Circuits tekenen

#21
Bram, heb je misschien goeie tips voorme voor een kleurenschema?
Hoe vind je zoiets:



wat ik heb gedaan is je kleuren en styles aangepakt, wat in CSS ook mogelijk moet zijn... Daarnaast een andere achtergrondje & een 'vaste' tabel, waarbij de tekst dan dus variabel blijft.

Qua coding moet dat ook te doen zijn, denk ik?
 

Robert Saalmink

DigitalRacing | Directie
#25
Hij moet de data ergens vandaan halen namelijk, en die logfiles worden elke 20 seconden weggeschreven. Hoe je dat dan realtime wilt doen ben ik wel benieuwd naar.

Waar vind ik die testserver trouwens?
 
#26
in de multiplalyer lobby van GTR2 onder Goonsquad, wachtwoord via Gerben te verkrijgen, de data die eruit komt staat hier lhttp://bijhold.nl/gerben/LiveData.html

en hoewel ik er de ballen verstand van heb neem ik aan dat het spel realtime uitrekent waar iedereen zich bevind, daar maakt die tool waarmee je het circuit in beeld hebt ook gebruik van?
 

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
#27
Hoe vind je zoiets:



wat ik heb gedaan is je kleuren en styles aangepakt, wat in CSS ook mogelijk moet zijn... Daarnaast een andere achtergrondje & een 'vaste' tabel, waarbij de tekst dan dus variabel blijft.

Qua coding moet dat ook te doen zijn, denk ik?
Als het mogelijk is zou ik niet de bolletjes volledig zwart maken, misschien wel een aparte kleur per team? Ik zou voor meer contrast zorgen tussen het circuit en de achtergrond.
 

Gerben vd Broek

DigitalRacing | Directie
Staff member
#28
Onze eigen Livetiming kunnen we ook sneller zetten. Enige nadeel bij ons is dat de data verstuurd moet worden via de FTP, en dat kost nog extra tijd. Bij Gerben draait het op 1pc, dus dan kan je idd per seconde wel de tijden laten uitrekenen. (overigens zouden wij ook eens een test kunnen doen met het terugzetten richting 5 seconde ofzo, enkel dataverkeer in de gaten houden).
 
#29
Mooi en snel

Het plaatje van Bram vind ik er wel gaaf uitzien, daar kan ik wel wat mee :)

Wat de snelheid betreft, ik heb de Goosquad server op 1 seconde staan. Daarnaast heb ik nog een tussenstap gebouwd die ervoor zorgt dat het dataverkeer met een factor meer dan 100 gecomprimeerd wordt. Dat is ook precies wat het voor mij mogelijk maakt om zo'n snelle update te hebben. Als het spel sneller kon dan deed ik dat ook nog.

Ik denk nog wel na over dead reckoning. Dat is een techniek waarbij de volgende updates voorspeld worden en alvast geanimeerd getekend worden. Dan ziet het er meteen ook erg levendig uit maar ik ben er nog niet uit wat ik dan met de bochten moet doen. Misschien zit er in de AIW file informatie die ik daarvoor kan gebruiken. Wie weet...

Alles bijelkaar is het best een leuk knutselwerkje zo :)
 
Last edited:
#30
Als het mogelijk is zou ik niet de bolletjes volledig zwart maken, misschien wel een aparte kleur per team? Ik zou voor meer contrast zorgen tussen het circuit en de achtergrond.
Die kleuren per team is idd wel een leuke toevoeging. Is toch intuitiever dan een getalletje 'zoeken'.

Gerben,
Ik heb de PSD online gezet, mocht je dingen eruit willen halen.
(of voor Niels, als die een leuke grafische update wil maken;))

Zie hier
 
#31
Kleuren

Het wordt steeds mooier. De tekening van Bram heeft mij geïnspireerd tot een nieuwe stijl. Het circuit is nu zwart maar voor elke sector een beetje lichter. Verder geef ik met kleur aan wat er gebeurt. Blauw voor een deelnemer die gelapt wordt en grijs voor een deelnemer die geselecteerd is zodat die gevolgd kan worden. Ik heb nu ook de snelheid erin verwerkt.
Via de URL in het plaatje is ook dit live te bekijken.
 

Attachments

#33
Racingleague

Hier nog een voorbeeldje van racingleague. Ron heeft zelf een ander circuit erin gezet zonder dat ik heb hoeven uit te leggen hoe dat gaat :)

Aan de tabel te zien moet ik nog wel iets doen aan de tekstweergave...
 

Attachments

#34
Nu ben ik natuurlijk wel een hele slimme jongen :p

Maar serieus de live timing is echt super, nog een paar wijzigingen en we hebben alle informatie die we willen en dan is dit een super manier om de races te volgen.
 
#35
Meer features

Gaaf, nu kan ik ook de gegevens van een deelnemer in een apart schermpje volgen tijdens de race. De laatste en beste ronden zitten er nu in en de breedte van de tabel is configureerbaar geworden.

De gegevens in de tabel zijn gewoon maar wat simpele testdata.

Voor wie deze achtergrond wat saai vindt; je kan nu ook je eigen achtergrond erin zetten, bijvoorbeeld een luchtfoto van het circuit. Ook volledig configureerbaar. Die kan ik helaas niet laten zien omdat ik maximaal 100k mag uploaden.
 

Attachments

Last edited:

Gerben vd Broek

DigitalRacing | Directie
Staff member
#36
Ziet er echt heel erg netjes uit zeg. Hoop dat we het uiteindelijk ook wel aan de gang kunnen krijgen. Want is echt erg netjes.

Heb je ook gedacht aan 25/28 man op een server. Zoals het er nu naar uit ziet komt het dan over het circuitplaatje heen. En hoe registreer je een finishtijd? Apart ernaast of ander idee. Of gewoonweg nog niet aan toe gekomen, gezien je eerst dit werkend wilt krijgen?
 
#37
Ziet er echt heel erg netjes uit zeg. Hoop dat we het uiteindelijk ook wel aan de gang kunnen krijgen. Want is echt erg netjes.

Heb je ook gedacht aan 25/28 man op een server. Zoals het er nu naar uit ziet komt het dan over het circuitplaatje heen. En hoe registreer je een finishtijd? Apart ernaast of ander idee. Of gewoonweg nog niet aan toe gekomen, gezien je eerst dit werkend wilt krijgen?
Het mechanisme werkt al. De afmetingen van het getekende circuit zijn instelbaar. Op die manier ontstaat ruimte voor pakweg 30 deelnemers. Verder zou ik de regelafstand in de tabel nog instelbaar kunnen maken. Daarmee zou dan ruimte ontstaan voor misschien wel 40 deelnemers. Dat valt dus reuze mee. Verder is ook de breedte van de tabel nog instelbaar en de afmetingen van het scherm als geheel. Plenty mogelijkheden dus :cool:

De finishtijd heb ik er nog niet inzitten. Heb jij een voorbeeld van een dedicated server file met daarin de finishgegevens? Dan programmeer ik die er ook nog in.
 

Gerben vd Broek

DigitalRacing | Directie
Staff member
#38
Ik zal vanavond even zoeken naar zo'n file voor je. Heb jij ook jouw files beschikbaar. Dan kan ik nog eens zoeken naar oplossingen om het bij onze server aan de gang te krijgen.

Overigens. is het een plaatje die elke x seconde ververst wordt? of blijft het altijd dynamisch?
 
#39
Files

Ik zal vanavond even zoeken naar zo'n file voor je. Heb jij ook jouw files beschikbaar. Dan kan ik nog eens zoeken naar oplossingen om het bij onze server aan de gang te krijgen.

Overigens. is het een plaatje die elke x seconde ververst wordt? of blijft het altijd dynamisch?
Mijn software ververst het overzicht net zo vaak als de dedicated server met een minimum van 1 seconde. Ik heb wel het nodige aan bestanden, ik zorg ervoor dat je ze krijgt.

Heb je de dedicated server en de webserver op dezelfde machine staan zoals bij racingleague?
Dat scheelt namelijk in de upload bandbreedte, die hoef je dan niet te delen met de overige gamedata.
 
Top