Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 136

Discussie: DRES Carset Thread

Moderator Bramzel's schermafbeelding
    Naam
    Bram Knot

Standaard DRES Carset Thread

Vanaf vandaag staat de eerste versie van de test-carset voor de DRES online. Het is de bedoeling dat jullie deze testen en hierover feedback geven in dit topic. Het doel is om de nieuwe auto's op een realistische manier te integreren met de bestaande auto's. Het doel is om een verversing door te voeren aan het aloude startveld, maar daarvoor moet wel een bepaalde hoge kwaliteit van de add-on cars aanwezig zijn.

Kijk niet alleen naar snelheid, maar maak ook lange runs, kijk naar bandenslijtage en brandstofverbruik.

De links:
    Carset v0.01.

De readme:
    Code:
    DRES Test Carset - v0.01, 6 oktober 2008

-------------------------------------------

Deze testset omvat alleen de Prototypes voor de DRES. Voor de GT1 klasse zal
    gebruik worden gemaakt van de Cup600 wagens uit de ZAC5. Om deze te testen 
    verwijzen we jullie dus graag door naar de ZAC5 testset, mede om de download
    compact te houden.

Installatie:

Unzip de GameData map in je GTR2 installatie directory.

Changelog: 

v0.01:
    - Audi R10, Pescarolo C60, Dome S102 en Peugeot 908 toegevoegd 

Feedback en bugs graag melden op het forum.Mocht een of meerdere wagens voor 
    een CTD zorgen, doe dan het volgende:

- Maak een snelkoppeling naar GTR2.exe, en zet hier -trace=1000 achter. In mijn 
      geval ziet mijn snelkoppelingslink er zo uit: F:\GTR2\GTR2.exe -trace=1000
    - Start GTR2 en herhaal de handeling waardoor je spel eerder crashte. Als het 
      goed is zorgt dit weer voor een CTD.
    - Ga vervolgens naar je GTR2\UserData\LOG map. Hier moet een bestandje staan, 
      trace.txt. Attach deze bij je post, hier kan ik namelijk uit opmaken welk 
      bestandje van de wagen zorgt voor de CTD. 

Credits:

Audi R10 - JPBS Création / Mod Prototypes / team.motorsport.phpnet.org
    Peugeot 908 - JPBS Création / Mod Prototypes / team.motorsport.phpnet.org
    Pescarolo C60 - JPBS Création / Mod Prototypes / team.motorsport.phpnet.org
    Dome S102 - COLVIN & Ibne / ALMS 2007 Mod / turn4graphics.com

Belangrijke informatie bij CTD's

Mocht een of meerdere wagens voor een CTD zorgen, doe dan het volgende:

- Maak een snelkoppeling naar GTR2.exe, en zet hier -trace=1000 achter. In mijn geval ziet mijn snelkoppelingslink er zo uit: F:\GTR2\GTR2.exe -trace=1000

- Start GTR2 en herhaal de handeling waardoor je spel eerder crashte. Als het goed is zorgt dit weer voor een CTD.

- Ga vervolgens naar je GTR2\UserData\LOG map. Hier moet een bestandje staan, trace.txt. Attach deze bij je post, hier kan ik namelijk uit opmaken welk bestandje van de wagen zorgt voor de CTD.

Naam
    Bram Knot

Standaard

En omdat ik jullie zo aardig vind gelijk even een paar basis setups. Deze zijn zeker niet perfect, maar ik vond de wagens hiermee in iedergeval een stuk stabieler en prettiger dan met de default setups.

De setups zijn voor Monza, maar met aanpassingen aan de gear-ratios en de vleugelinstellingen zijn ze ook geschikt voor de andere circuits.
    Bijgevoegde bestanden Bijgevoegde bestanden

Admin l Commerciële zaken
    Naam
    Emile van der Stel

Standaard

Wat ben je lief Bram

Standaard

Zeggeh, ga lekker buiten knuffelen jullie!
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Misschien om het van het begin even wat op 1 lijn te houden 1 circuit afspreken waar we kunnen testen? Of zou dat niet nodig zijn?
    Omdat we voor de ZAC toch altijd de tests op Barcelona doen, misschien hier Paul Ricard gebruiken?

edit: Had ik gelukkig toch de goede versie van Paul Ricard gereden vanmiddag
    Laatst gewijzigd door Peter; 7 oktober 2008 om 02:34

Naam
    Bram Knot

Standaard

Da's een goed idee Peter. Overigens gebruiken we de prototype versie van Paul Ricard, niet de GT versie met de extra chicanes.

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Heb heel even de C60 uitgelaten om eens aan te voelen en het circuit te leren kennen maar WOW wat een blast.. mooi circuit, superwagens... nog een 3tal ronden met de R10 gereden maar toen was het etenstijd, ZAC5 testrace en werktijd.. morgen weer de baan op! Komt er snel een server online?

paar dingen die me nu al zijn opgevallen, bandenkeuze slicks is alleen soft en hard en dus geen mediums.. wordt even kijken dus of de hards wel op temp te krijgen zijn. Er gaat een stukkie minder benzine in die proto's (90L voor de c60, 81L voor de R10) maar ik heb nog geen idee wat het benzineverbruik is, gaan we ook snel eens bekijken.
    Geluiden van de mod zijn goed te pruimen, misschien ga ik nog eens kijken of voor de Diesels er iets anders te vinden is dan de Maserati? sounds die nu gebruikt worden..
    Standaard setups zijn inderdaad behoorlijk ruk, al viel die van de C60 me nog mee. Ik topte op het rechte stuk al richting de 330 en dat kan nog een stuk harder.. Gaaf!

En ik ben heel benieuwd naar de Lola Aston Martin!

edit: om jullie uit te nodige ook te gaan testen, C60 op Paul Ricard: 1.36.*
    Laatst gewijzigd door Peter; 7 oktober 2008 om 03:08

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Even een tabelletje maken voor de tijden.. Ook al zijn de tijden hier niet van het grootste belang toch altijd leuk om te vergelijken...

Paul Ricard HTCC
    NAAMPescarolo C60Dome S102Audi R10Peugeot 908
    Peter vd Kolk1.36.5--1.34.1---.--.---1.35.5--

Standaard

Leuk, lekker enthousiast

Tijden zijn in die zin van belang dat het wel nog een test carset betreft. Mocht er nog aan gesleuteld moeten worden, dan kan het nu nog. Maar dat is up to Bram.
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Naam
    Bram Knot

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter Bekijk bericht
    Komt er snel een server online?
    We willen het zo doen dat zowel de DRES als de ZAC carset op de server komt te staan zodat deze beide te gebruiken zijn. Ik moet alleen even kijken hoe dit precies gaat werken, wordt vervolgt

paar dingen die me nu al zijn opgevallen, bandenkeuze slicks is alleen soft en hard en dus geen mediums.. wordt even kijken dus of de hards wel op temp te krijgen zijn.
    Het wil wel, het duurt alleen wat langer. Ik moet echter zeggen dat de slijtage ook bij de softs enorm meevalt.

Geluiden van de mod zijn goed te pruimen, misschien ga ik nog eens kijken of voor de Diesels er iets anders te vinden is dan de Maserati? sounds die nu gebruikt worden..
    De geluiden voor de Peugeot en Audi vind ik behoorlijk overtuigend, ookal zijn het Mosler en Maserati geluiden. Door de lagere toeren geven ze wel echt de indruk dat je in een Diesel rijd. De Dome en Pescarolo sounds zijn van iets lagere kwaliteit, ik ben er nog niet over uit of ik ze goed genoeg vind. Hierover is jullie feedback van harte welkom.

Standaard setups zijn inderdaad behoorlijk ruk, al viel die van de C60 me nog mee. Ik topte op het rechte stuk al richting de 330 en dat kan nog een stuk harder.. Gaaf!
    Ik do op Monza 341 met de Audi

En ik ben heel benieuwd naar de Lola Aston Martin!
    Idem hier, maar dit is nog de grote afwezige momenteel. Volgens de site van de maker is hij praktisch af, het blijft alleen wachten op de release. Dus wat dat betreft zijn we volledig afhankelijk van hem

Ik zal Paul Ricard er ook eens bij gaan pakken, kijken wat ik daar kan doen

Admin l Commerciële zaken
    Naam
    Emile van der Stel

Standaard Le Mans

Vandaag even de eerste rondjes Le Mans gereden met de Audi R10. Voorlopig na 3 rondjes een 3:34,xx op de klokken.

Een probleem bij de pitstop was dat mijn crew niet aan het werk ging. Verscheidene pogingen maar geen arbeit!!

Naam
    Bram Knot

Standaard

Paul Ricard HTCC
    NaamPescarolo C60Dome S102Audi R10Peugeot 908
    Bram Knot-.--.----.--.---1.33.5---.--.---

Ben ook even bezig geweest, zat er een seconde onder maar kwam toen een Ai tegen die me even herinnerde waarom ik die altijd uit heb staan
    Laatst gewijzigd door Robert Saalmink; 7 oktober 2008 om 13:27 Reden: Tyepfoutje

Standaard

ik snap er geen bal van, zal ik nou al die tijd met de verkeerde mod getest hebben ofzo, ik kan namelijk wel gewoon mediums kiezen??

alles er maar eens afgooien en jouw carset installeren bram...
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Standaard

Lekker is dat, heb ik dus al die tijd met de verkeerde mod lopen testen Mijn exuses voor de verwarring Bram, maar de mod die jij gebruikt rijd de Peugeot echt 10 keer zo fijn, en dat kun je ook direct zien aan de tijden Binnenkort maar even wat andere wagens testen en de boel eens echt tot het limiet pushen.

ps, wat een onwijs gaaf circuit is Paul Ricard zeg!

Paul Ricard HTCC
    Roy Visser-.--.----.--.----.--.---1.30.439

Monza
    Roy Visser-.--.----.--.----.--.---1.28.539
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

Senior Member Mossel's schermafbeelding
    Naam
    Mark S

Standaard

Paul Ricard HTCC

Monza
    Mark Schuttenhelm-.--.----.--.----.--.---1.28.382

Heel even lopen testen net .. denk wel dat die 908 in de 26 hoog 27 laag kan .... ook heb ik de bandendruk veel zachter gezet ... had een beetje rare temps.

ga dr morgen verder mee ... dan ook ff de andere auto's testen ... zou leuk zijn als dat met anderen kan op de server
    @ iracing

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mossel Bekijk bericht

Heel even lopen testen net .. denk wel dat die 908 in de 26 hoog 27 laag kan .... ook heb ik de bandendruk veel zachter gezet ... had een beetje rare temps.

ga dr morgen verder mee ... dan ook ff de andere auto's testen ... zou leuk zijn als dat met anderen kan op de server
    ik had idd hetzelfde met de bandendrukken, 26ers zie ik ook wel lukken in kwali trim en meer bekendheid met de wagen

Senior Member Gerben's schermafbeelding
    Naam
    Gerben Kelly

Standaard

Ik heb vanmiddag de auto's uitgebreid getest op Barcelona 2007 met een bijna stock setup (banden spanning, gears, rijhoogte, caster, brake duct, radiator en max rev) alleen aangepast.

Voor het vergelijkingsplaatje heb ik een stint gereden van 5 ronden met 15 liter benzine en op de zachte rubbertjes.

Auto: R10
    Tijd: 1:26.704
    Verbruik: 2.74 l/ronde
    Slijtage: voor: 3.51 achter: 0.47
    Deze auto heeft als enige een 5-bak, en heeft net als de Peugeot een enorm koppel waardoor deze sneller op zijn top zit dan de benzine wagens. In vergelijking met de benzine wagens heeft de R10 een tikkeltje onderstuur, maar dat word ruim goed gemaakt op de rechte stukken door het hoge koppel! De R10 heeft wel het hoogste brandstofverbruik van alle wagens. Maar de bandenslijtage is redelijk, alleen de Dome gaat hier nog beter mee om. Echter je maakt wel gauwer een spin met deze auto dan met de benzine's, vooral na de chicane in T3.
    Grafisch goed afgewerkt, nog niet getest in het donker. Geluid past ook goed bij de diesel!

Auto: Dome
    Tijd: 1:27.159
    Verbruik: 2.69 l/ronde
    Slijtage: voor: 1.79 achter: 0.28
    Deze auto ben ik verliefd op gewordenvette bak. Je hebt superveel grip in de bochten hij remt lekker aan, bijna geen overstuur, je moet wel goed de bochten uitkomen wil je de topsnelheden rijden die de diesels ook rijden. Hij verbruikt iets minder dan de R10, alleen weer meer dan de Pescarolo en 908, maar dit word weer goed gemaakt door het gunstige slijtagebeeld van de banden. Geluid is goed, grafisch is hij overdags ook goed, echter 's nachts lijkt het net of de ramen zelf oplichten, je kunt geen gloeiende remschijven zien (alleen wat spetters) en de koplampen zijn zeer zwakjes vind ik persoonlijk in het donker. De cockpit is ook niet het mooiste afgewerkt, veel zwarte vlakken.

Auto: 908
    Tijd: 1:27.456
    Verbruik: 2,02 l/ronde
    Slijtage: voor: 4. 78 achter: 0.71
    Deze auto heeft net als de R10 veel koppel, waardoor hij snel op topsnelheid is in vergelijking met de benzine wagens. De 908 heeft wel erg veel onderstuur, en je moet er vroeger mee remmen dan met de andere auto’s heb ik het gevoel. En daarbij komt ook nog eens dat de auto stuitert het laatste stukje tijdens het remmen, en de auto’s stuitert soms bij uitkomen van de bochten waardoor je snel achterstevoren staat. De 908 heeft de hoogste bandenslijtage en het gunstigste brandstofverbruik. Grafisch ziet hij er goed uit en vooral de cockpit is netjes afgewerkt! Geluid is ook goed! Ik heb hem nog niet getest in het donker.

Auto: Pescarolo
    Tijd: 1:28.953
    Verbruik: 2,39 l/ronde
    Slijtage: voor: 4. 12 achter: 0.57
    Deze wagen rijdt net als de Dome erg fijn, remmen voelen fijn aan, je hebt erg veel grip en je kunt vaak erg vroeg op het gas, dus weinig last van overstuur. Deze auto houd echter niet zo van curbstone en raakt snel uit balans als je erover heen gaat. Net als de Dome moet je goed uit de bochten komen om de topsnelheden van de diesels te halen. Qua slijtage en verbruik zit hij tussen de 2 diesels in. Hij heeft iets minder grip dan de Dome, maar volgens mij is de top iets hoger. Geluid is het vetste van alle 4 de wagens en grafisch lijkt het ook goed, heb hem alleen nog niet in het donker getest.

Conclusie:
    De verschillen tussen de diesels en benzine’s maken het leuk! De diesels moeten het hebben, van topsnelheid en koppel en de benzine’s het van het rem en bochtenwerk. Qua bandenslijtage valt de Dome wel erg buiten het groepje, en qua brandstofverbruik valt de 908 wel erg buiten het groepje.
    De diesels rijden heel anders dan de benzine’s voor mijn gevoel. De Pescarolo moet nog wel iets sneller kunnen denk ik, de rest ligt redelijk dicht bij elkaar. Maar ik denk dat als je wat verder test de 908 toch de Dome voorbij gaat en de diesels de toon zetten. Benzines zullen er niet ver achter liggen denk ik.

Ik heb trouwens op Barca07 gereden omdat ik die baan nog goed ken van de voorgaande tests!!!

Hier nog wat screens van de dome in het donker:

Senior Member Bram Van Der Stichelen's schermafbeelding
    Naam
    Bram Van Der Stichelen

Standaard

De dome is ook mijn favoriete wagen. Handelt als een droom, ziet er enorm goed uit en produceert een lekker geluidje

Senior Member Danny Kappen's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerben Bekijk bericht
    test
    Bedriegen mijn ogen mij nou of zit de slijtage van de achterbanden na 5 ronden echt nog onder de 1?
    Ultimatecarpage.competition

ZAC3: kampioen cup600 - BC Saleen S7-R
    ZAC4: kampioen cup600 en constructeurs, UCP Saleen S7-R

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Danny Kappen Bekijk bericht
    Bedriegen mijn ogen mij nou of zit de slijtage van de achterbanden na 5 ronden echt nog onder de 1?
    Lijkt erop, ik heb geen idee qua regels, maar mischien is een softe LMP1 band niet gelijk aan een softe GT1 band.

Naam
    Gerben Kelly

Standaard

klopt inderdaad Danny!

Beetje vaag maargoed, bandenspanning moet ook veel lager dan bij GT1's om goed verdeelde temperaturen te krijgen!

Standaard

En het verbaast mij ook dat de R10 onzuiniger is dan de Dome. En de bandenslijtage van de Dome is wel erg laag lijkt het uit Gerben's gegevens.
    DigitalRacing.nl

Senior Member W@llierossi's schermafbeelding
    Naam
    Guyon Waltmans

Standaard

Ik heb een avondje testen achter de rug. Alle auto's met standaard setup. Enige aanpassing is een zachte band voor (behalve Dome en Audi, toen reed ik nog op hard), toeren, rijhoogte. Alle runs met 50 L brandstof.

Conclusies:

Proto's:

Diesels rijden voor mij heel vaag. Heb er even aan moeten wennen, want schoot iedere keer onderstuur de bocht uit. Zal wel door het lage snelheidsgevoel komen ivm banden. Audi is iets langzamer dan Peugeot, maar wel beter in handling. 5 versnellingen blijft vaag.

De benzine proto's zijn allebei iets langzamer. De dome vertekent erg vanwege een slechte defaultafstelling (20 km/h minder op mistral) en harde banden... Pescarolo komt verrassend goed mee.

GT's:

Erg close... De add on wagens hebben een iets minder strakke handling dan de Lamborghini en Saleen. Zijn daarentegen wel sneller. De Saleen en Corvette hebben op den duur wat last van de linkervoorband. Lamborghini blijft lekker neutraal

Dat was het wel weer voor even .
    "Adeus Ayrton! Valeu Campeão!"
    "Goodbye Ayrton! Thanks
    Champion!"

--------------------------------------------------------
    Tweede in Cup 600 ZAC1
    Tweede in Cup 400 ZAC3
    Vierde in Cup 400 ZAC4

Senior Member W@llierossi's schermafbeelding
    Naam
    Guyon Waltmans

Standaard

Ow... en de bijgewerkte tijdentabel

Paul Ricard HTCC LMP1
    Guyon Waltmans1.31.5161.33.6641.31.4941.31.254

Monza LMP1
    Mark Schuttenhelm-.--.----.--.----.--.---1.28.382

Paul Ricard HTCC GT1
    NaamAston Martin DBR-9Corvette C6-RLamborghini MurcielagoSaleen S7-R
    Guyon Waltmans1.44.0261.44.3581.43.9111.43.943
    "Adeus Ayrton! Valeu Campeão!"
    "Goodbye Ayrton! Thanks
    Champion!"

Tweede in Cup 600 ZAC1
    Tweede in Cup 400 ZAC3
    Vierde in Cup 400 ZAC4

Naam
    Gerben Kelly

Standaard

Bij Guyon kun je goed zien hoe de temperatuur zich verdeeld in de band bij de standaard setup bandenspanning! Verschillen van meer dan 30 graden tov het midden van de band met de buitkant.

Ik stelde de setup af op 160 kPa bandenspanning, en in die buurt heb je normale temperaturen!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten