[COMMUNITY- TALK] Deel 1 - 23-11-2016 - Voorwaarts

Status
Not open for further replies.
Facebook met grote groepen en als informatie bron is echt waardeloos. Met mijn andere hobby al weggegaan bij meerdere groepen doordat ik nooit informatie terug kon vinden, of dat er gewoon niet lekker makkelijk te zien was wat er gepost was.

Zelf nu admin bij een kleine en langzaam groeiende groep (bijna 100 mensen) maar daar is het veel meer een forum gevoel en mis je geen posts. Maar daar zorgen we er ook actief voor dat de groep klein genoeg blijft. Een groep met 3500 man op facebook heb je echt niks aan..

en alles wat jij benoemt wat DRNL kan betekenen, wordt al ruim vervuld door de Tweakers community en die gaat nooit meer ingehaald of verbeterd worden, die zijn gewoon niet meer in te halen op nederlands simracing/iracing gebied. En als iRacing niet is wat je zoekt, dan zit je bij SRVN aan het goede adres.

Digitalracing is te stug, langzaam en inactief gebleken in het verleden dat gat dicht je niet meer tov de huidige gevestigde namen, want alle mensen die door zijn gegaan met de hobby zijn daar al naar toe ;)

Last edited:

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Status update:
Longonsteking. Dus de migratie en overige beslissingen verlopen wat trager.

We hebben recentelijk een voorstel ontvangen. Daarnaast zijn er twee andere partijen die een mail met een voorstel hebben verstuurd.

Tevens is de kans ook aanwezig dat DigitalRacing de deuren sluit.

Welke beslissing het ook zal zijn. Ik zal daar een uitleg over geven. :)

Eerst maar even zorgen voor mijn gezondheid en dan volgt de rest vanzelf.

Edit: Misschien dat het volgende wat bot en zwart-wit gaat klinken. Maar ik niet in discussie over de toekomst van DR. Ook meningen over het verleden laat ik voor wat het is.

Ik wil vooral en alleen kijken naar het mooie wat DR in het verleden heeft gebracht, zoals in de thread van Kim. Of er dan een vervolg aan zit, zien we vanzelf.

Last edited:
Beterschap Niels.

Bij mij duurde het 2.5 maand voordat de huisarts me de diagnose longontsteking gaf. Ben sinds september aan het aanmodderen geweest, maar nu gaat het gelukkig wel weer. Hopelijk gaat het bij jou wat vlotter.

OEH beterschap, tja je bent natuurlijk ook geen 20 meer :p

ik hoop niet dat DRNL sluit, kom nog steeds iedere dag even kijken en neem aan dat gezien eSport en zeker racing booming is er kansen genoeg zijn. Maar ik ga niet de tijd en energie van anderen daarvoor claimen.

speed9

Senior Member
Ik mag komende weken zo'n 4 keer naar het ziekenhuis voor mijn longen, puur uit zekerheid.

Verder ik snap best dat het hier doodbloed, maar ik zou het nog vervelender vinden als heel het forum verdwijnt in een diepzwart gat.
Dan heb ik liever dat het nog functioneert als levende archief.

:p mochten er hier nog commentatoren aanwezig zijn wiens Engels beter te beluisteren zijn, dan de mijne.... vele groepen zoeken u!

Verder ik snap best dat het hier doodbloed, maar ik zou het nog vervelender vinden als heel het forum verdwijnt in een diepzwart gat.
Dan heb ik liever dat het nog functioneert als levende archief.
Het is niet gratis & zonder onderhoud he..., zo’n forum & website als dit.
Ik heb ook bepaalde dingen liever, maar sommige dingen zijn niet voor eeuwig :)

Facebook met grote groepen en als informatie bron is echt waardeloos. Met mijn andere hobby al weggegaan bij meerdere groepen doordat ik nooit informatie terug kon vinden, of dat er gewoon niet lekker makkelijk te zien was wat er gepost was.
Ja, daar heb ik ook last van op Facebook, niets is terug te vinden en als je het niet op de dag zelf voorbij ziet komen mis je het al gauw. Ik heb dan vaak ook geen zin om te reageren op iets omdat het toch allemaal veel te vluchtig is. Wat dat betreft vind ik forums als bron van informatie toch altijd vele malen beter.

Maar goed, ik snap ook dat het niet eeuwig kan doorgaan. Al heel wat communities zo zien sneuvelen helaas. Het zou jammer zijn als we daardoor alleen nog afhankelijk zijn van de grillen van de grote social media spelers. Aan de andere kant begrijp ik zo'n beslissing natuurlijk wel. Ik heb zelf niet altijd tijd (en zin) om op vaste tijden met digitaal racen bezig te zijn, dus misschien heb ik ook weinig recht van spreken, maar jammer vind ik het wel als zoiets doodbloedt.

