Dr.nl - flashback momenten.

Mods, indien niet gewenst, verwijder gerust.

Het idee voor dit topic zit al een tijdje in mijn hoofd. Hoewel ikzelf persoonlijk nog weinig op Dr.nl te vinden ben, denk ik nog vaak terug aan al die mooie momenten dat we hier met zn allen beleefd hebben.
Daarom besloot ik dit topic aan te maken, waar we met zn allen ons mooiste momenten nog even opnieuw kunnen herbeleven.
Alles kan en alles mag, die ene spannende race, dat perfecte kwali rondje, of die domme crash omdat je net even afgeleid werd. Hou het gezellig, ga geen oude koeien uit de gracht halen.

Dus, ik ben benieuwd, wat zijn jullie mooiste momenten?

Dennis

Senior Member
Wat mij persoonlijk qua races nog steeds is bijgebleven is mijn eerste DRNL overwinning op Laguna Seca met de Formule Masters (??) in Race07. Ineens Storm zien terug vallen en aan de leiding gaan. Sweaty palms.

Jarninho

Senior Member
Kwalificatie Indianapolis voor iRoc2. Dat je de tijd ziet en 3x moet knipperen met je ogen om te geloven dat dat mogelijk is.

Zac op Mt. Panorama was ook een mooie. 2 uur lang uit de muur blijven lukte godzijdank na al dat eindeloze oefenen.

Tjello

DigitalRacing.nl
Voor de hand liggend mijn enige overwinning met de Kia op Sebring. Storm kwam net tekort (oh Storm gaat al zijn ellende momenten voorbij zien komen dit topic :p ).

Voor de rest natuurlijk de gezelligheid op TeamSpeak en Discord, het contact wat je legt met mensen uit het hele land over gelijkgestemde hobbies. Ik heb dan niet veel meetings meegemaakt maar vond die altijd leuk (leukste natuurlijk bij Joan thuis), natuurlijk ook de tour die elk jaar weer gezellig is.

Deze gaat vreemd klinken maar het proberen van nieuwe dingen. Qua organisatie staat het geheel als stug bekend maar heb altijd wel de vrijheid gehad om dingen te proberen. Denk aan Practice, Race 1 en Race 2 op verschillende momenten op de dag te rijden. Ik ben echt trots op het succes van het eerste DRGTC seizoen, daar zagen we zoveel oude bekenden terugkomen. DRFR is ook goed aangeslagen met als mooie toevoeging aan het startveld Maarten, natuurlijk ook de uitzendingen door Roel en de rest van Positive.

Wat er hier ook gaat gebeuren, ik hoop dat we als groep in contact blijven met elkaar en leuke dingen zoals de toer blijven doen.

Oh dat zijn er wel een paar.
Na een paar seizoenen afwezigheid terugkeren in het DRTCC, met een door velen kansloos geachte Volvo. Eigenlijk alleen maar gekozen voor het geluid van die 5 cilinder motor, en daarmee mijn eerste overwinning (en nog een aantal podiums) binnen DRNL gescoord.

DRGTC race met de Mclaren op Spa waarin ik als enige de slimmigheid (en snelheid) had om de race zonder pitstop uit te rijden en nog een goede uitslag (4e plaats?) Te rijden ook. Dat voelde vooral als beloning na zoveel testen en proberen om zeker te weten dat het plan zou lukken.

Het derde wat mij te beginnen schiet, sluit een beetje aan op bovenstaande DRGTC race. Dat is het ZAC seizoen waarin ik de organisatie geholpen heb met testen van de auto's en vaststellen van de BOP. Waarin ik voor het seizoen voor bepaalde races al scenario's voor de auto's ontdekt had, die uiteindelijk ook zo uit kwamen. Niet tot ieders tevredenheid uiteraard, maar wel voor mij om te zien dat mijn testwerk uit kwam.

Dit schoot mij direct binnen, eens kijken of daar de komende tijd nog meer bij komt.

Tjello

DigitalRacing.nl
DRGTC race met de Mclaren op Spa waarin ik als enige de slimmigheid (en snelheid) had om de race zonder pitstop uit te rijden en nog een goede uitslag (4e plaats?) Te rijden ook. Dat voelde vooral als beloning na zoveel testen en proberen om zeker te weten dat het plan zou lukken.
Die race startte je vanuit de pitstraat toch anders haalde je het niet met de opwarmronde er bij.

Die race startte je vanuit de pitstraat toch anders haalde je het niet met de opwarmronde er bij.
Klopt. Vanuit de pitstraat wist ik zeker dat ik het zou halen. Ook omdat ik dan buiten het verkeer zat en zo mijn eigen tempo kon rijden. Vanaf de grid was het een twijfelgeval of ik het zou halen.

Wat mij vooral in herinnering blijft, is de vele gevechten met Robert. Op de 1 of andere manier voelden we elkaar altijd perfect aan en konden we rondenlang naast elkaar blijven rijden.

Ook mijn kwali in Zac4 op imola vergeet ik niet snel. Natte/opdrogen baan, laatste kans en knalde een ronde goed voor p2, na teamgenoot Danny. Was zon rondje waar alles klopte. Leuke flow ook die baan.

Qua crash toch wel Zac8 geloof ik met de corvette. Wou denk ik Mark bentvelzen lappen in blancimont. Had aan de buiten lijn totaal geen grip en knalde er hard af, maar hij reed nog. Gepit, en terug naar buiten. Voelde wel ok aan daarna, tot aan blancimont opnieuw. Had blijkbaar geen splitter meer en dus ook geen downforce vooraan. Ging dan ook keihard rechtdoor en m'n corvette totaal vernield.

