Dr.nl - flashback momenten.

Roy Visser

Senior Member
Ik denk dat ik daar 1 keer geweest ben, Sander Hoogendoorn is maar op 1 meeting geweest (deze) en heeft toen de hele tijd achter de Xbox/Fanatec combi gezeten om de door mij gezette rondetijd proberen te verbeteren :)

Knight

Senior Member
Leuke herinneringen komen hier voorbij zeg. Ik zag het twee weken geleden al, maar nu reageer ik zelf ook nog even. Ik ben al een tijd niet echt actief meer met posten, maar ik kom toch regelmatig nog even kijken op het forum hier, old habits...

Bij Digital Racing qua race momenten heb ik toch de beste herinneringen aan de FPL. Ik heb altijd de voorkeur gehad voor formule wagens en ik heb wel mee gedaan met andere wedstrijden (vooral als gastrijder), maar de FPL vond ik het leukst om te doen.

Wat ik verder nooit meer vergeet zijn de eerste meetings en LAN party. Tot diep in de nacht waren we aan het racen en daarna slapen in de gymzaal verderop. Heerlijk om weer aan terug te denken. De foto hierboven was een meeting waar ik volgens mij niet bij was, maar een andere LAN party in Roosendaal wel. Ik kan alleen de foto daar niet van vinden.

Intussen heb ik ook al een tijdje niet meer geraced, maar na deze herinneringen gelezen te hebben heb ik twee weken geleden maar eens een iRacing account aangemaakt en mijn stuur afgestoft (de goede oude G25). Ik ben nog veel aan het leren, maar ik vind het tot nu toe erg leuk. Wie weet kom ik mensen van hier weer tegen op de baan.

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
We zijn 2x bij de oude locatie geweest voor een LAN. Daarna zijn we 2 keer geweest bij de nieuwe locatie waarbij 1x de Fanatec spullen van Roy aanwezig waren.
De lan-party's waren eerder dan de meetings. Tevens hebben we een keer de F1 gekeken op de oude locatie. Een F1 race in Oostenrijk.

Same here.. eerste fysieke meetup voor mij was in Haarlem, bij SimWorld van Rogier Pointl. Met die groep in rFactor beetje rondknallen, was lachen :D

Same here.. eerste fysieke meetup voor mij was in Haarlem, bij SimWorld van Rogier Pointl. Met die groep in rFactor beetje rondknallen, was lachen :D
Oh ja, dat was nog met die beveiligingskerel die mij even ging vertellen dat ik niet aan de setup van de auto moest komen omdat niemand daar toch iets van snapt...een paar weken nadat ik een mega post gemaakt had mbt setups en de werking van werkelijk alle settings voor GTR2 :lol:

speed9

Senior Member
PS: bestaan er ook foto's met meer pixel-kwaliteit?

Dat was de meeting waarbij ik een hele berg fanatec spul mee had plus Xbox360/Monitor en een mini leaderboard :)
Waarvan ik de enige ben die kansloos elke lap de muur raakte en uit mijn hoofd had je 3 stuurtjes e.d. mee had genomen om het stof en force feedback te voelen.

We zijn 2x bij de oude locatie geweest voor een LAN. Daarna zijn we 2 keer geweest bij de nieuwe locatie waarbij 1x de Fanatec spullen van Roy aanwezig waren.
De lan-party's waren eerder dan de meetings. Tevens hebben we een keer de F1 gekeken op de oude locatie. Een F1 race in Oostenrijk.
Mijn vage herinneringen zeggen dat ik zo'n 3 meetings heb meegemaakt met deze club.

1x met Roy zijn Fanatec demo-stand.
1x In iemand zijn tuin/zwembad
1x KartFabrique.

Maar volgens mij hadden wij bij de eerste 2 ook gewoon formule 1 gekeken tussen de "Toekomst van DRNL" presentaties door toch?

Bram Knot die op een gegeven moment moest stoppen met gamen van zichzelf omdat hij zoveel vloekte :lol:

Die komt nog zo vaak voorbij ook :lol:

Dat wordt absoluut gemist, af en toe kwamen er nog wel een paar avondjes voorbij en naast COD werd Battlefield echt onwijs fanatiek gespeeld zelfs met een eigen server tot gevolg. Of de zogeheten "game van de week" Waar er een nieuwe game uitkwam, dat 1 iemand die aanschafte, waarna vervolgens iedereen dit deed, er in 1 week tijd 100 uur in gestopt werd en dat je tijdens het ontbijt in het weekend al op teamspeak zat, waarna na 1 week iedereen er klaar mee was en je de game nooit meer aanraakte.

De Flatout avondjes waarbij bij sommige mensen Stone Skipping gewoon altijd resulteerde in een snoekduik, het gamen met Stefan van Renselaar die iedere keer op een andere manier voor de gek werd gehouden waar hij uiteindelijk met 5 ingedrukte toetsen, een vlugge beweging met zijn muis en met zijn neus de spatie balk in moest drukken om "zo ver mogelijk te kunnen springen" in GTA IV. In diezelfde game "verstoppertje" spelen :lol:. Het op het laatste moment met een groepje op teamspeak allemaal voor de politie te kiezen zodat michael storm die niet op teamspeak zat dan als enige overbleef in een straat auto en we met 7 of 8 man achter hem aan gingen...

Heerlijke tijd, het is nu door de versplintering en door de verandering van levens gewoon anders. Om zelfs met een klein groepje te gamen moet de agenda al ruim van te voren worden getrokken, het is niet anders en ik ben al tevreden genoeg over het feit dat ik terug kan kijken naar zo onwijs veel verschillende momenten waar ik met tranen in mijn ogen van het lachen achter de computer heb gezeten.

Ik heb nog wat momentjes van mijn youtube geplukt vanwege nostalgic reasons. Helaas was het meeste nog voor het tijdperk dat opnemen en streamen heel makkelijk was, maar de herinnering is sterk genoeg gelukkig.

Momentje uit de befaamde race van Jeroen
[video=youtube;hfxDv9IaETw]

Het gigantische veld van de resurrectie van DRNL
[video=youtube;E4J-GzzFSEc]

En natuurlijk het ZAC3 seizoen overzicht inclusief exclusief commentaar ;)
[video=youtube;UxEFo5XUKsg]
Roy heb je zie zac3 video privé gezet of is er probleem met YouTube? ;)

Ik kwam op nog een filmpje tegen op een backup schijf deze maar op Youtube gezet :)

En ook nog van de ZAC5.

En als die corona ellende voorbij is, maar eens nadenken om weer een Tour de la Tourette te doen.

Mossel

Senior Member
kom ik toch zo maar weer eens langs op digital racing :)

Ik heb altijd echt genoten van het racen met GTR. volgens mij ooit bij de ZAC2 begonnen (was een plekje vrijgevallen in de Cup600 met een soort van regenboog Lister) en dat seizoen enorm verliefd geworden op de Lister Storm. Alle avonden trainen en wedstrijdjes rijden online, ik vond het echt prachtig!. Hartslag 200 bij de starts, volledig opgaan in de wedstrijden en compleet vergeten dat het een spelletje was. (althans in mijn herinneringen ging het er altijd bloed fanatiek aan toe). na het tijdperk GTR2 nooit meer het zelfde gevoel gevonden met andere racespellen en er maar mee gestopt.

Het begint de afgelopen maanden toch weer een beetje te kriebelen en ben van plan een fanatec setje te kopen en deze aan te sluiten op de PS5. Kan ik hopenlijk mn zoon met het race virus aansteken dat zou geweldig zijn.

Mijn dank aan heel deze community voor de prachtige ervaringen en herinneringen en in het bijzonder Niels, Robert en Bram!

grt

Mark

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Dat is een schitterend bericht en een mooi compliment, Mark! Dank je wel. ;-)

En wellicht staat een nieuwe generatie op om mooie momenten te beleven, zoals wij hebben gedaan. :D