[COMMUNITY TALK 2019]

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
De afgelopen weken is het nodige gebeurd binnen DigitalRacing.nl. Onderstaand een kort overzicht.

WEBSITE
We zijn verhuisd naar een server van RS-ICT (waarvoor dank!). De "v3" website hebben we (lees: Ik / Niels) in het verleden niet goed verwerkt waardoor het een lege huls was. Momenteel zien jullie de oude website staan en daar ontbreekt het nodige. We dienen scripts van een update te voorzien wegens de serverupdate.

We willen de scripts van een update voorzien zodat de statistieken (etc) weer benaderbaar zijn.

Wat we verder gaan doen met de website is vooralsnog niet beslist. We doen dingen stap voor stap.

RACES & LEAGUES
Vanuit DigitalRacing.nl denken we daar voorlopig nog niet aan.

Er zijn wel een aantal mensen geweest die interesse hebben getoond om een league te organiseren of een los event vanuit de naam van DigitalRacing.nl. Ook dit is een interessante optie!

Maar of het nu een DigitalRacing.nl naam heeft of niet; Racen mag en kan altijd! We zijn ooit gestart met een klein startveld en GTR. Dat waren leuke, gezellige en energieke avonden.

FORUM
Het forum heeft ook een update ondergaan. We hebben vBulletin verlaten en hebben XenForo omarmt.

Het is even wennen, maar dat komt ook door het ontbreken van het DigitalRacing.nl sausje. In de komende tijd gaan we in elk geval zorgen voor onze eigen indentiteit.

De indeling van het forum zal ook veranderen. iRacing, AC, rFactor2 hebben inmiddels een eigen forum gekregen. Tevens is er een algemeen forum voor andere titels zoals Project Cars, Slicks 'n Slide en Ironman. Bij een toename van populariteit en de wens om een eigen plaats te hebben, kunnen we altijd zorg dragen voor een eigen forum.

COMMUNICATIE
De wens is om te blijven communiceren over de plannen. Verwacht niet elke dag of elke week een update. We nemen de tijd om te kijken wat ons verstand en gevoel over de toekomst brengt. :)

En als laatste: Bedankt voor het geduld bij de migratie. Het duurde wat langer door (onverwachte) omstandigheden. En welkom op het nieuwe forum!

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
INFORMATIE
De laatste paar dagen stonden in het teken van mijn persoonlijke verhuizing. Het internet werkt, dus dat betekend ook dat ik hier en daar weer tijd kan stoppen in de nieuwe omgeving voor DigitalRacing.nl.

FORUM
Het forum werkt stabiel en daar zijn we heel blij mee. Parc Fermé is sinds enkele minuten ook weer zichtbaar voor iedereen. Oude instellingen van vBulletin zorgde ervoor dat een bepaalde groep mensen geen toegang had tot het forum. Mochten één van jullie alsnog problemen ondervinden met het onderdeel Parc Fermé, laat het ons alsjeblieft even weten.

@Tjello had een tag achter gelaten voor een plugin! Dat wordt zeer gewaardeerd. Niet alle plugins zijn gratis, maar waar het mogelijkheden biedt zetten we het op de 2do- list.
@Bramzel had problemen met inloggen. Het was gebruikersprofiel gerelateerd. Door wat aanpassingen in zijn profiel kan hij ook weer inloggen. :D

BRAINWAVE
Voor mijn verhuizing heb ik een design gemaakt wat voor DigitalRacing.nl zou kunnen dienen. Er staan ook een aantal nieuwe onderdelen in die bij een nieuwe kijk van DigitalRacing.nl kunnen passen. Het is geen definitieve keuze voor de toekomst van DigitalRacing.nl. De gekozen onderdelen zijn simpel en haalbaar. Het brengt een gesprek op gang die kan leiden tot een keuze. :)

Last edited:

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Om wat meer inzicht te geven in dit (eerste) idee.
Zoals jullie kunnen zien heeft het een knipoog naar DigitalRacing.nl zijn geschiedenis in de vorm van de Hall of Fame. We hebben genoeg momenten, filmpjes, liveries en dergelijke om een mooie terugblik op te kunnen stellen.

Daarnaast is er een competitie te zien van DigitalRacing.nl. Het zou mooi zijn als DigitalRacing.nl weer competities zou organiseren, maar wel op een andere manier dan we vroeger hebben gedaan. Toen waren er een aantal mensen die hard hun best deden om alles in te vullen zoals wij DigitalRacing.nl hadden bedacht. Die tijd is voorbij.

In de ideale situatie wil ik het platform aanbieden waaruit leagues georganiseerd kunnen worden in de naam van of met ondersteuning van DigitalRacing.nl. Hoe de invulling precies zou moeten/kunnen zijn, daar ben ik nog niet uit.

Ook zien we verwijzingen naar niet- DigitalRacing.nl competities en platformen zoals NEO, SRVN en dergelijke. De laatste jaren zijn competities en community's behoorlijk versplinterd en niet altijd even positief naar elkaar. Ik zou daar met het nieuwe DigitalRacing.nl verandering in aan willen brengen. Nieuws over andere competities of mooie initiatieven moeten we toejuichen en ondersteunen. Wie weet komt er een overgang van de ene naar de ander qua deelnemers of komt er een samensmelting van kennis en enthousiasme.

Overige SimNieuws kun je brengen door SimBin, iRacing, Fanatec, Leo Bodnar of andere sim gerelateerde zaken brengen richting de website.

Zoals gezegd, dit is idee 1. Een ander idee is wat meer gericht op DigitalRacing.nl als platform. De layout van de site zal wel hetzelfde blijven. De invulling is alleen anders. Die zal ik spoedig posten. :)

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Geen nieuws is goed nieuws!

Maar de belofte met betrekking tot communiceren is een belofte die ik wil houden. Recentelijk heb ik jullie één van de ideeen geschetst voor DigitalRacing.nl. Het enthousiasme vanuit dat idee werd echter ondersteund door meerdere personen. Enthousiasme werkt aanstekelijk en hierbij kan ik melden dat we een aantal stappen hebben ondernomen.

Website:
- De stijl is bepaald en verwerkt.
- De oude website krijgt updates vanuit Gerben, zodat hij weer toegankelijk is én de scripts ook gebruikt kunnen worden in de nieuwe website.
- We hebben een testomgeving opgezet en de database voorzien van een update.
- De frontpage is inmiddels voor 95% klaar. De laatste 5 procent hebben te maken met de koppelingen richting de DRNL- database.
- De pagina waar de artikelen komen te staan is voor 75% afgerond. Een alternatieve pagina met verwijzingen naar een galerij en overige artikelen van een league / categorie is gestart.

XenForo:
- We gaan onze licentie verlengen zodra de website ook vorm heeft gekregen.
- Dat opent deuren voor addons en downloads.

Personeeltechnisch:
- @Robert Saalmink gaat niet dezelfde rol vervullen zoals in het verleden. Hij heeft aangeboden een klankbord te willen zijn en dat is altijd welkom. Robert heeft een DR- hart en ik ben persoonlijk heel erg blij dat ik hem kan benaderen voor de (nieuwe) ideeën.
- @Gerben vd Broek heeft aangeboden om de website mee te bouwen en zijn database in te richten op de nieuwe website. De samenwerking is altijd goed geweest en de database mogelijkheden zijn nooit volledig gebruikt. Met het bouwen van de nieuwe omgeving houden we daar (beter) rekening mee!
- @Jan-Willem Oostingh heeft aangeboden om te werken aan renders voor de geschiedenis van DRNL. Een aantal leagues hebben geen renders en daar willen we verandering in brengen.
- @Raikkonen_WC (Raymond Smits)heeft hosting aangeboden voor het DR forum en de DRNL website! Waarvoor dank.
- @Bramzel en ik gaan bomen over de huidige stijl van DRNL. ;)

En als één na laatste:
- Ik; Niels ben bezig met het opzetten van een nieuw DigitalRacing.nl. Het is dezelfde schil maar heel fijn om even bij 0 (of nagenoeg 0) te beginnen. Ik durf niet te beweren of DigitalRacing.nl op deze wijze een succes gaat worden of niet maar dat is ook niet het doel. We werken met plezier aan dit initatief en het resultaat kunnen we pas beoordelen als het eenmaal draaid. Dat is het doel; Plezier hebben en beleven aan de (mooie) hobby die we hebben en zorg dragen voor een basis.

Vanuit die basis kom ik bij het laatste punt:
Er zijn meerdere mensen die aangegeven hebben leagues te willen organiseren in naam van of in samenwerking met DigitalRacing.nl. We zijn jullie niet vergeten. Sterker nog; We doen ons best om daar een platform voor te creeeren. We willen een platform kunnen tonn waar leagues mee georganiseerd kunnen worden. We houden jullie op de hoogte van onze vorderingen.

Edit: Voordat ik het vergeet; Wensen, tips, etc zijn altijd welkom. Misschien dat het niet in de initiele release meegenomen kan worden of dat het alsnog afvalt in de keuzes die we maken. Anderzijds kan het ook zo maar zijn dat we het gelijk verwerken en het mee gaat in het platform. Dit kan hier in het forum, via PM of social media.

Last edited:

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Een website update:

1. De template voor de informatie pagina's zijn verwerkt en kunnen stapsgewijs verwerkt worden.
  2. We moeten de website AVG/GDPR compliant maken. We maken immers gebruik van cookies (etc). Opt-in en Opt-out moet ook mogelijk zijn, zodra we de useraccounts weer activeren.
  3. De opzet voor de contact pagina is 80% klaar.
  4. Ik ben nog aan het twijfelen of ik een contact pagina aanmaak per league, aangezien we leagues via DRNL willen stimuleren.
  5. De artikelen pagina's zijn grotendeels afgerond, maar de code moet nog aangepast worden zodat we de opties ook zien in de backend van de website.
  6. D basis voor de index- pagina van een competitie is ook gemaakt. We willen een mix tussen alle aspecten van een league. Statistieken, resultaten, artikelen, contactpersonen, enzovoort.
Tot zover.. :)

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Update:

1. De opzet voor de league pagina is klaar. Nu is het zorg dragen voor de overige pagina's, al is dat grotendeels gegenereerd uit onze DR- database.
2. De omgeving is online klaar gezet door Gerben, in eerdere instantie. Ik ben nu zo ver met de website dat ik hem spoedig kan uploaden, zodat het testen kan beginnen.

Oftewel, voldoende progressie rondom DR. Vooralsnog ben ik content met de vorderingen die gemaakt worden en ziet het er goed uit. De komende periode ga ik met @Bramzel eens kijken naar onze huisstijl.

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
[KLEINE UPDATE]

Naar aanleiding van een aantal gesprekken vorige- en deze week heb ik de likes momenteel uitgeschakeld.
Een kleine onderbouwing; we zien steeds meer 'like' in plaats van interactie . Dit is en blijft een forum en geen social media platform, dat was de tendens van de gesprekken.

Of dit permanent is, dat weet ik nog niet. Maar voorlopig zijn ze volledig uitgeschakeld.

--

@speed9 - Reken maar niet op een release party. Eerst maar eens zorgen dat de DR bolide blijft rollen!

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
@Fabian de Jong - Gerben heeft gister nog een probleem ontdekt met betrekking tot het Parc Fermé deel van het forum. Ik weet niet of meer mensen hier last van hebben, maar dat is dan alleen op dat deel van het forum. Ik probeer dat ASAP, in samenwerking met Gerben, op te lossen.

Nog een opmerkingkje. Ligt aan mij hoor. Maar als ik ergens in het forum zit en terug naar de index pagina wil, druk ik naar mijn idee logischerwijze op de grote kop Xenforo bovenin het forum. Maar die linkt naar de drnl site. Verlaat dus steeds ongewild het forum.

Maar goed, dat is steeds mijn domme fout.

Nog een opmerkingkje. Ligt aan mij hoor. Maar als ik ergens in het forum zit en terug naar de index pagina wil, druk ik naar mijn idee logischerwijze op de grote kop Xenforo bovenin het forum. Maar die linkt naar de drnl site. Verlaat dus steeds ongewild het forum.

Maar goed, dat is steeds mijn domme fout.
Deze fout maakte ik zelf net ook idd.

Inhakend op de like knop. Heb hier vorige week ook met Niels over gepraat. Ik zie het meer als een ik heb het gelezen dankjewel knop. Ik denk niet dat er meer interactie op het forum komt door het uitzetten er van in elk geval.