RSRoy

Senior Member
Het eerste waar ik aan moet denken gaat heel ver terug. Grand Prix 3 kwam er aan, duurde verschrikkelijk lang btw, en ik kwam via de Ilse zoekmachine (dacht ik) terecht bij crash.to/gp3. Een site met nieuws en later ook downloads, mods, liveries, tools, van ene Robert en Niels :rolleyes:

We weten allemaal wel de evolutie die daarna gekomen is. Maar ik denk toch altijd met een erg fijn gevoel terug aan die aller eerste variant.

Ferroeni

Senior Member
Mooie thread Kim.

Ik heb (op dit moment) nog niet een bepaalde race die me bij is gebleven. Ik heb echter wel een aantal momenten die met zo bevielen/bevallen bij DRnl.

Het gezamenlijk avonden trainen voor een race en dan tips en tricks krijgen van andere mensen en zodoende je rondetijd te zien verbeteren.

De sfeer op teamspeak / discord was altijd geweldig en gezellig. En vooral mooi om die gasten nadat je ze hebt gesproken ook een keer in het echt ziet tijdens meetings.

En vooral het doorgeven van spannende / mooie momenten waar Jerry van Sinderen vervolgens dan zeer fraaie videoverslagen van maakte.

DRES was voor mij het hoogtepunt. Sowieso de beleving op het forum rondom die races maar natuurlijk de overwinning met Goon Squad op Spa als hoogtepunt. Na een werkelijk bar slechte race op Le Mans zijn we die race voor safe gegaan. op het laatst van S/M naar M/M gegaan aangezien wij het idee hadden dat je met S/M te makkelijk crashte op Eau Rouge. Als je na 5 uur opeens aan kop ligt wordt het dan wel heel spannend. Dat laatste uur was zenuwslopend met de firma Bosman in de achtervolging. En dan krijg je de het moment dat Alexander de finishvlag passeert, Gerben Bijhold een fles champagne openknalt en je lekker na kunt babbelen met een bbq aan de utrechtse grachten. Vond dat echt top races.

Maar ook de tijd dat iedereen uitgebreide carpresentaties deed. Keek je gewoon naar uit.

Presentaties waren ook altijd een mooie spannende tijd inderdaad.

Miojn bowling momentje tijdens de ZAC1 was een speciaal geval. Tijdens de opwarmronde kreeg ik een disconnect. Einde verhaal dacht ik, tot de ik de dag daarop een strenge mail van Robert kreeg met de melding dat als ik dat geintje nog 1x flik ik geband word.
Bleek dat de AI na mijn disco mijn auto overnam, en volgas iedereen voor mij eruit knikkerde ...

[video=youtube;aN2-VyggntY]https://www.youtube.com/watch?v=aN2-VyggntY[/video]

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Pfoe, heb je even? Ik heb genoeg verhalen over interne plannen en discussies die ik met vele heb gevoerd. We hebben door de jaren heen mooie leagues mogen organiseren met dito races.

Kort samengevat denk ik dat we als organisatie trots mogen zijn op het feit dat we een hoop mooie herinneringen hebben gecreëerd voor de mensen die hier hebben geracet.

Pfoe, heb je even? Ik heb genoeg verhalen over interne plannen en discussies die ik met vele heb gevoerd. We hebben door de jaren heen mooie leagues mogen organiseren met dito races.

Kort samengevat denk ik dat we als organisatie trots mogen zijn op het feit dat we een hoop mooie herinneringen hebben gecreëerd voor de mensen die hier hebben geracet.
Niels, 914 op anderstorp, remember? ;)

Jarninho

Senior Member
Presentaties waren ook altijd een mooie spannende tijd inderdaad.

Miojn bowling momentje tijdens de ZAC1 was een speciaal geval. Tijdens de opwarmronde kreeg ik een disconnect. Einde verhaal dacht ik, tot de ik de dag daarop een strenge mail van Robert kreeg met de melding dat als ik dat geintje nog 1x flik ik geband word.
Bleek dat de AI na mijn disco mijn auto overnam, en volgas iedereen voor mij eruit knikkerde ...

[video=youtube;aN2-VyggntY]https://www.youtube.com/watch?v=aN2-VyggntY[/video]
Leuke verhalen hier. Deze vind ik de leukste :D

Peter

Senior Member
Leuk topic! De beste herinneringen heb ik toch vooral aan de ZAC3 t/m ZAC5 welke in GTR2 afgewerkt werden. Debuut in ZAC2 op een kletsnat Donington zal ik ook niet snel vergeten, en de vele mooie gevechten in de CUP400 met de Porsche, Mosler en Ferrari welke ik heb gereden. Helaas nooit een overwinning kunnen pakken maar toch genoeg podiums bij elkaar gereden.
Ook de Elise Cup (heft iemand dat filmpje nog van de race op Magny Cours met ale spins met dat grappige muziekje eronder? ) en BMW Cup die we gereden hebben zijn mij bijgebleven. en natuurlijk de meetings, bij de sponsor van de BMW Cup nog en daarna door naar de kartbaan.
De DRES bij Robert thuis en nog een race bij Michel gedaan, die LMP1 diesels blijven toch wel super om 6 uur lang mee te racen.
De toerwagens zijn helaas nooit echt mijn ding geweest dus sinds de ZAC6 heb ik nog maar sporadisch geraced maar toch altijd met plezier hier blijven terugkomen. Een supertoffe community hadden we.

en ik vind dat de hoge kwaliteit van de leagues ook wel genoemd mag worden. Iedereen die daar een steentje aan bij heeft gedragen bedankt!