[F1]GP van Tuscane - Ferrari 1000 (2020)

Markie

Senior Member
#1
Last edited:

Markie

Senior Member
#2
beide Arrabbatia's zullen wel flat-out zijn dus de onboards van Zaterdag zullen wel mega zijn. Racen zelf, denk afhankelijk van een combinatie van de DRS zone (lang genoeg) en de verwachtte hitte (30 graden) en banden slijtage.


Ook benieuwd naar de Ferrari livery voor deze 1000ste GP van Ferrari.



[edit]beetje jammer, had iets kaler gemogen en kleur rood even op de baan zien.


Oh en ...........................Lewis
 
Last edited:

JWE

DigitalRacing.nl
Staff member
#4
Het is nou niet echt een verbetering te noemen ten opzichte van de normale. En is dit nu een andere kleur rood dan in 2007 tijdens de GP in Monaco geherintroduceerd werd? Al is die volgens mij tussendoor weer terugveranderd naar het Marlboro-rood.
 

Markie

Senior Member
#5
De kleur gaat veel verder terug naar eind veertiger jaren, dus vermoed dat ergens de eerste Formule 1 Ferrari's zo'n bourgondisch rode kleur hadden

 

Markie

Senior Member
#7
FP1



Interessant, vooral eerste paar runs om te zien hoe snel verschillende coureurs snelheid oppakken. Vermoedt dat ze na een zo'n sessie genoeg data hebben en teams die er misschien iets beter op voorbereid waren, zijn dat voordeel waarschijnlijk in FP2 al weer kwijt.


Fantastische baan en omgeving (y), Aerial track shot: https://streamable.com/x58z0o

Fer1000GP op de baan:
 
Last edited:

speed9

Senior Member
#8
En ik maar denken dat de eerste "Moderne" Ferrari's donkerblauw en ook geel waren :sick:


Feit is dat de tv-kleuren tegenwoordig zo goed als 1 op 1 zijn waardoor de livery nog lelijker wordt dan de oudste mensen hier zich kunnen herinneren, maar ze hadden van mij part ook de oude Shell logo's mogen plakken en beetje retrofitten met de rest van de ellende.
 
#9
Ik verbaas me wel over de uitspraken van RB over de plek van Albon voor volgend jaar. Hoewel ik begrijp dat je nu niet openlijk gaat roepen rond te kijken, hebben ze nu voor het 2e jaar een zwakkere 2e coureur. Het lijkt mij dat ze dit voor 2021 en daarna toch beter moeten gaan oplossen. Perez of Hülkenberg zou toch geen gekke keuze zijn.
 

Markie

Senior Member
#10
FP2



RBR op hoge downforce baan weer wat dichter op de Mercedes, ook het geval in de long runs. Banden slijtage lijkt mij erg hoog gezien het geklaag van de Heren , dus vermoedt 2 stops op Zondag. Alhoewel net interview met Max waar die aangaf dat het beter was dan ze hadden verwacht met de banden slijtage, dus we zien wel.


Lando ging eraf in zijn snelle rondje, rode vlag en aantal coureurs moest ronde opgeven en tijdlijst daardoor niet helemaal snelheids getrouw. Maar Renault zag er goed uit ook in de longruns, die ook nog even gestopt werden doordat Perez zat te slapen pits uit. (Grosjean denk ik Turbo/MGhU/ERS probleem)



Lando eraf., momentje insturen en raakt gravel exit: https://streamable.com/gth3re

Perez pit uit raakt Kimi: https://streamable.com/6gcv5c

Charles spin: https://streamable.com/t7n5ib
Vettel spin: https://streamable.com/ligt7s
Vettel motor einde sessie: https://streamable.com/50rsmn
 
Last edited:

Markie

Senior Member
#11
Ik verbaas me wel over de uitspraken van RB over de plek van Albon voor volgend jaar. Hoewel ik begrijp dat je nu niet openlijk gaat roepen rond te kijken, hebben ze nu voor het 2e jaar een zwakkere 2e coureur. Het lijkt mij dat ze dit voor 2021 en daarna toch beter moeten gaan oplossen. Perez of Hülkenberg zou toch geen gekke keuze zijn.
RBR kijkt niet buiten hun eigen kamp en wil graag dat het werkt met ALex, omdat ze nu wel zien dat er weinig tussen hem en Pierre zit. Dus nu zullen ze hem vol steunen en proberen al het vertrouwen te geven wat ze kunnen en hopen dat die daardoor iets dichter bij Max komt. Daarbij komt dat die zijn auto graag het zelfde heeft als Max, sterke voorkant, dus dat zal zeker ook mee spelen. (set-up/ontwikkeling).


Mocht het echt niet beter worden of zelfs minder, kunnen ze einde seizoen altijd nog kijken, alhoewel ik denk dat ze graag kost wat kost door willen met Alex zoals het er nu uitziet.
 

Markie

Senior Member
#12
FP3:





Het verschil tussen de Mercedes en Max is alleen de laatste bocht waar Max 2 tiende terug wint van de tijd die hij op de rest van de baan verliest. Hopelijk banden/wagen en niet een iets andere lijn (lijkt er wel op) want als die binnen 2 tiende zit, kunnen de Mercedes coureurs zich geen fouten veroorloven.

Middenveld valt op hoe beroerd McLaren, ook een beetje Renault vandaag (niet de verbetering die anderen gemaakt hebben), ervoor staan en die moeten echt nog wat tijd vinden om Q3 te halen. George had brake by wire problemen en vandaar geen tijd.


Momentje Pierre: https://streamable.com/maf8z9
 

Markie

Senior Member
#13
van race winnaar naar eruit in Q1, zag ik niet aankomen, maar 2 tiende sneller en je bent p10

george die zijn gaspedaal naar beneden houdt (y)


 
#16
Ik verbaas me iedere keer weer over de communicatie tussen Vettel en zijn engineer.
Lijkt wel of de man onkundig is of ongeïnteresseerd.
Nu klonk het alsof hij zijn jas al aanhad toen Vettel riep dat hij motorproblemen had.
In Hongarije werd hij gecorrigeerd op zijn banden keuze. Engeland waren er wat strubbelingen over de strategie. Spanje de discussies over de 1 stopper. België ook discussies over de banden..

Niet heel goed allemaal
 
#17
Ik verbaas me iedere keer weer over de communicatie tussen Vettel en zijn engineer.
Lijkt wel of de man onkundig is of ongeïnteresseerd.
Nu klonk het alsof hij zijn jas al aanhad toen Vettel riep dat hij motorproblemen had.
In Hongarije werd hij gecorrigeerd op zijn banden keuze. Engeland waren er wat strubbelingen over de strategie. Spanje de discussies over de 1 stopper. België ook discussies over de banden..

Niet heel goed allemaal
Die engineer van Leclerc is nou ook geen talent binnen zijn beroep, Ferrari is buiten de auto om ook niet echt sterk. Dat was vorig jaar al duidelijk terwijl de wel de sterkste auto hadden.
 
Top