Computer Hardware Thread | deel 2

Nee. Nog niet te laat.

Had eigenlijk voor de 1070 gekozen. Maar als een 1060 het ook trekt. Scheelt wel weer geld.

Edit: ik heb een MSi 1060 gaming X besteld voor €339. Redelijk nette prijs, vind ik. Komt morgen binnen.
Bijna €500 voor een videokaart vind ik gewoon te veel. Kon het niet uitgegeven...

Pedalen nog even vastzetten. En dan kan ik weer rijden!!

Last edited:
Ik zou altijd voor het duurste gaan van wat je er voor over hebt, dan heb je in ieder geval nooit het "had ik toch maar" gevoel, zeker omdat je er al een paar keer mee in je handen hebt gestaan. Verschil is 150 euro? Gerust wel pittig, maar kijkend naar je uitgaves is het redelijk peanuts, en zonde om over te twijfelen.

Normaal ga ik ook voor de duurste optie maar nu vind ik het te veel van het goede. 1060 is goed genoeg als de specs naast elkaar zet.
Ik heb ook even met een Rx480 kunnen rijden en die trok het zelfs makkelijk.

Robert Saalmink

DigitalRacing | Directie
De 1060 en RX480 zijn aan elkaar gewaagd in de benchmarks tot 1080p. Op resoluties daarboven neemt de 1060 een voorsprongetje. Voor mij ook de reden om voor een 1060 te gaan. Ik wacht nog even tot ze fatsoenlijk leverbaar zijn.

De 1060 is aangekomen en in Assetto Corsa met alles aan 88-90 fps op triple screen Alleen maken de displaypoorten slecht contact. Eerst deed het linker scherm het niet, toen het rechter.
Verder zit er een schroefje precies bij de bevestiging waardoor ik de kaart slecht kan vastzetten.
Weet of de kaart blijft. Maar het lijkt dat de Freesync monitoren op een andere manier beter draaien bij een Amd kaart.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

Het is een AMD R9 Fury geworden. Voor de prijs van een middel range kaart, heb ik een high end kaart gekocht!
Past net in mijn kast. Kaart is namelijk bijna 31cm lang.

Heeft iemand nog dingen die je in Assetto Corsa juist aan of weer uit moet zetten? Ik kom het AC forum niet op.

Knight

Senior Member
Mijn computer is er opeens mee opgehouden na ruim een maand gebruik. Zondag avond zette ik de PC aan en had ik ineens geen beeld. Ik heb intussen het volgende gedaan:
- Andere monitor geplaatst op andere uitgang van de grafische kaart. (hielp niet)
- Grafische kaart verwijderd en de monitor via VGA aangesloten van het moederbord. (hielp niet)
- Alle stekkers los gehad en opnieuw vastgezet. (Hielp niet)
- BIOS gereset via jumper (Hielp niet)
- Computer kast speaker aangesloten uit een andere kast (huidige kast heeft geen speaker). (Geen biep)
- Kabels van harddisk / Front USB / Audio los gehaald (hielp niet)
- Andere voeding aangesloten (hielp niet)

Wat gebeurt er wel:
- Het moederbord heeft verlichting, dit gaat aan.
- De CPU fan gaat aan.
- De LED van de USB muis blijft uit.

Volgens mij moet het aan het moederbord of de processor liggen. Andere mogelijkheid zie ik niet.

MB: Gigabyte GA-B150-HD3P
Proc: Inten Core i5-6400
Mem: Crucial 16GB DDR4-2133 16GB (2 banks van 8)

Heeft hier iemand nog ideeen om iets uit te sluiten? Ik heb intussen bovenstaande acties ook naar de leverancier gemaild, maar ik zag op de website dat ze alles wat ouder is dan 2 weken op gaan sturen naar de fabrikant. Dus ik vrees dat ik voorlopig even geen goede PC tot m'n beschikking heb. :(

Yup, wat Roy zegt... moederbord zou dan flink moeten gaan piepen als onderdeel van de POST (Power on self test) omdat ie geen geheugen heeft.

If not; really really broken en dus retour winkel/webshop.
(En een beetje knappe shop ruilt m direct om, ipv ter reparatie aanbieden)

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Geheugen eruit trekken is een optie, inderdaad. Puur en alleen om te kijken of hij überhaupt wel gaat piepen. Nu zijn er ook moederborden die lampjes hebben of LEDS hebben en daarmee aangeven wat er aan de hand is. Troubleshooten is simpelweg afstrepen wat het niet is totdat je bij de oorzaak komt en aan de oplossing kunt gaan werken.

Tjello

DigitalRacing.nl
Ook al eens alles wat aangesloten is via usb uitgetrokken. Dan bios reset en dan aanzetten? Als je moederbord onboard video heeft kun je ook de videokaart eens er uit halen en dan proberen. Zo veel mogelijk los koppelen in elk geval.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Knight

Senior Member
Bedankt heren. Ik heb nog memory in verschillende banken gehad en opgestart zonder memory. In alle gevallen hetzelfde resultaat, geen beeld en geen piep.
Dus nu blijft alleen moederbord en processor over.

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

Ik heb vroeger hetzelfde meegemaakt, alle fans gingen draaien en de hdd's hoorde je draaien. Toen alles losgekoppeld behalve de cpu dus ook geen memory en nog niks, toen was mijn conclusie dat het moederbord stuk was, bij jou dus precies hetzelfde.

Gerben vd Broek

DigitalRacing | Directie
Staff member
Heeft iemand nog een Socket 1155 moederbord liggen die ik kan overnemen?
Dell pc, zat in kleine kas, maar heeft custom aansluitingen voor stroom en frontpanel, waardoor ik hem wel in een andere kast kan zetten (zodat mijn videokaart ook weer past), maar kan hem daar niet aan en uit zetten etc. Dus eigenlijk op zoek naar een moederbordje wat wel de standaarden volgt.
Heeft iemand nog wat liggen? Anders wordt het gewoon vraag en aanbod tweakers volgen.
De moederborden die je nog nieuw kan kopen hebben maar 2 geheugenbankjes. Wil toch wel 8gb blijven gebruiken, maar enkel maar 2gb bankjes beschikbaar.

Heeft iemand nog een Socket 1155 moederbord liggen die ik kan overnemen?
Dell pc, zat in kleine kas, maar heeft custom aansluitingen voor stroom en frontpanel, waardoor ik hem wel in een andere kast kan zetten (zodat mijn videokaart ook weer past), maar kan hem daar niet aan en uit zetten etc. Dus eigenlijk op zoek naar een moederbordje wat wel de standaarden volgt.
Heeft iemand nog wat liggen? Anders wordt het gewoon vraag en aanbod tweakers volgen.
De moederborden die je nog nieuw kan kopen hebben maar 2 geheugenbankjes. Wil toch wel 8gb blijven gebruiken, maar enkel maar 2gb bankjes beschikbaar.
yessss,
al hetgeen er nog in deze pc zit is eigenlijk te koop

dus als er iemand interesse in één vd onderdelen heeft, doe gewoon een bod via PM