banen (Imola,Portimao,Barcelona & Frankrijk) zich hier doorzet. Een betere race snelheid voor de Mercedes omdat ze aan de voorkant in verhouding meer grip houden hoe langer de stint en of Max , mocht die voor Lewis liggen hem dan af kan houden zoals in Frankrijk.

Geen voorstander van de sprint race, want dat voegt voor mij niets toe. Is 1000 km racen, rode vlag en dan weer 2000 km of zo iets. Laten we i.e.g. hopen dat er niets met Lewis/Max gebeurd, zodat we Zondag een lekkere race hebben.

Middenveld benieuwd of Ferrari de banden slijtage van Frankrijk beter onder controle heeft en ze Lando en Pierre het lastig kunnen maken voor best of the rest.

Roy Visser

Senior Member
Geen voorstander van de sprint race, want dat voegt voor mij niets toe. Is 1000 km racen, rode vlag en dan weer 2000 km of zo iets. Laten we i.e.g. hopen dat er niets met Lewis/Max gebeurd, zodat we Zondag een lekkere race hebben.
.
Ik ben het met je eens hoor met de toevoeging. Maar wat je zegt over 100km racen, rode vlag en dan weer 200km is natuurlijk niet waar. Een race waarvan je weet dat er na 100km een rode vlag komt pak je heel anders aan dan dat je daar niet van uit kan gaan.

Hopelijk zien we mensen nog wat dingen proberen maar het kan ook een hoop verdriet geven.

Die foto van Lewis is wat me het meeste is bijgebleven van vorig jaar. Mercedes dominant hier, maar Max had hem toch kunnen winnen, vanwege Lewis en Bottas hun lekke banden, ware het niet dat Max naar binnen was gekomen voor een extra puntje. Then again, hij had zelf ook een lekke band kunnen krijgen. Er waren er wel meer. En het is natuurlijk wat lullig om door een lekke band de race te winnen.

Het is hier wel vaak prijs met lekke banden.

Hopelijk dit jaar niet dat probleem, maar ik ben bang dat er minimaal 1 gaat sneuvelen.

Markie

Senior Member
Ik ben het met je eens hoor met de toevoeging. Maar wat je zegt over 100km racen, rode vlag en dan weer 200km is natuurlijk niet waar. Een race waarvan je weet dat er na 100km een rode vlag komt pak je heel anders aan dan dat je daar niet van uit kan gaan.

Hopelijk zien we mensen nog wat dingen proberen maar het kan ook een hoop verdriet geven.
was meer beeldspraak Roy, niet te letterlijk nemen ;)

Ik snapte destijds het idee van iets met een reverse grid, of ik dat nu nodig vond of niet, maar wat er nu van overgebleven is gewoon net niets.

Klopt Joost en we hebben ook nog eens de nieuwe Pirelli compound, die ze in Oostenrijk hebben getest (stijvere sidewall en dus ook weer terug naar bandendruk van voor Baku), dus ben benieuwd.

Markie

Senior Member
Teams deden allemaal hun eigen ding, dus moeilijk om er iets aan af te lezen maar

- RBR alle banden van hard naar zacht en dan nog long run op de rode band (geen drop off 8 rondjes)
- Mercedes med, dan hele lange stint op die medium (testen problemen vorig jaar?) waar de voorband aan de binnenkant op het einde weer grainde en dan snel rondje rood
- Lando helemaal geen rondje op de rode band, snelste rondje mediums.

Zou zeggen dat Max er goed voor staat voor niet pole en dan zien we wel hoe de voorbanden het houden gedurende races en benieuwd of Mercedes iets van die onderstuur weg haalt voor de Q sessie, of dat ze de voorkant zo willen beschermen voor wat er vorig jaar gebeurde?

Carlos spin : https://streamable.com/iew1ri

Last edited:
Zou zeggen dat Max er goed voor staat voor niet pole en dan zien we wel hoe de voorbanden het houden gedurende races en benieuwd of Mercedes iets van die onderstuur weg haalt voor de Q sessie, of dat ze de voorkant zo willen beschermen voor wat er vorig jaar gebeurde?
Haha. Mooi verwoord. Het zou wat zijn als Max "niet pole" pakt en dan de sprint race niet wint. Dan gaat het verschil tussen Max zijn poles volgens Max en volgens F1 stijgen naar 2. :p

Ik heb liever dat hij alles wint natuurlijk. ;)

Markie

Senior Member
marketing lads :sleep:

voor mij is de gene die in Q3 snelst is de gene die de pole award en historisch een +1 polepositions zou moeten krijgen

cookie

Senior Member
Hoe zit het met de drs in de sprint race? Die word pas actief na 3 laps racen, maar de sprint race is maar 17 rondjes en dan is 3 laps geen drs wel heel lang. Lijkt me logisch dat ze dan al na 1 ronde de drs mogen gebruiken voor meer spektakel, maar kan er 0,0 over vinden online

Markie

Senior Member
Lekker spannend weer en Lewis net voor Max, klagend over onderstuuuuuur

Charles weer top en Perez net niet

DannyRic beter en dichtop Lando en George p8 en maar iets meer dan een tiende achter de rest

volledige sessie:

Last edited: