De grote "Mijn simulator" thread deel 2

Kleinschalig begonnen met het uittekenen van mijn gamehoek onder mijn hoogslaper.

Moet uiteindelijk een "halve" golf 2 onder komen als simulator.
Kleine detail fout door dat ik alles uit heb zitten tekenen als een singleseater, maar vergeten ben dat het dashboard links zit.

Al met al een leuk project:

Alle maten zijn opgemeten, behalve dashboard + stuur.
Pallets op maat zoeken en een dekplaat boven op spijkeren.
Onderstel van de stoel icl rails op monteren.
Alles netjes afwerken.

Daarna het tafel/stuur/dashboard gedeelte aangezien het stuur in het midden komt te zitten, moet ik het dashboard lichtjes aanpassen.

Juiste stuur en pendalen zoeken icl monteren op pallet #2.
Klein beetje aankleden als een wagen.

Wat heb ik nodig:

2x Europallets,
2x Triplexplaten 120x80cm
Pvc buizen / lichte houtbalken voor frame.
1x rechter autodeur.
1x Golf 2 tellerbak icl frame + knoppen.
1x Middenconsole
1x Buttonbox
1x Arduno voor aansturing tellerbak + knoppen.
1x Stuur/Pedalen

Tijd: minimaal 1 jaar.

Wat heb ik al:

De stoelen, deurpanelen, 2 dashboards, Mk3 tellerbak.
 
Projectje, leuk. Heb je er al schetsen of tekeningen van om te showen?
Ja, ik heb een aantal simpele tekeningen qua maten.

Dashboard is bijvoorbeeld afgezaagt op 1m10.
Zal even kijken hoe ik de foto's hier kan krijgen.







Het betreft de ruimte onder mijn bed en het optimaal benutten van de ruimte, door bijvoorbeeld achter mijn stoel de ruimte te gebruiken voor kleine opslag.

Ook speelt de hoogte een rol, aangezien je met een pallet een stuk hoger zit, dan op de vloer.
Als noodoplossing kan ik ook kiezen voor 2 triplex platen, maar het doel is om mijn zit positie hoger te maken en voor de pendalen vrije keus overblijft.

Ik lig liever dan dat ik rechtop zit.

Het is een lopende proces, dus elke keer komen er nieuwe zaken naar voren waaronder de middenconsole aan de rechterkant waar i.p.v. de radio een buttonbox past e.d.

Het wordt een mix van een Golf Mk2 en een singleseater, zonder er een houten bunker van te maken.
 
Last edited:
Vraagje voor mensen met een tellerbak als display:

Hoe laten jullie het werken?

1)Tellerbak met can-bus aansluiting?
2)Spanning op de fysieke draden laten regelen voor een Arduino of Rasberry Pi?
3) Extra scherm met een app?

Ik kan nu nog alle kanten op.

Microcontroller -> ECU -> Tellerbak?
Of
Microcontroller -> Tellerbak?

De schakelaars kunnen als een buttonbox regelt worden, maar de tellerbak met een elektrische km/h teller weet ik niet hoe je dat kan laten werken.

Mechanische km/h teller is op te lossen met een servo-motor.

De "realdata" komt uit het spel, net zoals je "alle" data op je telefoon kan zien.
 
Vraagje voor mensen met een tellerbak als display:

Hoe laten jullie het werken?

1)Tellerbak met can-bus aansluiting?
2)Spanning op de fysieke draden laten regelen voor een Arduino of Rasberry Pi?
3) Extra scherm met een app?

Ik kan nu nog alle kanten op.

Microcontroller -> ECU -> Tellerbak?
Of
Microcontroller -> Tellerbak?

De schakelaars kunnen als een buttonbox regelt worden, maar de tellerbak met een elektrische km/h teller weet ik niet hoe je dat kan laten werken.

Mechanische km/h teller is op te lossen met een servo-motor.

De "realdata" komt uit het spel, net zoals je "alle" data op je telefoon kan zien.
Zoiets dus?
https://www.seeed.cc/project_detail.html?id=291
 
Ja, Symgears en een andere bedrijf maken controllers voor dit soort autogear.
Je kan hetzelf ook doen met software van
SymHub en een Arduino of Pi board.

Het is mogelijk om een Pi de ECU van een auto aan te sturen via de CAN-BUS, dan vervangt je Pi (bijna) alle sensoren of terwijl de Pi wordt je motor e.d.

Het is ook mogelijk om met de controller van Symprojects gewoon je Instumental Cluster (Tellerbak) aan te sturen.
Minder rond slomp en sneller plezier van je gear.

Je zou bijwijze van spreken de boardcomputer (ECU) van een Tesla kunnen gebruiken om de game te voorzien van data en andersom ook.

Ik wil een statische simulator bouwen met onderdelen van VW Golf Mk2 en Mk3.

Moeilijkste om te bouwen is het frame waar alles omheen gebouwd moet worden.
Aangezien de dashboard en stuur verstelbaar/verschuifbaar moeten zijn.

Ik heb gelukkig 2 dashboards liggen waarvan een hele en een op 1m10 afgezaagde, want in een echte auto zit het stuur links maar ik wil alles in het centrale hebben liggen.
Anders heb ik weinig ruimte naast mijn stoel
want muur tot muur is maar 1m15, dus vandaar dat ik alles op 1 lijn wil hebben.

In het slechtste geval zaag ik de alles af tot aan de tellerbak behuizing, want dan maakt het niet uit want je kan hem in lijn van de stuur zetten.

Ik geef mijzelf ongeveer een jaar om het af te bouwen en de kosten moet ik nog berekenen, aangezien de meeste onderdelen gratis of goedkoop te verkrijgen zijn.

Ik game op de PC en PS4.

Welke onderdelen heb ik al:

2x VW Mk2 stoelen (de linker is het handigste ivm de opklaphendel.
1x VW Mk3 tellerbak.
2x VW Mk2 deurpanelen, deuren zelf heb ik niet (nodig).
2x VW Mk1/Mk2 dashboards.

Welke onderdelen heb ik nog nodig:

ECU-controller,
Verstelrail van de stoel,
Tellerbakframe
Dashboard knoppen,
Buttonbox,
Rechterdeur of T1/T2/T3 schuifdeur,
Binnen bekleding van de vloer,
Bekerhouder.

Racestuur + Pendalen (Speel nu met controller).

Wat moet ik nog upgraden:

PC - Ram,
PC - HDD's,
PC - Videokaart,
Monitor - Grotere monitor,
Vloer - grote plaat (210cm x 115cm),
Die als baseplate moet functioneren omdat mijn stoel vastgezet moet worden met de rails.

Momenteel kan ik gewoon gamen aangezien ik kan wisselen tussen PC en PS4 en ik de PS4 controller gebruik.

Leuk om te bezoeken:
https://www.symprojects.com/pro-gauge
 
Presentatie video Formula stuur:

[video=youtube_share;VhyhnIXVBn0]https://youtu.be/VhyhnIXVBn0[/video]


Ideaal stuur voor VR - racing. Bij het ontwerp is er rekening mee gehouden dat elke knop 'blind' te vinden te moet zijn.

Bij elke build probeer ik steeds een stapje verder te gaan:

- De decalls van de Rotaries achter zitten plexiglas plaatjes. Dit zorgt voor een mooi hoogglans effect en het foto papier dat er onder zit is eenvoudig te vervangen met elk te printen motief.
- De handgrepen zijn inmiddels een specialiteit geworden
- Rotaries bij de duimen ( super handig)
- Hoge kwaliteits materialen ( rotary caps en button guards van Martin Asher)
- Enclosure en shifters geprint met carbon fiber filament
- Eigen gemaakt dual-clutch systeem met bite point afstelling











 
Top