Brainstorm& Inspiratie- topic.

RSRoy

Senior Member
Ik probeer mijn livery's altijd redelijk simpel en racy te houden. Heb zelf ook niet echt de inspiratie om hele kunstwerken te maken. Maar het moet wel in de details kloppen. Die Ford GT ben ik wel een paar avondjes mee zoet geweest. De Ruf was veel makkelijker te tekenen vond ik.

Ik heb nu voor de Ford GT voor het eerst Photoshop CC 14 gebruikt. Voorheen Photoshop CS3.

Dennis

Senior Member
Ik doe ook alles in photoshop. Weet niet precies hoe lang ik bezig ben per auto maar het loopt denk ik snel richting de 10 uur. Waarbij het meeste tijd zit in het perfect op elkaar laten aansluiten van lijnen en het zoeken waar dat verdomde ene stukje auto nou in de template zit. Zo ben ik zeker een half uur kwijt geweest aan het vinden van de binnenkant van de spiegels van de BWM Z4.

Ik gebruik ook PS CC 14, werkt geweldig ook met touch of pen.

Mijn BMW skin is een constante WIP. Telkens wel iets wat ik denk te kunnen verbeteren of een nieuwe touch aan wil geven. (bvb tijdens WK stond het logo van de Rode Duivels op een gele achtergrond waar nu Duvel staat)
De skin is al lichtjes gewijzigd ten opzichte van de presentatie voor de ZAC :)

Ben ook een pietje precies qua uitlijning :)
Al een geluk dat ik geen fan ben van hele drukke livery's :D

Het trukje van de fel gekleurde vlakken gebruik ik ook regelmatig bij nieuwe templates

Dries

Senior Member
Hey bedankt allemaal!

Ik was er al bang voor dat iedereen PS gebruikte :huh1: Ik heb het nogal onnodige trekje om alles (echt alles) in vector om te zetten / te maken. Alles logo's kan ik dan mee doen wat ik wil en oneindig groot maken en toch blijven ze haarscherp.
Ik werk dus niet met een pixel programma maar vector programma (soms wel in pixelmodus voor de graphics te doen kloppen)

Eerst dus alles in vector (soms zoeken meestal maken)

Eerste paints heb ik dat ook met kleurtjes gedaan, nu gebruik ik letter/number combo. Heel makkelijk want dan weet je ook meteen in welke richting het "stukje" is georiënteerd.
zoiets dus;

De DTM livery staat sinds deze nacht (véél te laat) op traiding paints maar voor hier ga ik toch nog ff nakijken voor ik 'm post. Heb al weer veel te veel kleine dingetjes opgemerkt. :blink:

Last edited:

Dries

Senior Member
Ik heb foto's genomen vanuit de "beste hoek" waar weinig foutjes in zitten :p

Comments (opmerkingen en foutjes) meer dan welkom!
Zelf heb ik al;
EXIDE logo fender front
HANKOOK logo boven achterwiel; logootje & letters "HAN" moeten nog verplaatst worden

Dries

Senior Member
Vergeet je de nummerplaat locaties niet?
Ik ben bezig om de parts allemaal ruimte te geven.

Vraagje daarrond;

Als ik in de showroom van tradingspaints een file upload met _decal_ in de bestandsnaam, ziet diegene die de paint gebruikt dan toch alle iracing spam (logo's/numberplates/...)?

Hey bedankt allemaal!

Ik was er al bang voor dat iedereen PS gebruikte :huh1: Ik heb het nogal onnodige trekje om alles (echt alles) in vector om te zetten / te maken. Alles logo's kan ik dan mee doen wat ik wil en oneindig groot maken en toch blijven ze haarscherp.
Ik werk dus niet met een pixel programma maar vector programma (soms wel in pixelmodus voor de graphics te doen kloppen)

Eerst dus alles in vector (soms zoeken meestal maken)
ik hoop echt dat je niet bedoelt dat je zelf alle logo's na maakt...? :blink:

Brands of the World
webchantier
hier kom je normaal toch al een heel eind mee

en dan ctr-c/ctr-v naar PS ;)

Dennis

Senior Member
Zelf gebruik ik ook steeds vaker gewoon google image search. Zoeken op grote bestanden van pak hem beet 3000px. Dan in PS als smart object plakken en dat ziet er voor ons doel prima uit.

Voor je carbon:

jat even de carbon structuur van de spoiler af (staat in je parts layer) Dan heb je ongeveer dezelfde "weave" en kleur :)

(mocht je dat al gedaan hebben en iRacing rekt het uit, misschien even iets verkleinen? patroon lijkt erg grof op de grepen/embleem zijkant)

Dries

Senior Member
Voor je carbon:

jat even de carbon structuur van de spoiler af (staat in je parts layer) Dan heb je ongeveer dezelfde "weave" en kleur :)

(mocht je dat al gedaan hebben en iRacing rekt het uit, misschien even iets verkleinen? patroon lijkt erg grof op de grepen/embleem zijkant)
Why didn't i think of that!?
Brilliant
Thanks Roy

Zou iemand misschien eens die livery willen proberen om te kijken of er alle iracing spam toch opkomt als je'm via tradingpaints gebruikt?

Bedankt ook, Victor

Dries

Senior Member
Voor je carbon:

Why didn't i think of that!?
Brilliant
Thanks Roy

Zou iemand misschien eens die livery willen proberen om te kijken of er alle iracing spam toch opkomt als je'm via tradingpaints gebruikt?

Bedankt ook, Victor

Z4 in DTM livery NUMBERPLATES USABLE

Last edited: