De grote "Mijn simulator" thread deel 2

Ik heb een velleman K8400. Ik ben nu vooral bezig om verschillende prototypes handgrepen te printen.

Een handgreep ontwerpen is het lastigste van allemaal en dan moet je ook nog voelen of het ontwerp lekker in de hand ligt, want dat kun je niet op een beeldscherm beoordelen.

1 helft printen duurt 4 uur. Het is dus een project waarvoor je geduld moet hebben.:D

[video=youtube_share;IksxB3pXBPE]https://youtu.be/IksxB3pXBPE[/video]

Vandaag een 0,6mm dikke template geprint zodat ik voor het eerst een indruk kan krijgen hoe het stuur er uit ziet in het echt. Met de verschillende handgreep prototypes, heb ik ook al zaken aangepast voor een beter gevoel in de hand en ik heb iets meer duim ruimte gemaakt. Dat zijn echt de dingen die je in de praktijk moet testen.

De bedoeling is dat het stuur een diameter van 290-295 mm gaat krijgen, wat naar mijn mening de perfecte diameter is voor een formula style GT3 stuur.

Thx Dennis

Heb inmiddels ook een poging gedaan om een handvatje te bekleden en ik ben redelijk tevreden met het resultaat. Ik heb ook weer wat bijgeleerd voor als ik de definitieve versie ga bekleden.

Ik heb 2 geluidsisolerende platen die ik altijd voor de deur zet. Deze platen zorgen ervoor dat ik, terwijl de hele familie slaapt, gewoon de simulator kan gebruiken zonder dat er iemand iets van merkt. Ik kan dus in de vroege en late uurtjes gewoon rijden met full motion, simvibe en windsim, zonder die platen lukt dat niet. Het verschil in geluiden die je hoort in de rest van het huis tussen met en zonder platen is behoorlijk groot.

De isolatie platen in de oude staat:

Nu is de race rig zelf behoorlijk ver uit ontwikkeld, maar op mijn lijstje stond nog steeds dat de platen een keer netjes gemaakt moeten worden. Het zijn uiteindelijk 2 panelen vol met trackmaps geworden. Deze trackmaps heb ik allemaal (27 stuks) met de hand nagetekend en geprint met de 3 printer.

De nieuwe platen, met de geluids isolerende laag:

Het eind resultaat:

Meestal is het wel netjes hoor Jeroen, deze foto is in het weekend genomen.

Overdag als het wat drukker is ziet het kantoor er ook wel eens zo uit, maar als ik dan ga racen moet ik toch even plaats maken en ruim ik dus maar gelijk alles even op.

Inderdaad :laugh:

Het nieuwste van het nieuwste in de prive PC, maar de zakelijke PC draait nog steeds onder windows XP en met een DOS facturatie programma. (zonder internet)

"if it aint't broken, don't fix it"

Ik weet nog dat ik een paar jaar geleden bij alternate aan de balie stond en zag dat hun voorraad programma ook nog steeds op DOS werkt, zo zijn er nog steeds heel veel. We hebben nu een programma zonder maandelijkse licentie, het loopt nooit vast en op een andere PC installeren is een kwestie van een paar mappen kopieren. Dat is tegenwoordig allemaal niet meer mogelijk.