De grote "Mijn simulator" thread deel 2

Burnout racer staat op 1. Haha
Laten we maar weer on-topic gaan. Ik heb nu wat races gedaan met de OSW. Ik ben en blijf verbaasd over de mate van detail die ik in het stuur voel zonder dat ik de FFB echt hoog zet.

Last edited:
Stuur is netjes Joep. Ik ben zelf ook weer bezig geweest. :cool:

Al heel lang heb ik de wens om een replica te maken van dit BMW M4 DTM stuur

Vorig week ben ik begonnen en na dik 25 uur aan ontwerpen, zagen, verven, 3d geprinted magnetic shifters ect ect is dit het resultaat:

Het DTM stuur is breder en smaller dan het Fanatec Formula stuur. Hier een foto van beide:

De tering... dat is me wel een potje vet zeg :D
Details zijn echt goed hoor! En dat is nu wel een uniek dingetje!

Vergeet je niet om BMW & de DTM-organisatie te laten zien wat je hebt gemaakt? Want dit is niet alleen heel vet voor de simracing-community, ik denk dat BMW dit ook wel kan waarderen op social media!

@ Joep en Henk,

Beiden weer veel kudos heren!

Prachtig vakwerk en die stuurtjes zien er echt fantastisch uit. Hoeft niet gebruikt te worden, leg ze gewoon in vitrine met spotje erboven..... :thumbup:

Bedankt jongens.

Ik blijf het gewoon super leuk te vinden om stuurtjes te ontwerpen en te maken. Ik ben op dit moment nog bezig met mijn "oude" AF stuur (rechts boven op de foto) en heb nog een aantal projecten in gedachten.

Hoogst waarschijnlijk komen er aan de rechter zijde tegen de muur er nog wel een paar creaties te hangen.

Met elke stuur merk ik dat ik steeds stappen voor uit ga. Ik overweeg nog om een DIY CNC frees te bouwen, samen met een 3d printer is "the sky the limit"

Ik heb deze week ook een prototype handgrip geprint en bekleed en dat zag er verrassend goed uit.

DiY CNC en 3D Printer is echt iets wat er bij mij in huis komt mocht ik daar de ruimte voor krijgen. Zoveel ideeen in mijn kop, maar niet de spullen om het gewoon te proberen en te doen. Uitbesteden of laten doen is een optie (heb ik jouw ook wel eens naar gevraagd) maar dan mis ik de mogelijkheid tot finetunen en veranderen, iets waar jij zo te zien juist ook je plezier uit vandaan haalt. Het moet gewoon perfect zijn :)

Inderdaad Roy, ik heb al heel wat prototypes gemaakt. Hoe vaak je iets ook op meet/ontwerp, vaak moet je iets in je handen hebben om te voelen of het goed is.

Zo moet ik morgen de spacers van de shifter paddles met ongeveer 3mm verlagen, zodat mijn vingerkootje precies op het randje valt tijdens het schakelen.

Dan is het perfect naar mijn zin.