Brainstorm& Inspiratie- topic.

Ik zit te denken om de CCF livery voor volgend seizoen ff om te gooien. Ik neig ff wat meer naar de hoek zoals Toro Rosso het heeft gedaan. De Cheetah knop dus zelf painten ipv een foto.:)
Heeft iemand tips/suggesties?

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Je het op meerdere manieren doen. Zorgen dat je een goede foto vind en hem netjes bewerkt. Of eventueel hem zelf 'airbrushed' op de auto. :)

Ik zit al een hele tijd verschillende liveries te testen voor Iracing (zal volgende seizoen wel Impala A of B, of de truck doen. Hangt ervanaf wat de anderen doen.
Anyway, ik had dus net het idee om die Bastos livery een reboot te geven. Maar hoe werk ik dan best rond dat gigantisch startnummer op de zijkant?

Ideeën worden geapprecieerd. Of als iemand nog andere gave designs voor een nascar wagen kent, laat maar komen :thumbup:

Dries

Senior Member
Eens wat nieuw leven in blazen;

Mijn laatste inspiratie en dus eigenlijk gewoon een technische en geen creative paint;

En meteen een vraagje;
Hoe lang zijn jullie bezig aan een volledige skin voor iracing?

Dit is wat ik heb na 4u zonder onderbreking prutsen; Dus ik doe er wel een uurtje of 8 over vooraleer ik een beetje tevreden ben.

Als ik weet wat ik als idee heb kwa design dan is het een middagje werk en nog een uurtje perfectioneren, hangt ook van de moeilijkheidsgraad af uiteraard. Kijkende naar de ucp versie is dat 2 middagjes inc een mirrored versie voor jeroen (12 uur)

Maar dan ben ik wel een pietje precies kwa looks :)

Ik ben meestal een middag kwijt aan de basis (concept, lijnen, leeuw en kleuren). Dat is bij mij het meeste werk. Daarna ga ik de logo's plaatsen.
Het ligt ook heel erg aan de auto hoe lang ik er mee bezig ben en meestal is de leeuw die mij de meeste "problemen" geeft.

Voorbeeldje, de HPD voor NES:

Om de leeuw voor elkaar te krijgen zoals hierboven, moest ik de leeft op 5 plekken plaatsen, scalen(!) en soms nog roteren.

En dan ben ik ook nog zo'n pietje precies en moet het op de pixel kloppen. Dan is het soms frustrerend ja. :p
Oh ja, dit is dus alleen de linker kant. De rechterkant was ook nog net anders.:censored:

Dries

Senior Member
Maar dan ben ik wel een pietje precies kwa looks :)
Ik heb ook het probleem dat het eigenlijk nooit niet goed is. Ik stoor me wel aan soms rare vervormingen. Is dat door een kleurencombo of is het gewoon soms onvoorspelbaar?

Ziet er al goed uit Dries! Er kruipt snel veel tijd in maar ik vind het wel gaaf als je het kan.
Dank U Ronin, ik ben er trouwens van overtuigd dat iedereen het kan "by trail & error". Ik was wel blij toen ik doorhad dat ik CorelX7 kon gebruiken. Nog steeds heel intuïtief, ook al was het alweer 7-8 jaar geleden dat ik de toenmalige Coreldraw professioneel gebruikte.

O ja, wou het in de eerste post al zetten;
Ben met Farfus een keertje (2keer eigenlijk) over de ring gereden in een ringtaxi zo'n 3 of 4 jaar geleden. Daarmee m'n (toen nog:blushing:) motivatie om deze paint wel eens te proberen. Heel lelijk vind ik 'm niet maar 't is er vooral eentje die "eruit springt" (real life).

Dries

Senior Member
Om de leeuw voor elkaar te krijgen zoals hierboven, moest ik de leeft op 5 plekken plaatsen, scalen(!) en soms nog roteren.
En dan ben ik ook nog zo'n pietje precies en moet het op de pixel kloppen. Dan is het soms frustrerend ja. :p
Oh ja, dit is dus alleen de linker kant. De rechterkant was ook nog net anders.:censored:
Heel mooie paint trouwens Niel, ook op de GT3's.
Ik dacht dat ik met de McLaren al een klote auto (paint-technisch gewijs) had gezien. Damn das veel werk.
Ik proberen m'n beeld zo weinig mogelijk op "pixels" te zetten want dan beginnen de imperfecties veel te zichtbaar te worden :blushing:

Dries

Senior Member
Misschien wel een interessante vraag, ik hoop wel dat ze niet ergens al verstopt zit... Neem me het niet kwalijk dus indien ze al gesteld is geweest...

Welk software(combo) gebruiken jullie? En als het niet meteen een bekend pakket is, is het vector of image based?

Ik dus nu CorelX7 in combo met GIMP2, In het begin, tijdens m'n allereerste pogingen niet eens gedacht aan Corel en wat png'jes geplakt in GIMP2. Nu moet ik dus dringend switchen naar Draw + Photopaint maar ik zag niet meteen de link toen ik net leerde over de eigen paints ...

Ronin

Senior Member
@Niel: Leuk dat je info deelt! Zo kunnen die met wat minder skills iets bij-leren!

@Dries: Echt al gaaf hoor!
Er zijn er hier die mega-skills hebben en het als hobby doen. Er zijn er zelfs die zich op een druilerige zondag-middag er zich mee bezig kunnen houden. Zo heeft Bram VDS zelfs eens een Sporza Corvette gemaakt geloof ik!

Ziet er goed uit Dries! Vergeet die tijd, het gaat niet om de snelheid waarmee je hem tekent maar om het eindresultaat. En dat gaat wel goedkomen zo te zien.