American racing [IRL/NASCAR/etc.] | Deel 3

Slot van Pocono was geweldig en redelijk onverwacht.

nu er zoveel nieuwe coureurs winnen moet Kyle serieus gaan winnen anders loopt hij nog het risico de play offs te missen. Wat gezien zijn niveau absurd zou zijn.

Rinus Van Kalmthout, is zijn debut in de Pro Mazda serie goed begonnen, hij begon vanaf P8, maar is als P1 gefinisht, vanavond is race 2.
Ze zenden het trouwens live uit op het Indycar channel op Youtube.

Aan de ene kant jammer dat ze niet gewoon door zijn gereden, ik weet dat IndyCar op road/street courses in principe altijd gewoon rijdt in de regen maar uiteraard niet wanneer het zodanig hard regent dat er wagens gaan crashen door aquaplaning en dat is nu net wat er gisteren met Will Power gebeurde. Ben benieuwd hoe de rest van de race zich vanavond zal ontvouwen, go Marco! :)

speed9

Senior Member
Rookieday gister op de Indy (ovall) was ook leuk om te zien.

Wickens, Howard, Karam en Patrick allemaal geslaagt voor de "rookie" curcus.

Was wel spannend met de laatste stint van (?) Karam in de laatste 2 minuten.

D.Patrick was elke keer te snel voor de 210-215 mph stages, maar netjes weten in te houden en te slagen.

Hoop info ook met de uitzending op fb.

speed9

Senior Member
Alleen de private test niet dacht ik of wel?

Ik vind Indycar sowieso heel pubiek en fan vriendelijk, aangezien ze om de zoveel tijd een oude race online gooien en zoals je zei live uitzenden op de site en youtube.

Dat mis ik wel in de Formule 1.
Old skool races uitzenden, live de (winter)tests laten zien.

Als fan wil je dichterbij de sport zijn en zien wat er gebeurt.

speed9

Senior Member
En dan te denken dat Hinchcliffe niet mee mag doen maar Davidson wel.
Kaiser hetzelfde, maar dit was echt wel een whoops bij de wedstrijd/teamleiding.
Ze zijn wel zo'n 5 a 10 m/h langzamer, maar blijft hard gaan.

Blijft wonderbaarlijk al die marshalls en zware wagens die ingehaald worden door de Indycars.
Synchoon rijden langs allerlei mensen.