Computer Hardware Thread | deel 2

lol dat is precies wat ik van de week in elkaar heb gezet voor een wat ouder echtpaar :p.
Voor weinig geld een prima pc voor internetten, mailen, filmpje kijken etc.

Ik ben nog een groentje op het PC-game gebied en voordat ik me er helemaal instort kan ik van iemand een Pentium 4 krijgen, verdere details weet ik helaas niet maar degene van wie ik hem krijg is aardig op de hoogte en heeft gekeken naar de minimale specificaties van Race On en de PC moet dat makkelijk aankunnen, kijkend naar processorsnelheid en intern geheugen. Het enige wat hij me aanbeveelde was een andere videokaart. Nu kan ik voor weinig deze kaart overnemen;

Ati x1600pro videokaart 256 mb AGP
Race on geeft aan minimaal 128Mb

Iemand ervaring mee ? Ik denk dat het het proberen waard is, maar goed, als gezegd nog weinig verstand ervan.

Gerben vd Broek

DigitalRacing | Directie
Staff member
Het is nu niet echt een hoogvlieger kwa performance. Overigens zijn er nog wel snellere kaarten in AGP versie. Heb er ook nog 1 liggen, een 3870 AGP. Dat is op 1 versie na de snelste agp die uitgebracht is (volgens mij is er ook nog een HD 4xxx versie agp). Die hoeft ook niet veel te kosten, gezien die nu ook op het schap ligt al. Maar dan moet je eigenlijk wel zeker weten dat je een AGP versie nodig hebt. PC's van die leeftijd zaten net rond het omslagpunt van AGP naar PCI-E.

Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad een AGP nodig. Hij kost 15 euro, en het is hier bijna om de hoek dus het proberen waard voor dat geld, ik kan het slechter treffen als ik het goed begrijp.

speed9

Senior Member
Het is nu niet echt een hoogvlieger kwa performance. Overigens zijn er nog wel snellere kaarten in AGP versie. Heb er ook nog 1 liggen, een 3870 AGP. Dat is op 1 versie na de snelste agp die uitgebracht is (volgens mij is er ook nog een HD 4xxx versie agp). Die hoeft ook niet veel te kosten, gezien die nu ook op het schap ligt al. Maar dan moet je eigenlijk wel zeker weten dat je een AGP versie nodig hebt. PC's van die leeftijd zaten net rond het omslagpunt van AGP naar PCI-E.
En bevalt die je ?
Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad een AGP nodig. Hij kost 15 euro, en het is hier bijna om de hoek dus het proberen waard voor dat geld, ik kan het slechter treffen als ik het goed begrijp.
Waar?? ?? ?? :innocent: ik heb een AGP videokaart nodig:innocent:

speed9

Senior Member
Als je nou nog 1 dag wacht dan kan je 20 euro bieden vanwege je zakgeld :p
:rolleyes: die 17,50 was grapje:innocent:
Alhoe wel ik wel 20 euro op me bank had :surrender:,jammer dat dat voor mijn ov is.
:closedeyes: Moet een keer mijn Amd,weer is inelkaar zetten en kijken wat ik er mee ga doen.

nee maar ik zoek er 1 gewoon als intressen.
Je mag hem kopen voor een tientje, hij doet het niet :(

Goede nieuws is dat een andere heb gevonden met gelijkwaardige specs.

Als je wilt mag je degene die het bij mij niet doet proberen, misschien doe ik wat fout of heb jij meer geluk.

Euh Rick... ik heb nog nooit de batterij van mijn mobo gehaald wanneer ik een andere videokaart erin deed. Een herinstall van windows was wel nodig maar met nieuwe versies gaat dit eigenlijk ook als best goed.

Gerben vd Broek

DigitalRacing | Directie
Staff member
kwestie van goede driver uninstall in windows, en dan nieuwe videokaartdriver erin zetten (en dan ook enkel als je van een nvidia naar ati of omgekeerd wisselde). Vaak is hetzelfde merk gewoon erin proppen en eventueel nieuwere versie videodrivers erop zetten.

Biosbatterij eruit halen is wel laatste optie als er iets misgaat, eigenlijk enkel als er een overclock de mist in gaat, en dan nog heb je vaak jumpertjes die je kan omzetten voor biosreset.