[COMMUNITY TALK 2019]

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Nog een opmerkingkje. Ligt aan mij hoor. Maar als ik ergens in het forum zit en terug naar de index pagina wil, druk ik naar mijn idee logischerwijze op de grote kop Xenforo bovenin het forum. Maar die linkt naar de drnl site. Verlaat dus steeds ongewild het forum.

Maar goed, dat is steeds mijn domme fout.
Het is gebruikersgemak en ik ben het eens met je stelling. Vanaf heden verwijst hij naar de indexering van het forum!

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Begonnen met de opzet voor de Hall of Fame. Ik ben nog even aan het bedenken hoe we de HOF gaan vullen. Mochten jullie daar in mee willen denken, dan verneem ik het graag. Dit geldt overigens voor alle aspecten van de website. :)

Persoonlijk vind ik het lastig om feedback te geven wanneer ik niets kan zien. Je kan zo veel zeggen op basis van wat je beschrijft of laat zien door middel van een mock-up/screenshot.

Is het een idee om iteratief de website te releasen? Dan kan men de website bekijken en dan ook gemakkelijker feedback geven?
De HOF is naar mijn mening meer een nice to have en is niet essentieel voor een eerste release.

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
We hebben eerder de website van een release voorzien om hem daarna stapsgewijs uit te bouwen. Dat is niet succesvol verlopen door meerdere redenen. We hebben nu gekozen om eerst zorg te dragen voor de basis- pagina's en dat goed werkbaar te maken. Die pagina's worden dan online gezet, zodat iedereen het kan testen.

Ik ben het eens dat een visueel beeld een ander idee kan geven, dus daar zal ik zorg voor dragen de komende tijd en het delen binnen deze (of een andere website) thread. Dit geldt overigens ook voor (mogelijke) andere veranderingen van DigitalRacing.nl.

Dat gezegd hebbende; Een HOF is inderdaad niet essentieel. Voor mij persoonlijk is het wel eens fijn om aan iets anders te werken dan de standaard zaken, dus dan in een HOF een welkome uitbreiding en iets wat ik graag bij DigitalRacing.nl wil zien. :)

speed9

Senior Member
Wat je niet ziet, kan je ook niet slopen zei een vriend van mij altijd.

In elk geval hoop ik dat DR weer een (subtiele) rol gaat vervullen in de Nederlandse scene, ook al is het gamen erg internationaal gezien Engels.

Je hebt nu diverse consoles en een pc/laptop/mobiel waar men op gamed, wat vroeger maar beperkt was tot PC waardoor er nu een "verwende" generatie is gekomen.

Ik mis nu wel een beetje de Nederlandse uitleg over bepaalde games, consoles en gears in actieve zin.

Nederlandse community is eigenlijk langzamerhand weer aan het verwaarlozen aangezien de grote communities zoals die van GameKings ook "verdwenen" zijn van het straatbeeld maar aan de andere kant diverse discord / facebook groepen zijn ontstaan.

HOF: Leuk, de langzaamste karter van DRNL :lol:

Wat wel leuk side info zou zijn:
Waar zijn alle meetings gehouden?!

In elk geval ga ik weer lekker de pagina sharen onder de Nederlandse Sim-Racers!

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Geen nieuws is goed nieuws. Wederom wat stappen gemaakt aan de achterliggende code.
Nu mijn focus leggen op het visuele en dat ga ik delen met jullie. Feedback, wensen etc. zijn welkom op dat moment.

Goed bezig Niels!

Een "ga naar laatste pagina" knopje bovenaan een pagina lijkt me ook handig. Op android begin ik een topic soms vanop pagina1 en dan moet er helemaal naar onder gescrolled worden voor de knop om naar de laatste pagina te gaan.