[F1] Formula 1 70th Anniversary GP - Silverstone Part 2

Markie

Senior Member
Bottas rijdt twee stints beter dan Lewis en dan door strategie gaat Lewis erlangs, dus weet niet of je hem vandaag veel kan verwijten.

Markie

Senior Member
Ziggo is gewoon drama, te veel focus op Max en heb niet het idee dat er ooit na gepraat wordt over uitzendingen.

Deze zullen we wel blijven zien totdat hoger beroep geweest is:

Als Hulkenberg niet altijd zo dramatisch met zijn banden om sprong, zou hij wellicht een betere wingman van Verstappen zijn. Denk niet dat ze hem naar binnen hebben gehaald om Stroll er voor te krijgen.

Jammer dat Nico Hülkenberg geen vijfde werd, anders was hij met welgeteld één start de beste Duitser in het klassement nu (evenveel punten als Vettel maar een hogere beste finish positie), die gozer verdient echt een full time zitje als je het mij vraagt...

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Het was een uiterst vermakelijke race. Je zou bijna hopen dat de F1 beseft dat zachtere banden een uitkomst zijn voor de races. Het zorgt in elk geval voor meer actie en minder (edit: meer!) bandenmanagement. Hamilton gaf aan dat hij in Barcelona hetzelfde vreest in verband met de temperaturen en het eerste weekend op Silverstone. Persoonlijk hoop ik dat het in elk geval weer closer is en dat we genoeg actie op de baan zien. Het is een vreemd seizoen, maar qua actie hebben we niets te klagen.

Last edited:

Jarninho

Senior Member
Minder bandenmanagement? Juist veel meer. Je zag dat ze veel sneller konden, alleen dat dan na een rondje de banden uit elkaar vielen. T1 is bv makkelijk vol gas, maar iedereen liftte om de linkervoorband te sparen.

Overigens is dat niet per-se slecht, ik vond het zeer vermakelijk. Maar het maakt inhalen wel moeilijker. Iets te lang achter iemand zitten en je banden zijn eraan. Dat betekent dat zodra de teams door hebben hoe ze de banden kunnen managen, je weer vrij saaie optochten krijgt.

Tja, wat er ook verzonnen wordt er gaat altijd iemand voordeel hebben. Ja kan natuurlijk zeggen pak een band die het één GP afstand vol kan houden. De keuze vrij laten of je wil / moet stoppen. En dan als klap op de vuurpijl kwalificatiebanden :)