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Mijn gezondheid werkt vooralsnog niet mee, dus de vervolgstappen liggen voorlopig stil. Zodra ik in staat ben om wat langer achter mijn PC te zitten (etc) ga ik vervolgstappen ondernemen om de onderstaande aspecten uit te voeren.

1. DigitalRacing blijft open en bestaan.
2. Het forum blijft open.
3. Daarnaast krijgt het forum krijgt update naar XenForo.

4. Bepalen wat te doen met de website, database, opties en met name de toekomst van DigitalRacing.nl. Die beslissing wordt genomen in maanden en niet in weken. Als DigitalRacing een (ander) toekomst heeft, zal het opnieuw tegen het licht gehouden moeten worden. Komt er uit die conclusie dat het niet vruchtbaar is, geen plezier oplevert of niet haalbaar is, dan gaat DigitalRacing dicht.

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
De website en het forum worden binnen nu en 9 April 2019 gemigreerd. Als dat succesvol is verlopen, zal het forum een update krijgen naar XenForo.

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Deze versie van vBulletin is behoorlijk oud en de laatste versie in zijn soort. Daarna heeft vBulletin een aantal aanpassingen doorgevoerd die DigitalRacing.nl en (vele) andere niet hebben doorgezet. De originele makers van vBulletin zijn toen opnieuw begonnen in de vorm van XenForo. Een van de bekendste gebruikers voor ons is RaceDepartment. Die maken al jaren gebruik van de BLOG- & forum functie. DigitalRacing.nl zal alleen de forum- functie gaan gebruiken. Dit bekend dat het veiliger is, meer up-to-date en meer mogelijkheden heeft voor een (eventuele) toekomst. Daarnaast is de PHP versie behoorlijk oud en dat is met ondersteunen vanuit de hosting niet prettig.

Waarschijnlijk zijn er bepaalde dingen die anders gaan zijn in gebruik. Het uiterlijk zal in het begin ook geen DRNL sausje hebben, maar dat is voor latere zorg. Het gaat me vooral om de veiligheid, PHP versie en de mogelijkheden die XenForo biedt. :)

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Status update:

De volledige inhoud van de server is gedownload, inclusief de benodigde database(s), enzovoort.
We hebben een (tijdelijk?) onderkomen om DigitalRacing.nl online te houden en ondertussen te kijken naar de mogelijkheden.
In de tussentijd wordt de oude website terug geplaatst om de statistieken makkelijker toegankelijk te maken voor de geïnteresseerde.

:)

Niet om te moeien, maar iets waar ik nog aan dacht om eens te proberen, is een retro race te organiseren. Denk bv gtr2 en 2.4u op Spa. Maar misschien krijg je dan ook maar 4 inschrijvingen natuurlijk...

Tjello

DigitalRacing.nl
Niet om te moeien, maar iets waar ik nog aan dacht om eens te proberen, is een retro race te organiseren. Denk bv gtr2 en 2.4u op Spa. Maar misschien krijg je dan ook maar 4 inschrijvingen natuurlijk...
Ik heb ergens geopperd om dit met iracing te doen nu er dag en nacht overgang in zit. 0 reacties. Denk dat velen wel klaar zijn met races/competities.

Ik heb ergens geopperd om dit met iracing te doen nu er dag en nacht overgang in zit. 0 reacties. Denk dat velen wel klaar zijn met races/competities.
dat een beetje maar dat soort races worden via Neo etc al veel gedaan. Als er wat gedaan wordt zou ik juist een andere vorm kiezen. FPL of DRTCC achtig. Maar idd, hoeveel aanmelding krijg je nog?

Peter

Senior Member
een eenmalig event ben ik wel voor in. Welke sim en raceklasse het dan wordt vind ik persoonlijk dan minder belangrijk maar het zou wel leuk zijn als het een 'retro' tintje heeft zoals Kim het aangeeft.
een 2.4H Spa zou ik zeker wel voor inschrijven.

er zijn nog genoeg actieve simracers op het forum maar in de loop der jaren zijn we/ze allemaal elders gaan racen. Voor een eenmalig event zou het mogelijk moeten zijn ene leuk startveld te krijgen toch?

Tjello

DigitalRacing.nl
dat een beetje maar dat soort races worden via Neo etc al veel gedaan. Als er wat gedaan wordt zou ik juist een andere vorm kiezen. FPL of DRTCC achtig. Maar idd, hoeveel aanmelding krijg je nog?
Een 2.4 uurs race met 24 uurs cyclus doet NEO niet hoor.

Neo is een fantastische serie, maar daar word ik vast in een LMP nog 3x per ronde door top GT rijders gelapt ofzo.
Bij ZAC kon ik me tenminste nog wijsmaken dat ik niet helemaal hopeloos traag was :p

Status
Not open for further replies.