American racing [IRL/NASCAR/etc.] | Deel 3

Since my spinal cord injury was 'incomplete' the nerves may be able to find a way back to my legs," Wickens wrote. "Incomplete means the spinal cord was not severed, it was only bruised. In months time the swelling will go down and we will learn more on how much nerve regeneration happens."
Geeft daar in tegen ook wel weer wat hoop.

Als je weet wat voor ongeluk die heeft gehad is het al heel wat dat die leeft en hopelijk herstelt die binnen 2 jaar volledig.

Vastberaden is die wel en als we naar Zanardi kijken hoeft het niet meteen einde racecarriere te zijn.

Tazz

Senior Member
Dat had ik toch ook zo begrepen dacht ik, dat er nog herstel mogelijk was. Zo'n dingen duren heel erg lang, en ik zie 'm nog wel opnieuw lopen. Maar volledig herstel zal hier nooit lukken imo

zit nu even Indycar op COTA te kijken, er vallen 2 dingen op, ze zij meer dan 10 seconden per ronde langzamer dan F1, had ik niet verwacht. En ze hebben geen enkele respect voor de track limits :lol:

zit nu even Indycar op COTA te kijken, er vallen 2 dingen op, ze zij meer dan 10 seconden per ronde langzamer dan F1, had ik niet verwacht. En ze hebben geen enkele respect voor de track limits :lol:
Mooi toch? Waar asfalt ligt moet je toch gewoon kunnen rijden? Natuurlijk zijn ze veel langzamer, die auto's hebben amper downforce... De INDYCAR Classic was trouwens een toffe race mét ook nog eens een hele toffe winnaar, Colton Herta... Fantastisch!

nee, asfalt ligt er omdat de uitloop dan veiliger is dan gravel. Denk dat je daar dan niet standaard over hoort te denderen.
Winnaar vond ik ook een beetje MEH. Leuk dat hij wint maar echt alleen om die safety car.

nee, asfalt ligt er omdat de uitloop dan veiliger is dan gravel. Denk dat je daar dan niet standaard over hoort te denderen.
Winnaar vond ik ook een beetje MEH. Leuk dat hij wint maar echt alleen om die safety car.
Mwa. Hij zat er opzich de hele race al wel goed bij. Wat betreft "tack limits" was het voor iedereen hetzelfde, dus prima.

Ja maar dat asfalt ligt er omdat deze baan eigenlijk is gebouwd voor andere raceklassen die daar standaard bepaalde regels in hebben (F1, WEC en IMSA die ook op COTA hebben gereden). Als het circuit niet wil dat andere klassen over de uitloopzones rijden moeten ze er gewoon grass of gravel neerleggen of zo'n klasse gewoon niet toelaten. IndyCar en NASCAR hanteren hun eigen regels hierin, elke raceklasse doet dit eigenlijk. Bij NASCAR zie je de wagens ook wijd gaan op Sonoma en Watkins Glen bij de uitloopzones, daar snijden ze zelfs vaak de apron af op bepaalde ovals, de enige reden dat ze dit in IndyCar op ovals niet doen is omdat je met die wagens waarschijnlijk achterwaarts de muur in knalt. Ik bedoel te zeggen dat wat we in COTA zagen gisteren echt niks nieuws is binnen American racing.

Vind het altijd apart dat bepaalde fans hier over klagen want dit kan zowel voor- als tegen je werken, Herta gaat vast zelf ook nog wel meemaken dat hij een race leidt en door een ongelukkige neutralisatie (ongelukkig voor hem) de race niet wint. Scott Dixon klaagde hier een aantal jaar geleden ook nog weleens over maar wanneer de neutralisatie dan voor hem op het juiste moment kwam en hij het geluk aan zijn zijde had hoorde je 'm niet (logisch als je wint maar het is wel gewoon hypocriet).

Ik snap trouwens niet waarom Team Penske Simon Pagenaud binnenhaalde, die had gewoon een top tien kunnen boeken als ze hem niet dat korte laatste stintje op zachte banden hadden willen laten rijden, Marco Andretti reed vrijwel de hele race achter hem en heeft een, helemaal voor hem gezien zijn pace het hele weekend, een prima resultaat geboekt.

Leuke toevoeging aan de kalender dat COTA, al had ik veel liever de tweede race nog gewoon op de ISM Raceway oval gezien.

Als eigen team blijkt het toch een stuk moeilijker dan in een gespreid Andretti bedje. Volgend jaar misschien verstandig om een heel seizoen te rijden als ze er echt voor willen gaan.

Ze moesten met Carlin in zee en Carlin ligt er met 3 van de 4 auto's uit. Andretti was (nog) geen optie vanwege Honda. ECR en Penske hadden er niet zo'n trek in, dus was dit de minst slechte optie.

Ben er eigenlijk wel blij mee. No way dat hij vooraan mee zou rijden in de race.

Bloody Nora what a bunch of clowns.

Ik twijfel wat ik de ergste blunder vind. Tracktime verliezen door de verkeerde kleur oranje of inches naar millimeters verkeerd omrekenen...