[F1] Grand Prix van Groot-Brittannië 2020

speed9

Senior Member
:ROFLMAO::ROFLMAO:

Kan mij niet voorstellen dat die nog eeen jaar rijdt, Shwartzman /ilott, vind baby Schumi niet goed genoeg en de mindere van de drie Ferrari Jr's
Ik denk dat Kimi een nieuwe engineer nodig heeft en geen nieuwe team, Feit dat AR zo langzaam is heeft voor 0.7s te maken met de motor en +0.2 met de wagen zelf, maar langzamer worden dan Haas is dan wel extreem erg hoor.

Wat er vandaag gebeurde met de banden deed mij denken aan Spa 2015, waar ze spontaan klapte / lek gingen na "overmatige" slijtage.
Kyvat had voor zijn crash rechts achter al issues.
Sainz liep lek
Bottas liep lek
Hamilton liep lek
Verstappen had al "cuts" op zijn banden.

Zou de boycott van Mercedes voor de 2020 banden hun nu echt langzamerhand de kop kosten?
Want ook met hun DAS systeem hebben ze last van overmatige slijtages en dat terwijl hun wagen een dikke seconde sneller is dan vorig jaar en dus de banden naar verwachting harder slijten.

Volgende week wordt het weer spannend want het wordt net zo dan wel niet warmer dan afgelopen vrijdag (+31'c buiten temperatuur, +50'c baan temp) met een zachtere compound.
De softs van nu, zijn straks de mediums van volgende week en die gingen maar 12/13 laps mee
De mediums van nu, zijn straks de hards van volgende week en die gingen maar 26/35 laps mee.
De hards van nu, zijn er volgende week niet bij en die hadden al ernstige blaren, scheuren en zelfs loopvlak vervormingen...... dat gaat leuk worden.

Binotto stopt met zijn dubbelrol van technisch directeur/teambaas. Vanaf nu is hij alleen teambaas. Wie technisch directeur wordt is nog niet bekend

Markie

Senior Member
Binotto stopt met zijn dubbelrol van technisch directeur/teambaas. Vanaf nu is hij alleen teambaas. Wie technisch directeur wordt is nog niet bekend
goede zet, meer focus, nu de juiste man op td zetten.

@speed, ik bedoel dat Kimi geen zin meer heeft om nog een jaar acteraan te rijden.

speed9

Senior Member
goede zet, meer focus, nu de juiste man op td zetten.

@speed, ik bedoel dat Kimi geen zin meer heeft om nog een jaar acteraan te rijden.
Ja, dat snap ik en ik legde uit hoe dat kwam.

Feit dat die elke keer in de clinch ligt met zijn engineer zegt genoeg