[F1] Grand Prix van Frankrijk 2019

Tazz

Senior Member

Tijdschema

Vrijdag 21 juni 2019

11.00-12.30 1ste vrije training
15.00-16.30 2de vrije training

Zaterdag 22 juni 2019

12.00-13.00 3de vrije training
15.00-16.00 Kwalificatie

Zondag 23 juni 2019

15.10 French GP

WK Tussenstand rijders & constructeurs:

2018 Stats

FP1 - Hamilton - 1.32.231
FP2 - Hamilton - 1.32.539
FP3 - Bottas - 1.33.666
Qualify - Hamilton - 1.30.029
Race - Hamilton - 1u30min11.385
Fastest Lap - Bottas - 1.34.225

2018 Pirelli tyre choice:

US
/ SS
/ S

2019 Pirelli tyre choice

Markie

Senior Member

Lewis dikke fout, koste ook Max zijn eerste snelle lap, dus die is normaal 3 tienden sneller en Max zat op de snelheid van beide Ferrari's. Long runs waren de Mercedessen ook mega, 6 tiende naar Max en die was weer een stuk sneller dan de Ferrari's. Dus als vandaag representatief is, dan hebben we weer een kamikaze actie nodig in de eerste bocht om geen Mercedes dominante winnaar te krijgen. Verwacht weer zelfde Q sessie, top teams willen doorkomen op de gele banden en zo de softs vermijden.

McLaren zag er vandaag heel goed uit, zowel korte runs als de long runs (hielden de zachtste band ook nog eens lang goed) en zij zijn het die het Gasly lastig gaan maken dit weekend als die niet meer tempo gaat vinden.

Lewis fout en "unsafe"terugkomen op de baan ;) , en ja, er is een onderzoek, zelfs in een FP sessie :unsure:

https://streamable.com/ze2jm
https://streamable.com/fgbh5

Last edited:

Markie

Senior Member
FP3:

Ferrari heeft de nieuwe vloer weer richting Maranello gestuurd en wagens lijken iets minder onderstuur te hebben, maar komen nog steeds te kort, vooral laatste sector. RBR set-up wijzigingen, aan Max zijn radio opmerkingen te horen, werkten alles behalve en die moeten in de komende twee uur ervoor zorgen dat ze niet opgeslokt gaan worden door de top van het middenveld.

Middenveld weer aangevoerd door McLaren en samen met Renault zouden ze Q3 moeten kunnen halen, maar zoals altijd redelijk close ;)

Top teams zouden idd gele band willen gebruiken in Q2, maar als ik zie hoe dicht het nu op elkaar zit, zie ik de Red Bulls daar iig niet Q3 mee halen. Wordt sowieso lastig.

Sent from my A0001 using Tapatalk

Markie

Senior Member
Max even zweten met die track evolutie :unsure:

Grosjean is het hele weekend al aan het klooien dus geen verrassing, Kvyat toch wel, maar was weer zo close o_O

Max toch op geel, maar zijn snelle ronde is nu afgenomen (track limits).

Ik weet niet of het zijn snelste tijd was.

Hm, als ik het zo zie is de gele band ook gewoon sneller, alhoewel Max nu naar buiten op de rode.

Markie

Senior Member
Track limits in F1, maakte niets uit voor Max (was zijn eerste rondje als ik de tijd goed zag) en betwijfel of het sneller was

Gasly net door op de reds, als het beter was geweest om niet door te gaan en p11 te pakken :censored: en Hulk red het niet op de mediums

Last edited:

Markie

Senior Member
zie dat live onofficiële timing app nog steeds niet goed werkt, maar geeft wel de speedtraps

McLaren (y)(y)(y)(y)(y)

Net achter Max en voor Vettel (y)

Lewis weer pole, Valteri onder druk krijgt het toch weer niet voor elkaar en Gasly :censored:

Volledige sessie:

Last edited:

Markie

Senior Member
Is inderdaad altijd zelfde, Gasly komt ook weer niet langs DannyRic.

Max lijkt me p5, Ferrari's te snel, tenzij tempo op de hards anders is dan op de mediums

Max leek me idd ook P5, maar Vettel kan blijkbaar geen vuist maken, of het moet nu komen.

Behoorlijk saaie race.

Edit:
Vettel nu wel serieus sneller overigens.

Edit 2:
En dat was de kortste VSC ooit (bollard op de baan).

Edit 3:
Vettel gaat nog even voor de snelste ronde.

Last edited:

Markie

Senior Member
Lewis dominant vanaf Q3 en geen verkeer laatste 3 bochten pakt die waarschijnlijk ook nog die snelste ronde, zou lekker geweest zijn voor Ferrari :giggle:

Denk dat als Ferrari met Vettel gekozen had voor Max ipv snelste ronde, dat ze het hem in de laatste paar rondjes behoorlijk lastig had kunnen maken want die RBR15 is erg zwaar op de banden (slijtage).

Laatste rondje Lando/DannyRic/Nico en Kimi was enige echt leuke moment van de race. :

twitter was live, dus nog even wachten op een goede link: https://streamable.com/f9jqq

Zie daar toch nog wel een paar penalty's en racebans met de moderne regels in F1 ;)

volledige uitslag:

Last edited: