Dr.nl - flashback momenten.

Wat ik me ook nog herinner is dat Raymond Smits ooit had aangegeven op zoek te zijn naar een bepaalde schaalmodel auto. En dat Jeroen op een niet nader te noemen dag (1 april) aan gaf dat hij in het weekend zijn huis aan het opruimen wat en dat specifieke schaalmodel had gevonden. Raymond reageerde hier en was razend enthousiast. Toen hij er achter kwam dat het een grap was, was hij slechts razend.

Nu kan hij er hopelijk zelf ook om lachen.

Wat ik me ook nog herinner is dat Raymond Smits ooit had aangegeven op zoek te zijn naar een bepaalde schaalmodel auto. En dat Jeroen op een niet nader te noemen dag (1 april) aan gaf dat hij in het weekend zijn huis aan het opruimen wat en dat specifieke schaalmodel had gevonden. Raymond reageerde hier en was razend enthousiast. Toen hij er achter kwam dat het een grap was, was hij slechts razend.

Nu kan hij er hopelijk zelf ook om lachen.
:innocent:

Hij heeft daarna ooit nog mijn G25 overgenomen, daar zat een certificaat van echtheid bij dat dat betreffende stuur ooit is gebruikt om de befaamde P3 op Imola te halen. :laugh:

Was ook getekend door Brett Pit dus echter kan bijna niet. Brett, hij leeft nog en staat wellicht weer eens op. Was ook altijd mooi die persberichten en geruchten de wereld in te gooien.

Maar de ' running gag ' van Imola is zeker niet de enigste herinnering hier. Bizar veel om op te noemen. De eerste maanden lid van DRNL dacht ik nog dat Kim een meisje was, toen ik hoorde dat zij een hij was dacht ik dat het een Aziaat was. Kan je nagaan hoe mijn reactie was toen ik hem voor het eerst zag tijdens een meeting. De meetings die allemaal door een ringetje te halen waren, altijd top gezellig.

Los van al het racen wat altijd in de puntjes verzorgd was, de presentaties, samenvattingen, persberichten en de voor en napret op het forum. Was er ook het vele gamen naast de races om. Call of Duty wat op een gegeven moment met custom maps helemaal los ging was daar zo'n voorbeeld van. Ik zie de granaat van Niels nog komen ergens uit een gracht vandaan. De Claymores werden al genoemd, een berucht maar effectief rotding :laugh:

En het Saalminkje, de vol overgave linksaf op Brands Hatch terwijl we de Indy layout reden, ik denk er nog aan elke keer als ik het circuit weer laad op iRacing.

De DigitalRacing Oval League, die om niet nader te noemen afkorting toch anders ging heten en de SRF Piston Cup. Maar de DRTCC is altijd mijn favoriet geweest en de Elise cup was ook vermakelijk. Nu iRacing met soortgelijke auto's bezig schijnt te zijn is toch stiekem wel iets om naar uit te kijken.

Naast DRNL ook genoeg lol gehad, nog met enthousiasteling Bob mee geweest naar de luchtmachtdagen, dat was genieten om iemand te zien genieten. Ook nog eens bij hem thuis geweest omdat mijn vrouw zo graag een kast wou kopen die toevallig bij hem in de buurt in een winkel stond. (komt dat even mooi uit! :p)

Denemarken met de Bosmannetjes, Wilfred en Storm was ook erg geslaagd, nooit geweten dat je knakworsten gewoon zo in de waterkoker kan gooien. En die hamburgers daar, jummie jummie!

Mark Bentvelzen die ooit de douche uitstapte met z'n haren nog ingezeept die dat in geuren en kleuren verteld op Teamspeak, ik denk er nog aan als ik het bijna vergeet ' oei, bijna een Bentvelzen gedaan ' . De opmerking " De Poelier?!? " is ook altijd blijven hangen. Heb zelfs nog een tijdje een soundboard achtig ding gehad van Teamspeak momentjes :D

Al die avonden op Teamspeak, als ik er aan terugdenk mis ik dat soms wel. Al vermaak ik mij prima op iRacing tegenwoordig. Alleen dat community gevoel mis je dan toch wel een beetje. Ook omdat iedereen ergens anders zit. Een forum, Discord, besloten Facebookgroepen, noem maar op. Zo'n versplintering heeft dat echt de das omgedaan. ' vroeger ' (jezus, begin een ouwe lul te worden) had je gewoon niet zoveel keus. Je had het forum en Teamspeak, dat was het wel zo'n beetje.

Kan nog een race herinneren waar de server crashte en iedereen met man en macht Robert probeerde te benaderen via het forum omdat hij daar lekker Formule 1 nieuws ofzo zat te lezen.

Gelukkig hebben we de tour nog, zo blijf je toch nog in contact.

Voor wat ik zo uit het hoofd lepel, mochten er nog gouden momentjes te binnen schieten plaats ik ze :D

Dennis

Senior Member
Ugh. Wil niet weten hoeveel uur we Fifa pro clubs hebben gedaan. Samen met Bob, Mark, Niels, Jeroen en Bram. Volgens mij hebben er weken bij gezeten dat we iedere avond bezig waren.

Wat betreft het samen gamen is er nog steeds de DRNL discord. Moeten denk ik alleen dan echt een game date maken want de dagen dat iedereen iedere avond wel kon gamen liggen geloof ik wel achter ons.

Ugh. Wil niet weten hoeveel uur we Fifa pro clubs hebben gedaan. Samen met Bob, Mark, Niels, Jeroen en Bram. Volgens mij hebben er weken bij gezeten dat we iedere avond bezig waren.

Wat betreft het samen gamen is er nog steeds de DRNL discord. Moeten denk ik alleen dan echt een game date maken want de dagen dat iedereen iedere avond wel kon gamen liggen geloof ik wel achter ons.
Ghah! Inderdaad! Enige FIFA die ik zoveel speelde, puur vanwege ProClubs =D

Wat ik trouwens niet zal missen, waren de onvermijdelijke irritaties naarmate de avond vorderde tussen Mark en Bob. Welke game ook, tegen een uur of 10 / half 11, dan kon je wachten op een rage-quit van een van de twee :D
Blijft verbazend dat die twee zulke dikke maten zijn geworden en gebleven ;)

Naast DRNL ook genoeg lol gehad, nog met enthousiasteling Bob mee geweest naar de luchtmachtdagen, dat was genieten om iemand te zien genieten.
Oh, dat moment heeft Bob ook met mij mee gemaakt.. Bob’s zoveelste Defqon 1, mijn eerste, toen samen de zaterdag eindshow gekeken. Ik keek m’n ogen uit, en Bob stond erbij en zag dat het goed was :D

Last edited:
.

Maar de ' running gag ' van Imola is zeker niet de enigste herinnering hier. Bizar veel om op te noemen. De eerste maanden lid van DRNL dacht ik nog dat Kim een meisje was, toen ik hoorde dat zij een hij was dacht ik dat het een Aziaat was. Kan je nagaan hoe mijn reactie was toen ik hem voor het eerst zag tijdens een meeting. De meetings die allemaal door een ringetje te halen waren, altijd top gezellig.
Ja mijn populariteit zakte wel merkbaar toen ik geen meisje meer was 😂.

Was er ook het vele gamen naast de races om. Call of Duty wat op een gegeven moment met custom maps helemaal los ging was daar zo'n voorbeeld van. Ik zie de granaat van Niels nog komen ergens uit een gracht vandaan. De Claymores werden al genoemd, een berucht maar effectief rotding :laugh:
Bram Knot die op een gegeven moment moest stoppen met gamen van zichzelf omdat hij zoveel vloekte :lol:

De opmerking " De Poelier?!? " is ook altijd blijven hangen.
Die komt nog zo vaak voorbij ook :lol:

Al die avonden op Teamspeak, als ik er aan terugdenk mis ik dat soms wel. Al vermaak ik mij prima op iRacing tegenwoordig. Alleen dat community gevoel mis je dan toch wel een beetje. Ook omdat iedereen ergens anders zit. Een forum, Discord, besloten Facebookgroepen, noem maar op. Zo'n versplintering heeft dat echt de das omgedaan. ' vroeger ' (jezus, begin een ouwe lul te worden) had je gewoon niet zoveel keus. Je had het forum en Teamspeak, dat was het wel zo'n beetje.
Dat wordt absoluut gemist, af en toe kwamen er nog wel een paar avondjes voorbij en naast COD werd Battlefield echt onwijs fanatiek gespeeld zelfs met een eigen server tot gevolg. Of de zogeheten "game van de week" Waar er een nieuwe game uitkwam, dat 1 iemand die aanschafte, waarna vervolgens iedereen dit deed, er in 1 week tijd 100 uur in gestopt werd en dat je tijdens het ontbijt in het weekend al op teamspeak zat, waarna na 1 week iedereen er klaar mee was en je de game nooit meer aanraakte.

De Flatout avondjes waarbij bij sommige mensen Stone Skipping gewoon altijd resulteerde in een snoekduik, het gamen met Stefan van Renselaar die iedere keer op een andere manier voor de gek werd gehouden waar hij uiteindelijk met 5 ingedrukte toetsen, een vlugge beweging met zijn muis en met zijn neus de spatie balk in moest drukken om "zo ver mogelijk te kunnen springen" in GTA IV. In diezelfde game "verstoppertje" spelen :lol:. Het op het laatste moment met een groepje op teamspeak allemaal voor de politie te kiezen zodat michael storm die niet op teamspeak zat dan als enige overbleef in een straat auto en we met 7 of 8 man achter hem aan gingen...

Heerlijke tijd, het is nu door de versplintering en door de verandering van levens gewoon anders. Om zelfs met een klein groepje te gamen moet de agenda al ruim van te voren worden getrokken, het is niet anders en ik ben al tevreden genoeg over het feit dat ik terug kan kijken naar zo onwijs veel verschillende momenten waar ik met tranen in mijn ogen van het lachen achter de computer heb gezeten.

Ik heb nog wat momentjes van mijn youtube geplukt vanwege nostalgic reasons. Helaas was het meeste nog voor het tijdperk dat opnemen en streamen heel makkelijk was, maar de herinnering is sterk genoeg gelukkig.

Momentje uit de befaamde race van Jeroen
[video=youtube;hfxDv9IaETw]https://www.youtube.com/watch?v=hfxDv9IaETw[/video]

Het gigantische veld van de resurrectie van DRNL
[video=youtube;E4J-GzzFSEc]https://www.youtube.com/watch?v=E4J-GzzFSEc[/video]

En natuurlijk het ZAC3 seizoen overzicht inclusief exclusief commentaar ;)
[video=youtube;UxEFo5XUKsg]https://www.youtube.com/watch?v=UxEFo5XUKsg[/video]

Stiekem zou het natuurlijk onwijs gaaf zijn om een keer weer een avondje ouderwets te gamen met een spel van toen.
Echter zoals Roy het ook al aangaf is het plannen hier van een hele opgave.

Ik heb geen DRNL discord en wist niet dat hij bestond, mocht iemand aan link er van hebben is het altijd gaaf om die te joinen. Al is het gewoon weer leuk om de mensen te spreken van toen.

Gisteren weer tranen over mijn wangen van het lachen om Jeroen zijn filmpje over Robert

-Ik kan mij ook nog een dag/avond herinneren in Haarlem waar we allemaal in zo'n race simulator gingen zitten en heel de dag daar hebben gegamed.
Hoe het echter heette weet ik niet meer.
-De avonden met z'n alle Radio kijken met Serious Request om onderin de SMSjes hopen te zien over het befaamde "de Heusje".
-Test Drive Unlimited 2! Avond/Nacht aan de slot machine om die auto te winnen :thumbup:

Man wat heb ik hier mooie herinneren aan over gehouden zeg.

Last edited:
Nog iets wat me te binnen schiet, Roy en ik op forza3, wagens opkopen en verkopen en Unicorns zoeken, evenals hotlappen op de Ring.
Inderdaad, dagen lang alleen maar autos kopen en verkopen, om vervolgens nu nog steeds iets van 100 miljoen aan credits te hebben in die game. De lijst met nurburgring ronderecords en de gigantische hoeveelheid rondjes met de Porsche 911 GT3 om maar iedere keer net hoger uit te komen :)

Inderdaad, dagen lang alleen maar autos kopen en verkopen, om vervolgens nu nog steeds iets van 100 miljoen aan credits te hebben in die game. De lijst met nurburgring ronderecords en de gigantische hoeveelheid rondjes met de Porsche 911 GT3 om maar iedere keer net hoger uit te komen :)
Na weken eindelijk onder de 8:00

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk