Carview

Manuel

Senior Member
#42
Heb diverse texture bestande verwijderd
Als ik nu de carview open en de desbetreffende x file van de seat, dan zie ik nu alleen het chassisgedeelte, ook zitten er geen lampen in en de banden zitten er niet onder.
Is dit goed zo?
 

Manuel

Senior Member
#46
Het wordt weer tijd om de livery te painten, maar aangezien ik bijna nooit iets doe met bepaalde programma's, heb ik nu weer een dilemma.

Ik open de livery template in photoshop.
Met welke extensie moet ik het bestand opslaan?
In welke map moet ik het bestand opslaan om het resultaat in/via carview te bekijken?
Wie kan me helpen?
 
#47
Template opslaan als .PSD
Voor DRTCC in carview bekijken opslaan als WCCARBODY.tga
Dat in de map zetten van de Seat Leon en dan moet ie te zien zijn in carview
 

Manuel

Senior Member
#48
Het lukt me niet.
Ik verander bijvoorbeeld alleen de algehele kleur van de livery.
Ik ga dit opslaan als dds file.
Maar om het resultaat te zien moet ik het bestand opslaan als .tga bestand.
Maar als ik dit bestand wil opslaan in bijvoorbeeld de Xfile map van de Alfa..dan zie ik 6 verschillende .tga bestanden staan. Welke dien ik te overschrijven?
Pfff...als ik het eenmaal weet dan ga ik me dit eens noteren ergens.
 
#49
Het lukt me niet.
Ik verander bijvoorbeeld alleen de algehele kleur van de livery.
Ik ga dit opslaan als dds file.
Maar om het resultaat te zien moet ik het bestand opslaan als .tga bestand.
Maar als ik dit bestand wil opslaan in bijvoorbeeld de Xfile map van de Alfa..dan zie ik 6 verschillende .tga bestanden staan. Welke dien ik te overschrijven?
Pfff...als ik het eenmaal weet dan ga ik me dit eens noteren ergens.
is toch makkelijk, kijk welke TGA het meeste op de jouwe lijkt, en die schrijf je over ;)

de andere TGA's zijn voor dingen als banden en ramen etc..

alleen die overschrijven dus (zal iets van Body in de filename staan)

de rest NIET verwijderen..
 

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
#50
Eerst tekenen.

Template = PSD (layer)
Carviewer = TGA (RGB & alpha's)
Ingame = DDS (RGB, Alpha's & Mipmap's)

:)

Dus als je het in volgorde wil doen:

- Als PSD openen. Eens in de zoveel tijd ook saven als PSD, want dat is handiger als je later weer verder wil gaan.

- Saven als TGA als je hem wil checken in de X-Viewer. En ook in dezelfde map als x-viewer en je x-file want anders wil het wel eens problemen geven.

- Als je klaar en tevreden bent je PSD saven als TGA. De TGA openen en die saven als DDS met DX1 ARGB 4 BPP | 1 Bit Alpha. Generate 6 MIP MAPS. :)
 

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
#52
Omdat je dan, als het goed is, een error-melding krijgt. DDS krijgt het niet voor elkaar om al die layers te parsen. Daarom moet je hem eerst naar TGA saven en daarna pas naar DDS. :)
 

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
#57
Ik zoek me echt scheel naar een x-file van de SEAT Leon. Iemand die hem sneller kan vinden dan ik? (zonder dat ik me ergens hoef te registeren)
 

Peter

Senior Member
#58
ik heb wel een linkje voor je van de 2008 Leon TDI uit Race On als je die bedoelt?
Tevens 1 voor de Lada als mensen die nog niet hebben...
 

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
#59
Ik heb één 2008 Leon TDI scene gevonden via Google maar die opent niet in X-Viewer. Dus als jij er een hebt die wel werkt, ben ik happy. :)
 
Top