DIGITALRACING.NL - WE GAAN STOPPEN

Markie

Senior Member
Jammer maar begrijpelijk.

Zelf ooit ook lang tijd gestopt in Sim-Challenge en op een gegeven moment werd het allemaal te veel en dan heb je de energie niet meer (of de genoeg doening die je er uithaalde).

Zelf was ik meestal bij simtacing.nl onderweg en heb alleen een tweetal seizoenen aaan het einde met GTR2 meegemaakt, Iedereen die er in de loop der jaren tijd en energie in heeft gestopt, DANK !

Last edited:
Bedankt voor de toffe toffe tijden.
Bedankt voor de frustraties.
Bedankt voor de naar zweet ruikende kamer.
Bedankt voor de meetings.
Bedankt voor de avondjes CoD.
Bedankt voor de vriendschappen.
Bedankt DR.nl voor een stukje geschiedenis!

Bramzel

Active member
Pfoe, ergens weet je dat dit moment een keer gaat komen, maar als het dan daar is valt het toch zwaar. DigitalRacing is gewoon ruim 20 jaar geleden een van m'n vaste online haltes geweest, dat gaat wel een gaatje nalaten. Gelukkig zullen de mooie contacten die in die tijd zijn opgedaan gewoon blijven, via social media of bijv. de Tour de la Tourette.

We hebben in de andere thread al herinneringen opgehaald, dus dat ga ik niet meer doen. Rest me nog mijn dank en waardering uit te spreken. Niels, bedankt voor je tomeloze inzet al die jaren. DR.nl ging je aan het hart, soms meer dan goed voor je was, en jij was dé drijvende kracht. Telkens weer wist je mensen om je heen te krijgen die je daarin ondersteunden. En dat waardeer ik enorm, en velen met me. Daarnaast noem je ook alle andere namen al. Robert, Emile, Tjerk, Gerben, ik heb altijd genoten van onze brainstormsessies in de Stairway in Utrecht. En alle anderen, bedankt.

Zoals gezegd, de vriendschappen die zijn opgedaan in deze jaren zullen blijven. Via social media en soms in real life, we houden contact!

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Thanks, Bram.

De afgelopen dagen heb ik heel veel berichten mogen ontvangen over het stop zetten van DigitalRacing.nl. Er zijn een aantal mensen geweest spontaan hun verhaal hebben gedaan over de races, carsets, de gebeurtenissen, de meetings, enzovoort. We hebben heel veel mogen en kunnen doen voor de community.

@Roy Visser heeft tevens gevraagd of we de statistieken (etc.) online kunnen zetten of ter download aan kunnen bieden en dat is absoluut een mogelijkheid. Het past zelfs binnen het plaatje van afscheid. Ik wil DigitalRacing.nl niet zo maar laten verdwijnen als naam zijnde. Het platform is al tijden niet meer het DigitalRacing.nl van vroeger. Desondanks vind ik dat de herinneringen gevierd mogen worden.

Ik moet zeggen dat het raar is om te lezen, al weet je dat de tijd een keer komt. Ik ben zelden nog actief hier, maar soms is er nog een moment dat hier ik op het forum nog eens wat lees, omdat ik bij iedere nieuwspost over esports toch aan de gouden jaren hier terug denk. Het blijven mooie herinneringen. Gedachtes aan mooie gevechten, maar vaak ook aan de buikpijn van het lachen op teamspeak tijdens één van de vele avonden. Het was en is een mooie club mensen bij elkaar met een passie voor autosport. Hartelijk dank voor dit platform Niels & Robert. En met name ook alle andere deelnemers voor de gezelligheid en alle gekke acties. Het waren fantastische jaren.

Heb twee wereld vrienden aan het digitale racen over gehouden en nog veel meer goede kennissen. Dus ik denk dat de de oude verhalen nog vaak zat opgehaald zullen worden, tot frustratie van onze vrouwen :D

Succes aan allen!

@Niels Tieman
"Voor mij persoonlijk voelt het als een teleurstelling en een klein beetje als falen, en toch is het een opluchting. "
Je mag heel trots zien op digitalracing.nl en wat jij en je collega's hebben neergezet. Niet meer en niet minder. Niks gaat zonder slag of stoot en alles is altijd met de beste bedoelingen geweest vanwege je passie voor dit platform.

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member

Zondag 22 augustus 2021 - Utrecht

Toen DigitalRacing.nl ontstond hadden we jaarlijks een samenkomst in Utrecht's Stairway to Heaven. Op dat moment bespraken we de planning voor het volgende jaar. Welke competities? Wat willen we met de website? enzovoort. Alle mogelijke opties en ideeën werden besproken, waarna een prioriteitenlijstje werd opgesteld. Tot aan de laatste meeting is het maar één keer voorgekomen dat we een ambitie niet hebben gehaald. En ik durf nu eerlijk toe te geven dat ik tijdens de vergadering wel eens dacht: "Leuk.. maar hoe dan!?". Een jaar later konden we de lijst volledig afvinken, inclusief een paar extra acties.

Dit jaar was de samenkomst niet in Utrecht maar in Den Bosch. De originele groep bestaande uit Robert, Bram, Emile, Tjerk, Gerben en ik kwamen samen om terug te kijken én af te sluiten. Nog één keer DigitalRacing.nl bespreken. Tijdens de samenkomst werd me duidelijk dat deze 6 mensen bij het ontstaan van DR, op exact de juiste plaats waren. 6 Individuen met de juiste passie, inzet en hetzelfde doel ten tijde van het oprichten van DR. - Het gegeven dat we 20 jaar later aan één tafel kunnen zitten en dat het voelt als vanouds is zéér uniek.

Na een terugblik op DigitalRacing.nl hebben we vooral gepraat over autosport, golf en wat ons momenteel bezig houdt. Enkele bakken koffie, ijsthee en een lunch later gingen we allemaal weer naar huis. De befaamde uitspraak: "Dit moeten we vaker doen." is gevallen en ik ben er van overtuigd dat het gaat gebeuren.

Bij mijn terugrit naar huis werd ik emotioneel. Voor het eerst in al die tijd was er geen enkele twijfel maar trots. Trots op het eerste initiatief en alle stappen die zijn gevolgd. Het heeft veel tijd ingenomen en het vergde immens veel passie en doorzettingsvermogen. En het heeft zich betaald in een mooie community waarbij vriendschappen zijn ontstaan en herinneringen zijn gemaakt. - Het afscheid, met deze mensen, heeft veel los gemaakt in de meest positieve zin van het woord. Deze samenkomst was het beste 'tribute' wat we DR konden geven.

Robert, Bram, Emile, Tjerk en Gerben. Dank voor de middag. Dank voor de periode DigitalRacing.nl.

Bramzel

Active member
Super mooi verwoord weer Niels, complimenten. Ik sluit me er volledig bij aan, DR.nl zal gekoesterd worden als een hele mooie herinnering.

Mooi geschreven Niels!

Wat betreft de statistieken etc is het een idee om de oude website versie terug te plaatsen waarin dat onderdeel van de site werkte?

Last edited:

NS

Senior Member
Bedankt Niels en alle andere betrokkenen.

Ik ben lid sinds 6 augustus 2001 en ook al was ik deze site de laatste 5 jaar een beetje uit het oog verloren, de rest van de twintig jaar heeft een hoop goede herinneringen achtergelaten. Van het modden van GP3(2000) en tot het bespreken van allerlei races. Het hotlappen op een keyboardje, wat uiteindelijk is uitgegroeid naar een complete simrace hobby; het is allemaal hier begonnen. Die herinneringen zullen nooit weggaan ;).

Jarninho

Senior Member
Mooi geschreven. Het was een toffe tijd en ik denk er regelmatig aan met veel plezier. Ik denk ook dat stoppen een goede beslissing is. Niks mis mee allemaal. Goed gedaan.

Wat een bekende namen worden er genoemd in dit topic. Een extreem lange tijd geleden deed ik mee aan de GPx Pro League voor een aantal seizoenen. Volgens mij was het de game Grand Prix 4, maar het had zomaar ook Grand Prix 3 kunnen zijn. Lekker op m'n keyboard snelle kwalificaties uploaden, zodat ik achteraan in de race kon eindigen. Nooit genoeg geld om een "Momo-stuurtje" te kopen helaas. Wat ik nog heel goed weet is dat Michael Storm en Paul-Peter Kroon altijd bovenaan stonden. Nostalgisch wel dit. Gok zo'n 16 jaar geleden, maar nog altijd een erg leuke tijd.

Grappig om te zien dat zo lang na dato er nog zoveel mensen actief zijn in de simracing community. Helaas vind ik nu pas deze site, aantal jaren te laat volgens mij, anders was ik waarschijnlijk weer verknocht aan simracing haha. Iemand tips over hoe ik het simracen weer kan oppakken?