Circuits tekenen

Netwerk

Indeed, webserver is shared hosting en de racebak is een co-located rack machine van onszelf.
Dat klinkt allemaal best ingewikkeld, zitten de machines wel in het zelfde netwerk? Bijvoorbeeld bij de hosting provider?

In dat geval heb je dat voordeel namelijk ook. Dan hoef je de dedicated server files niet via internet te versturen maar kan dat via het netwerk waar de beide machines zijn.

We hebben geen datalimiet op de racebak. Wel op de webserver, maar beide draaien bij dezelfde hosting provider inderdaad.
Dat is mooi want dan hoeft alleen de data tussen de viewer en de server ge-upload te worden en die heb ik enorm gecomprimeerd tot enkele tientallen bytes per deelnemer, dus dat zal geen probleem opleveren bij een updatesnelheid van 1 seconde.

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Dat gaat wel datatraffic kosten ja. Maar ik kan me niet voorstellen dat zou gaan werken. Het is wel dezelfde provider maar om het netwerk open te gooien op dat vlak, lijkt me sterk. Als er dan iets gebeurd met de co-located dan gaat het ook mis richting de shared hosting.

Maargoed, wie niet waagt...

Ik kan het navragen, de webserver zit waarschijnlijk in dezelfde ip range. Is het zoveel data trouwens?
De data tussen de dedicated server en de webserver is net zoveel als de grootte van een reportfile. De data die naar mijn viewersoftware gestuurd wordt is heel weinig. Bij 30 deelnemers 1 of 2 kilobyte per seconde.

Dat gaat wel datatraffic kosten ja. Maar ik kan me niet voorstellen dat zou gaan werken. Het is wel dezelfde provider maar om het netwerk open te gooien op dat vlak, lijkt me sterk. Als er dan iets gebeurd met de co-located dan gaat het ook mis richting de shared hosting.

Maargoed, wie niet waagt...
Het netwerk hoeft dan niet opengezet te worden. Mijn viewer gebruikt gewoon HTTP requests op poort 80. Net als een browser doet.

Gerben vd Broek

DigitalRacing | Directie
Staff member
En misschien moeten we het wel via de Raceserver allemaal laten berekenen, en dan op het eind enkel een "eind"bestand oversturen. Op de raceserver is het flexibeler, gezien je daar eigen baas bent over OS. Maar eerst maar eens zien wat het allemaal doet/kan. En ik ga straks kijken voor een file voor je.

Nieuwe functies

Yesss, nu wordt de deelnemerslijst bij practice an qualify gesorteerd op beste ronde en bij race op totaal afgelegde afstand.

Verder in het highlightschermpje nu ook de positie van de deelnemer op het circuit in de vorm van een grafiekje.
:thumbup:

Nieuw tekenwerk

Dit keer een weergave van twee deelnemers die in detail vergeleken worden. In de kolom afstand is nu aan de kleur in 1 oogopslag te zien of een deelnemer dichtbij z'n voorganger is.

Inmiddels heb ik ook de gelevlagregel erin gebouwd, maar dat is hier nog niet te zien. Een plaatje daarvan volgt nog tzt.

Attachments