Custom Painting and Sharing

De livery ansicht is niet zo heel lastig, toch? Maar het kost altijd tijd, dat is waar.
Nu ik na veel indringen van jouw en bram knot mij redelijk kan redden met de pen tool is het al wel een stuk makkelijker als destijds, maar pietje precies als ik ben gaat het zeker niet in een middagje lukken :)

@bram, korte kont kan ook hoor, met deze werd ik destijds Europees Kampioen bij RPM/RSC/Racedepartment

even te kijken, maar dat is allemaal ook alweer een mooie tijd geleden zeg..

Ronin

Senior Member
Ik ben bezig met mijn eerste paint voor iRacing en zie op heel veel tutorials dat ze CTRL-R gebruiken om een update te zien op je wagen. (Centripital Circuit). Dus als je iets in photoshop aangepast hebt, opslaan als --> .TGA --> iRacing CTRL-R. Helaas verliest mijn wagen dan alles. Hij krijgt alleen de basis kleur en de wires zijn zelfs weg? Is het een gekend probleem en is er een "work-around" die beter is dan iedere keer opnieuw opstarten. Als ik opnieuw opstart zie ik wel de updates.

Apprectiated!

Gevonden info: http://www.tradingpaints.com/help/?q=217846

Ronin

Senior Member
Thx voor de tip Roy!

Die heb ik uit staan... maar helaas. Als ik bv wires uitzet en CTRL-R doe dan is alles weg en krijg ik alleen de basis kleur te zien. Dus geen logo's of lijnen meer ... niets. Enkel nog het iRacing nr. "44" en een witte auto. Eruit en erin terug ingaan en de aanpassingen zijn er weer.

Dennis

Senior Member
Zou niet uit mogen maken. Ik laat TP altijd aan staan en hij laadt alleen de 1e boot weer mijn TP paint. Daarna niet meer.
Sla je de paint wel goed op? Er is een tijdje geleden een verandering in de map structuur geweest. Stel dat je nu een BMW paint dan moet deze staan in iRacing\paints\bmwz4gt3 De auto zelf moet dan heten car_xxxxx.tga waarbij xxxxx je customer ID is. Mocht je niet weten of het goed staat dan kun je het beste even je complete paint map leeg maken en vanaf 0 beginnen.

Ronin

Senior Member
Thx Dennis!

Ik heb mijn file ook op die plaats en in die format staan. Ik volg deze vriend zijn tutorials die van januari 2014 zijn: http://youtu.be/qzfZT8eKpjY?t=9m53s

Ik heb het voor de 5de keer geprobeerd en nu doet hij het wel? Ik ben wel even bij options gaan nakijken als daar CTRL-R ook wel aangeduid stond en dat was zo. Nadien werkte het ook :closedeyes:
Thx voor mee te denken! Ik kruip terug mijn spuithok in en vooral You Tube. Als PS leek is het wel even heftige boel. Lightroom is wel even iets anders blijkbaar :p

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Lightroom is specifiek gericht op foto's. photoshop is breder ingezet en in ons geval handig voor het maken van unieke livery's.

De tip waar ik altijd mee begin is de volgende: Leer de pen- tool te gebruiken. :)

Dennis

Senior Member
Amen. Pen tool maakt het zo veel makkelijker om en mooiere vormen te maken en om alles netjes op elkaar aan te laten sluiten.

Kijk ook eens naar smart objects om logo's mooi te houden.

Op YouTube staat en reeks met de naam "lets paint in iracing". Ook zeer leerzaam.

Ronin

Senior Member
Thx voor de tips en hulp heren! Ik probeer veel zelf te zoeken en het begint allemaal aardig te lukken. Maar soms zit ik gewoon even vast.

iRacing vraag:
Kan ik op een bepaalde manier de nummers die iRacing mijn wagen geeft wegdoen? Ik had 44 erop staan en die stoort nu. Ik heb in de customize cars van iRacing zelf al eens het nummer weggedaan maar nu staat er 64 op :p // Bij de sponsors kan je "none" selecteren maar die functie zie ik niet bij iracing.

Thx voor de hulp! Sorry voor de vele vragen... echt waar! Heel leuk zo een eigen livery maken!

Dennis

Senior Member
Bij de gfx instelling kun je aangeven dat hij in een offline practice sessie geen nummers weergeeft. Houd er echter wel rekening mee dat er op de plek waar ze normaal staan, in officiële sessies er altijd een nummer staat. Je zult die ruimte dus zo moeten benutten dat het startnummer zichtbaar is.