[F1] Grand Prix van Brazilië 2019

speed9

Senior Member
FIA moet Vettel nu een raceschorsen met zijn huidige 9 penaltypoints, +3 voor collision en het uitvallen van Leclerc.
9+3=12 = raceban, maar FIA is wel weer een politiekespel aan het spelen..

Ineens geen lastlap straf voor Albon of Lewis, maar wel +5s Hulkenberg.

Volgens een lading aan straffen voor de DRS users in Lap 53 wat allang bestraft had kunnen worden.

Gaat lekker zo!

----
Spannende race,
Sauber liep wel lekker rond P8/9
Max sterk in alle herstarts
Albon had P2 moeten hebben, maar liet de deur wel erg open.
Gasly met hoop geluk en vechtwerk P2!!!!!!
Van Zero naar Hero in 1 seizoen.

Ferrari.... :LOL: geen woorden nodig

Hamilton die zijn fout toegaf in de interview.

Stroll die magisch uitvalt

Markie

Senior Member
Misschien, maar ik vond het niet 100% Lewis zijn fout. Er was een gat en hij zat er naast. Maar inderdaad misschien wel een beetje alles of niets zoals Max op Lewis in Monaco. Je bent afhankelijk van dat de ander niet instuurt.
Max als die zelf vindt dat die fout zit erkend het ook, Vettel China bijvoorbeeld. Dus imho beetje onnodig om Max er bij te halen, want je weet niet hoe zou hebben gereageerd.

Ok, noted. Sorry daarvoor.

Vettel een race ban lijkt mij overigens ook wat overdreven. Het was nogal een ongelukkig contact.

Vind het overigens ook onnodig om Ferrari uit te lachen als ze uitvallen.

speed9

Senior Member
Ok, noted. Sorry daarvoor.

Vettel een race ban lijkt mij overigens ook wat overdreven. Het was nogal een ongelukkig contact.

Vind het overigens ook onnodig om Ferrari uit te lachen als ze uitvallen.
Vettel heeft 9 punten op zijn licentie +3 erbij is een raceban, dat is pure wiskunde.

Over lachen gesproken dacht dat een : lol : een vlaggetje was, maar zelfs dan ;) genoeg crashlachers hier op het forum.

Markie

Senior Member
Denk dat het voor de meeste meer iets typisch Ferrari is, als of ze een zelfdestructie knop hebben. Als comentator mag je best iets neutraler zijn, maar Mol drijft altijd op een wolk van emoties als er iets op de baan gebeurd. Kan heerlijk zijn, maar soms is het net even over de top voor mij.

Dennis

Senior Member
Vettel heeft 9 punten op zijn licentie +3 erbij is een raceban, dat is pure wiskunde.

Over lachen gesproken dacht dat een : lol : een vlaggetje was, maar zelfs dan ;) genoeg crashlachers hier op het forum.
Vettel heeft er 7. Na (ik dacht Suzuka) zijn er twee verlopen.

Markie

Senior Member
Carlos behoudt p3, geen penalty.

Wanneer was er een McLaren coureur voor het laatst op een podium, 5 jaar geleden? Even gegoogeld en inderdaad Melbourne 2014.

Last edited:

speed9

Senior Member
Vettel heeft er 7. Na (ik dacht Suzuka) zijn er twee verlopen.

Klopt, vergiste mij in de maand.

Maar geen straf voor Ferrari is wel apart voor het racebepalende drama dat volgde.

Dus niemand een punt voor een snelste ronde is wel apart aangezien Bottas buiten de top10 belande door zijn DNF en dus het doorgeschoven zou moeten worden.

Apart

Mooie race, maar wanneer je duikt in de verschillende camera beelden van F1TV na de grid (altijd leuk om een beetje te kijken wat er gebeurd) dan zie je nog iets moois. Vanaf de auto van Sainz en Kvyat kun je Hamilton na de finish uit zien stappen en direct het rijtje autos af zien lopen om naar Albon te gaan om zijn verontschuldigingen aan te bieden. Dat is dus echt het eerste wat hij doet. Mooi en sportief.

Voor de mensen met F1tv, kijk ook de laatste restart van Albon eens terug. Zijn engineer verpest zijn restart doordat hij gewoon continu commando's loopt te geven en zich moet verbeteren. Precies wanneer Albon zegt "mate shut up" is het punt dat Verstappen er vandoor gaat.