American racing [IRL/NASCAR/etc.] | Deel 3

Markie

Senior Member
Last edited:
Indycar radio meldt dat hij ok is

Edit: blijkbaar hebben indycar radio en ik verschillende ideeën over ok. Beide enkels gebroken, pols gebroken,wervel gebroken en gekneusde long.

Rhr bewijst toch wel het gelijk van de halo

Last edited:
Rhr bewijst toch wel het gelijk van de halo
Een halo kan niet met IndyCar op ovals i.v.m. de banking op de meeste van deze banen. Dit is gewoon het risico van open wheel racen. De roll hoop heeft goed zijn werk gedaan, anders was RHR's hoofd ongetwijfeld geraakt door de debris en was het 'm waarschijnlijk fataal geworden. Daarnaast vraag ik me af of een halo verschil had gemaakt in het geval van RHR, vanaf de bovenkant is de halo gewoon open en kan er nog steeds debris op je hoofd belanden.

Het windscreen komt er aan in 2019 of 2020 en dat gaat in ieder geval incidenten zoals die van Justin Wilson voorkomen (ook al kunnen onderdelen als nosecones niet zomaar meer afbreken en de lucht in vliegen door tethers die in 2016 voor deze onderdelen zijn geïntroduceerd).

Verder was dit wel een okay race, niet geweldig, zeker niet één van de beste van het seizoen maar al met al best prima... Blij dat Rossi voor het kampioenschap goede zaken heeft kunnen doen en dat Power het 'm nog even lastig maakte. Pagenaud (mijn nieuwe voltijd favoriet) zet zijn 'Danica Patrick vorm' (in de top 10 rijden maar verder nothing special in top equipment) nog even voort door kleurloos achtste te worden. Al met al ben ik enorm blij dat Robbie Wick nog leeft, Las Vegas 2011 ging wel even door m'n hoofd na de crash. Hopelijk herstelt hij goed en zie ik hem volgend jaar weer in Indy.

Markie

Senior Member
De Rollhoop heeft zijn werk gedaan, scheelde ook weinig.

Bourdais heeft wel veel pech afgelopen tijd.
als die geen pech heeft rijd die helm zelf wel plat, zie eerder dit weekend ;)

Maar dit was idd precies de start die ze niet nodig hadden, gelukkig valt het dit keer wel mee.

als die geen pech heeft rijd die hem zelf wel plat, zie eerder dit weekend ;)

Maar dit was idd precies de start die ze niet nodig hadden, gelukkig valt het dit keer wel mee.
Of in de muur op de oval....
Overigens is wel de helm beschadigd, dus Marco had hem wel laag genoeg geraakt.

Will Power met bakproblemen nog rondrijdende op P9

Indycar en de familie van Wickens hebben de blessurelijst bekend gemaakt van zijn crash.

Thoracic spinal fracture
Spinal cord injury
Neck fracture
Tibia and fibula fractures to both legs
Fractures in both hands
Fractured right forearm
Fractured elbow
Four fractured ribs
Pulmonary contusion.

http://www.thedrive.com/accelerator...-wickens-suffered-during-vicious-pocono-crash

De volledige lijst van verwondingen van Wickens bestaat uit:

- Letsel aan ruggengraat;
- Nekfractuur;
- Gebroken kuit- en scheenbeen in beide benen;
- Breuken in beide handen;
- Gebroken rechter onderarm;
- Gebroken elleboog;
- Vier gebroken ribben;
- Gekneusde longen.
Hopelijk hersteld hij volledig, want anders was zijn eerste jaar gelijk de laatste jaar.

Nascar op de Charlotte Roval is echt bloedje gaaf. Moeten ze vaker doen oval met binnen course
Sowieso zie ik NASCAR graag wat meer road courses toevoegen, Mid-Ohio en Road America zouden ook een Cup race moeten krijgen. En misschien moeten ze de Brickyard 400 van de oval verplaatsen naar de road course en er de Brickyard 400K van maken.