[COMMUNITY TALK 2020]

speed9

Senior Member
Ik ben terug van een aantal dagen 'pauze'. Vandaag of morgen geef ik een volledige update van de ondernomen stappen. We hebben veel werk verzet tot mijn grote tevredenheid. Het is slechts het begin van een ambitieus plan.
Binnenkort zal ik contact opnemen met jou via de officiële kanalen, afhankelijk hoe snel mijn project live is kunnen wij waarschijnlijk wat voor jou en DRNL betekenen.

JWE

DigitalRacing.nl
Staff member
Hierbij de, volgens mij, langverwachte update van de ontwikkelingen achter de schermen. Niels heeft me gevraagd deze te plaatsen, dus bij deze!

Waar zijn we mee bezig?
Om DigitalRacing door te ontwikkelen is er een inventarisatie gemaakt van de wensen. Samen met Marcel, Niels, Jan Willem en ondergetekende is een lijst opgesteld en vervolgens in Trello geprioriteerd.

Wat moet er straks staan?
Naast het aanbieden van eigen leagues moet DigitalRacing meer worden, namelijk een verzamelplaats voor Nederlandstalige simracers. Op de website vind je straks het laatste simrace-nieuws, reviews van hardware en software.
Daarnaast willen we een platform ontwikkelen voor andere leagues waarop zij zich bekend kunnen maken en presenteren. Het doel hiervan is de informatie van leagues te ontsluiten en openbaar te maken voor alle mogelijke simracers, zodat zij een idee hebben van de keuzemogelijkheden die de community biedt. Daarbij is het idee dat de leagues zelf verantwoordelijk worden voor de inhoud, wij faciliteren hen.
Ook de mogelijkheid dat DigitalRacing zelf leagues gaat organiseren blijft.

Wat heeft prioriteit?
Het aanpassen van de website heeft de hoogste prioriteit. Het laatste nieuwsbericht is van maart 2016, en het is nu niet echt een visitekaartje voor DigitalRacing. Naast het visueel aanpakken gaan we vast aan de slag met het maken van achtergrondartikelen etc. zodat er bij de lancering ook iets te lezen valt

speed9

Senior Member
Dus kort gezegd: Jullie zoeken straks Nederlandse community's die leagues hebben en races organiseren maar geen platform hebben voor hun racehosting / website met de leaderboards, statics, logo's, liveries e.d
Iets waar een aantal DRNL en haar leden hoog aangeschreven voor zijn.

In mijn F1 2019/2020 groep is de vraag naar Nederlandse leagues onder onze vlaamse en nederlandse vrienden redelijk hoog en erg beperkt tot "een race per week", geen statestiek, geen logisiek, geen support niks.

Uiteraard heeft de PC meer mogelijkheden dan PS4, maar als ik in mijn netwerk kijk maakt de console weinig uit maar is vooral de back-end van alles een grote uitdaging.
van Aanmeld platform tot race hosting, leaderboards updaten, stewards en vooral broadcasters / streamingen zijn voor een hoop communities een drempel die hen belemmeren tot een serieuze groei.

Ik denk dat met de professionele gevoel en liefde voor de sport hier jullie plan een goed begin is om de legancy van DRNL te behouden en uit te breiden.

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Ja, en nee. Er zijn een aantal zaken die je benoemd die wij als DigitalRacing.nl niet gaan verzorgen. Het nieuwe platform begint met het delen van ons enthousiasme over (virtueel) racen en alles wat daar bij komt kijken. Er zijn genoeg Nederlanders die leagues organiseren en/of actief zijn in teams.

Denk hierbij aan @NielHekkens met NEO Endurance, bijvoorbeeld. Daar zijn genoeg verhalen over te vertellen. We willen daar graag aandacht aan besteden op een gepaste wijze. We willen in gesprek met deze competities om te kijken welke informatie we mogen en kunnen delen. :)

Competities uit de naam van DR krijgen wel richtlijnen. We zijn ooit begonnen met een bepaalde wens en die wens is niet anders geworden in de loop van de jaren. Hier willen we beter in faciliteren, als het tot een competitie komt.

-

Voor de oplettende forumbezoeker: @Jan-Willem Oostingh en @JWE zijn per heden moderator.

speed9

Senior Member
Meer platform (Front end) dan hosten van races (Back end)?

Ik gaf overigens vooral aan dat de meeste competities net dat extra stapje mist met betrekking tot media coverage, leaderboards (op website), betere incident / klachten afhandeling e.d. Hoop community's doen het goed hoor, niks negatiefs, maar een hoop is gebaseerd op vertrouwen en goodwill maar het blijft vaak erg beperkt tot alleen een competitie en een lijstje met namen en geen uitbundige archieven.

Verhalen, Races, Leaderboards, Adviezen en media coverages zijn in mijn ogen altijd op een hoog niveau geweest binnen DRNL en met dat in mijn achterhoofd denk ik ook dat het gehele plaatje (namens DRNL) een goede stap is.

Kan er naast zitten hoor, geeft ook niet, maar ik ben dol enthousiast over de toekomst,

speed9

Senior Member
@Niels.

Afgelopen weken is er een nieuw project op de markt gekomen: Grid-Finder, een platform waar men hun leagues registeren en dus beter vindbaar worden voor zoekende racers.

Grid-Finder gaat door het dak met de aanmeldingen, misschien een idee om bij hun aan te kloppen voor een samenwerking / partnership?

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Dank voor de informatie, Rick.

Ik denk dat we eerst moeten zorgen voor onze eigen stal en zorgen voor een basis. Zodra die basis staat, kunnen we verder kijken! Hij staat in elk geval op het lijstje.

speed9

Senior Member
Geen dank.

Ik kwam ze toevallig tegen omdat ik een admin ben van een F1 2020 (Game) groep, toen hadden ze alleen het concept nog en binnen wat zal het zijn 2 maanden zijn ze gegroeid naar een heuze platform.

Ikzelf heb een project lopen wat nu al live is, namelijk Radio DragonHammer een online internet radio station met oog op muziekliefhebbers, gamers, game ontwikkelaars en Online (Sim)Racing. ik drop hier een linkje Radio DragonHammer (NL)

Het plan is met om met leagues samen te gaan werken, waar hun commentator de verslaggeving doet van de race en die dan live gebroadcast wordt via mijn radio als extra platform met natuurlijk alle benodigde promotie en interviews/podcasts.
Momenteel mogen wij ook (audiobook)promotie doen via de radio voor Ibrar Malik, de schrijver van diverse F1 boeken.
https://www.unracedf1.com/book-review-1994-the-untold-story-by-ibrar-malik/

In elk geval sta ik ook open voor een mogelijke samenwerking met DRNL.

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
We gaan sowieso meerdere groepen benaderen. Momenteel werken we aan het nieuwe design van DR. We hebben geen haast. Uit het verleden is gebleken dat we dingen te snel hebben doorgedrukt, ook als het gevoel niet goed was. Dat wil ik voorkomen. Als de tijd daar is, dan staat het nieuwe DR online.