[COMMUNITY- TALK] Deel 1 - 23-11-2016 - Voorwaarts

Status
Not open for further replies.

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
COMMUNITY TALK

Enkele maanden geleden hebben we de beslissing genomen om DigitalRacing.nl anders aan te pakken. Er zijn te veel ruwe randjes en DigitalRacing.nl is zijn basis niet meer wat het moet zijn. Wij dienen als organisatie kritisch naar ons zelf te kijken en een pad te bepalen die voor ons én de community een stap voorwaarts is.

Dat was de insteek op een terras in het buitengebied. Enkele uren later lagen de grote lijnen op tafel. Eensgezind, duidelijk en realistisch. In het onderstaande stuk wil ik jullie meenemen in een aantal beslissingen die we hebben genomen.

[spacer]
DE ZOMERCOMPETITIE

Inmiddels ligt de zomercompetitie achter ons. Het DRTCC was grotendeels een succes.

Het gekozen platform (Assetto Corsa) was nieuw. Sommige wensen niet haalbaar of met een omweg. De Steam Community ID's waren een ontdekking. Bepaalde server- instellingen werden beter en de races gaven voor reden tot plezier. Missie geslaagd.

De ruwe randen zitten in het uitblijven van een hoogwaardige carset. Eén van de redenen was het korte tijdsbestek wat we jullie gegeven hebben op dat moment.

Hoe we dat op gaan lossen, kom ik later bij nog op terug.

[spacer]
HET FORUM

Het forum is voorzien van de laatste updates van vBulletin. We overwegen om het forum naar een ander platform te tillen maar dat heeft zijn nadelen en potentiele vervelende gevolgen.

Dus laten we ze kort naast elkaar leggen. Het voordeel is de veiligheid, de opties en het feit dat er andere partijen zijn die het beter doen.

Het nadeel is het potentiele verlies van de opgebouwde delen. Er zijn alternatieven die een oplossing bieden maar we willen er zeker van zijn dat die keuze de juiste gaat zijn. Tevens kan het gebruik van het forum compleet anders zijn en we weten niet of het ons, als community, gaat bevallen of niet. Daarnaast zijn de eventuele kosten voor een ander platform niet van de lucht. Eenmaal de keuze gemaakt, de investering gedaan is er geen weg meer terug.

We hebben nog wat tijd. Welke keuze het gaat worden zullen we tijdig communiceren, mocht het daadwerkelijk gaan gebeuren.

[spacer]
WEBSITE

Het ontwerp van de DigitalRacing.nl website stamt uit 2008. De PHP stamt uit 2008/2012 en dat zorgde voor problemen. Sinds een update van onze host werd het nagenoeg onmogelijk om te werken op de website. Nadat we de nodige stappen hadden ondernomen bleek het niet goed genoeg te zijn. De 'quick-fixes' zorgde voor meer problemen, ondanks dat de website in de lucht bleef.

Op dat moment hebben we de keuze gemaakt om de website volledig te gaan verbouwen. De afgelopen tijd heeft Gerben de PHP geüpdatet, onze database onder handen genomen en gezorgd voor een nieuw platform. Tevens hebben we een nieuw design. Dit design is vooral bedoeld om ons de kans te geven een nieuw bestaan op te richten.

Verwacht de komende tijd updates van he design, de mogelijkheden enzovoort.

Als laatste wil ik jullie begrip vragen voor de rommelige staat die het nu heeft. Het is niet ideaal en we streven naar een nieuw platform in 2017.

[spacer]
LEAGUES

Ik schaar de algehele organisatie even onder leagues. Zoals eerder benoemd is het DRTCC goed bevallen. We hebben geleerd van het platform en kijken met veel plezier uit naar een nieuwe competitie binnen dat platform.

Ook iRacing zal niet verdwijnen. Er is ruimte genoeg voor beide simulaties en daar maken we graag gebruik van.

Hoe de organisatie van de leagues te werk gaat is wel een punt van kritiek achter de schermen. Heel bot en kort door de bocht gezegd: We halen de potentie van de community en DigitalRacing.nl niet naar voren zoals wij dat aan jullie willen bieden.

Een aantal voorbeelden zijn het uitblijven van nieuwe race-threads, late aankondigingen, weinig informatie of late informatie. De iRacing-ZAC11-decals te laat online plaatsen, enzovoort.

Soms is het lastig om bepaalde zaken uit de weg te gaan. Met name ons privé- leven, ziekte of zakelijke leven gooit roet in het eten. Dat gezegd hebbende zijn we allemaal begonnen met dezelfde wensen en hetzelfde doel.

We zijn momenteel druk in beraad hoe we bepaalde zaken kunnen voorspoedige. We communiceren om onze punten bloot te leggen en trachten te leren.

We kijken naar de geschiedenis van DigitalRacing.nl met trots en bagage. Hoe hebben we het eerder gedaan, wat doen we nu en waar willen we naartoe. Vooral het laatste punt is belangrijk. DigitalRacing.nl heeft immers een geschiedenis waar we trots op mogen zijn, maar de toekomst is het onderdeel waar we invloed op hebben.

Al het bovenstaande is niet in één week of één maand opgelost. Dat kost tijd, moeite en heel veel inzet.

Wij van DigitalRacing.nl willen jullie met de rubriek: community- talk, duidelijkheid en transparantie verschaffen over ons doel.

Dank voor alle mooie momenten die zijn geweest en je bent welkom bij alle mooie momenten die we gaan creëren!

[spacer]
[logo_dr]

RSRoy

Senior Member
Mooie post om ons wat info te geven wat er allemaal speelt. In sommige gevallen was het misschien beter geweest als dit eerder gecommuniceerd was. Maar beter laat dan nooit :) Hopelijk blijven jullie in de toekomst wat meer van dit soort berichten posten.

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Ik ga mijn best doen om elke maand iets te posten. Wat DRNL bezig houdt, waar we naartoe willen en waar we aandacht aan willen schenken. :)

Netjes en zeer duidelijk. Lijkt me dat er genoeg achter de schermen gebeurd. Ik was vrij laat met mijn afmelding bij Zac omdat er last minut wat tussendoor kwam wat ik niet kon afzeggen maar ga zeker proberen er bij de tweede race bij te zijn.

Mooie en leuke post om te lezen en ons de info te geven wat er allemaal speelt.
aantal zaken zoals late post als ZAC11 carset kan altijd wel gebeuren door privé- leven, ziekte of zakelijke leven en vindt ik zelf niet erg als hier communicatie over is dat het wat later is.
ben benieuwd naar de voortgang.!!!

speed9

Senior Member
Goed om te lezen dat er achter de schermen nog een hoop leeft.
Ikzelf hebben mijn korte "simracing" carrieren opgegeven en ben laatste tijd meer wezen focussen op de PS4.

Verder wat betreft het forum: we gaan het zien welke kant DRNL opgaat, maar waar ik mijn zorgen over uit is het aantal actieve leden en actieve topics.
I.m.o. lopen die terug en dat baart mij soms zorgen.

Alhoewel ik niet een van de meest nuttige leden ben, probeer ik wel vaker online te zijn en zo nu en dan te bemoeien met een discussie e.d.

Gewoon omdat ik nieuwsgierig ben, wat is de stand van zaken op dit moment? Het is redelijk stil hier, misschien ook de tijd van het jaar of omdat iedereen wat ouder aan het worden is. Niet dat iemand mij een antwoord schuldig is maar de afwezigheid van sommige valt wel op. Is this the end?
Hoop het niet, aan de andere kant niets is voor eeuwig.

speed9

Senior Member
Ik merk dat het echt rustiger is geworden op het forum, terwijl er zoveel meer gedetaileerde werk getoont werd afgelopen jaar.

Vooral op het gebied van 3D printing en het bouwen van simulatoren.

Samen met de F1 topics en "ik (ver)kocht" topics bleef het redelijk bevolkt hier, maar weinig vanuit DRNL zelf en het maakt mij persoonlijk een beetje paniekerig aangezien ik al heel lang hier aanwezig ben.

Bedoel ik reageer vaak met daarbij af en toe een vraag/opmerking over bepaalde onderwerpen, maar niet fysiek aanwezig op bepaalde tour-du-NL of meetings.

De stilte van hogeruit maakt het lastig zeg maar.

Gewoon omdat ik nieuwsgierig ben, wat is de stand van zaken op dit moment? Het is redelijk stil hier, misschien ook de tijd van het jaar of omdat iedereen wat ouder aan het worden is. Niet dat iemand mij een antwoord schuldig is maar de afwezigheid van sommige valt wel op. Is this the end?
Hoop het niet, aan de andere kant niets is voor eeuwig.
Uit gewoonte check ik het wel nog... maar inhoudelijk...

Inderdaad puur gewoonte, met F1 vind ik de discussie en het er over praten met mensen die ik al wat langer ken leuk maar daarnaast is het hier en daar een update en af en toe een opmerking, maar daar houd het bij op.

Overigens niet mis mee, volgens hebben we 1,5-2 jr geleden ook deze gedachte gehad, men probeerde weer wat actiever te worden... maar zonder actieve league of grotere community, dan is het hier gewoon wat doods :)
Idd, de F1 races zorgen nog voor actie in een topic, dankzij Tazz die nog de moeite neemt om ze aan te maken, maar verder heeft dit forum geen echte toegevoegde waarde (meer)... :(

Tjerk Korving

DigitalRacing | Directie
Kwam toevalligerwijs op het idee om weer eens in te loggen, kostte een paar pogingen maar het lukte, maar het is wat stil inderdaad zo te zien. :(

Jammer uiteraard maar ik snap 'm ook wel. Toen dit en alles wat ervoor zat begon was men jonger, was er veel meer tijd beschikbaar en op een gegeven gaat de aandacht simpelweg verschuiven. Ikzelf begon alweer iets van 22 jaar geleden simracen en zette iets van 20 jaar geleden de eerste stappen om daar in league vorm wat mee te beginnen. Toen waren Niels en Robert overigens ook al van de partij via hun website bij gamer.nl. Time flies, things change :)

speed9

Senior Member
Facebook heeft de community functie ingehaald.

Ben admin bij een van de "grotere" F1 game groepen op FB, rij mijn PS4 rondjes met de mannen van SimFX en Mature Racing Club waarvan er een aantal members uit de gamer

Facebook kan nooit de gelaagdheid van een forum vervangen. Maar aangezien die gelaagdheid voor DR.nl niet echt meer gebruikt wordt zou het volgens mij een prima alternatief zijn.

Tjello

DigitalRacing.nl
Herkenbare dingen hierboven. Ik kwam afgelopen week Eric, Jeroen en Ruud in een iracing practice server tegen en heb daar toen nog ff met ze gebabbeld.

Omdat er hier niks meer georganiseerd wordt zie je dat de mensen wat willen racen ergens anders racen, wat natuurlijk ook logisch is. Ik vind het dan wel weer jammer dat ook het sociale stuk een beetje dood bloed, komt natuurlijk ook door facebook, discord en whatsapp groepen. Bij deze ook hier petje af voor Joeri die elke keer trouw een F1 topic opent voor elke race en dat er ook een aantal mensen zijn die die topics voor slowchat gebruiken.

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Ten eerste; de beste wensen voor 2019!

Ten tweede; Robert en ik hebben wel een aantal dingen besproken in 2018. DigitalRacing.nl al een tijdje stil en in de komende periode gaat niets gebeuren. Alles wat DRNL was heeft een revolutie nodig om levensvatbaar te zijn en dan zal het alsnog anders zijn dan voorheen. De historie is mooi en ik ben trots op iedereen die daar (actief) aan heeft meegewerkt en/of binnen de leagues heeft geracet.

In de komende tijd informeer ik of Robert wat er met DRNL gaat gebeuren. :)

Status
Not open for further replies.