Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 94

Discussie: Brainstorm& Inspiratie- topic.

DigitalRacing.nl

Standaard Brainstorm& Inspiratie- topic.

Waar is deze thread voor bedoeld?

Elk seizoen zien we splinternieuwe (of aangepaste) livery's, logo's of presentaties. Soms komen de ideeën vanzelf aanwaaien en soms is de inspiratie op. Ondanks dat het interessant en leuk is om de auto's als een complete verrassing te tonen aan het forum, kan het ook zijn voordelen hebben om samen met andere te brainstormen. Zit je ergens vast? Heb je een team, maar geen inspiratie voor een logo of een bijpassende livery/kleurstelling? Vraag hier om hulp en laat je inspireren door andere!Deze thread geeft je toegang tot een hoop creatieve geesten die staan te springen om je te helpen!

Wat is Brainstormen en hoe doe ik dat?

Brainstormen is erg gangbaar. Het staat vaak synoniem voor in het wilde weg ideeën spuien. Maar brainstormen is meer dan dat: het is juist de kunst om na het spuien, de ideeën te ordenen. Het proces verloopt als volgt:

1. Na de probleemanalyse wordt de deelnemers gevraagd zo veel mogelijk ideeën en suggesties op geeltjes te schrijven. Alle ideeën en suggesties zijn goed en er wordt niets op voorhand verworpen.
    2. Na een afgesproken tijdsduur worden alle geeltjes verzameld en worden ze een voor een besproken. Groepeer alle ideeën en suggesties die bij elkaar lijken te horen. Soms komen er in dat stadium nog meer ideeën aan het licht. Neem die ook nog mee.
    3. Langzamerhand ontstaan dan clusters van oplossingen. De ideeën die het vaakst genoemd zijn, zijn niet per se het best, maar maken eerder deel uit van de meest voor de hand liggende oplossing.
    4. Discussieer met de groep over de ontstane verzamelingen ideeën en beslis welke voorstellen verder gebruikt gaan worden.

bron: http://www.carrieretijger.nl

Standaard

*lang verhaal*

blaaaaaaaaaaaaah.... iets met klok en klepel, geloof ik

DigitalRacing.nl

Standaard

Psssssst: We zitten in het painthoekje..

Member FatalM's schermafbeelding
    Naam
    Martijn

Standaard

Ik sluit me aan bij Bram Als beginner zou ik het leuk vinden om een wat lagere instap te hebben voor enkele evenementen Een beetje wat de DNRT voor de nederlandse autosport doet.

Een aantal losse evenementen met dezelfde auto's zou best leuk zijn, een junior event zeg maar.

Oeps, zag het ook te laat van het painthoekje

DigitalRacing.nl

Standaard

Hou het volgende seizoen even in de gaten!

Maar het is een paintshop hé heren. Het was de bedoeling dat we hier paint-/presentatie-ideeen konden bespreken.

Standaard

Yup yup, ik denk dat ik, ongeacht of ik meerijd in welke klasse dan ook, voor de lol maar weer een variatie op het HugoBOSS-thema ga painten. Puur om Photoshop niet te verleren

Maar welke kant dat opgaat, géén idee... misschien iets uit 1 van de collecties, misschien iets van een samenwerkings-ding, kom er vanzelf nog wel op. Of met tips uit dit

Standaard

Ga er maar van uit dat SR-Academy zijn kleuren ook eens laat zien op non-seats
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

SBC | League Admin BobVSomeren's schermafbeelding
    Naam
    Bob van Someren

Standaard

mmm, dan ga ik alvast maar weer beginnen met een auto! Dan is die af tegen die tijd dat het DRTCC seizoen weer gaat beginnen ik als PSD leek en anti-creativa met 'pen' / papier zowel digitaal als met kleurpotloodjes
    DJ Fennec.nl
    Twitch TV
    Sporting immortality doesn't come easy!

Senior Member Jan-Willem Oostingh's schermafbeelding
    Naam
    Jan-Willem Oostingh

Standaard

Naast dat er natuurlijk de auto's getekend moeten worden kan ik eventueel helpen met het maken van presentatie of eventueel een standaard presentatie.

Dus als hier ideeën voor zijn dan hoor ik dit graag.
    Coulthard
    Every team up and down this pitlane gives team orders. They are all a bunch of hypocrites for moaning about it.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joostingh Bekijk bericht
    Naast dat er natuurlijk de auto's getekend moeten worden kan ik eventueel helpen met het maken van presentatie of eventueel een standaard presentatie.

Dus als hier ideeën voor zijn dan hoor ik dit graag.
    Ik heb idd wel wat ideeen gekregen, tijdens mn stage hier.
    Maar in hoeverre dat allemaal haalbaar wordt...

Kun je bijvoorbeeld 'eenvoudig' de texture op de auto, wat nu 1 grote TGA is, losknippen in verschillende TGA's, per paneel? Losse deuren, motorkap?
    Ik zit nu te denken aan een soort van 'echte' paintshop waarbij de livery opgebouwd wordt in lagen, vanaf een witte kale auto, waar dan steeds een laagje opkomt, en de auto opbouwd..

Senior Member Captain Slow's schermafbeelding
    Naam
    Casper

Standaard

Ik heb een paar ideeën voor m'n volgende livery. Ga ik nu nog niet verklappen, maar zal met vragen/ideeën het hier wel posten.
    If you can meet with Triumph and Disaster
    And treat those two impostors just the same

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Captain Slow Bekijk bericht
    Ik heb een paar ideeën voor m'n volgende livery. Ga ik nu nog niet verklappen, maar zal met vragen/ideeën het hier wel posten.
    Dat is juist niet leuk Hulp bij vragen kunnen we in andere topics oplossen, ik denk dat dit topic juist bedoeld is om (evt ongebruikte) ideeën te delen, zodat je een ander hiermee misschien inspiratie of een leidraad geeft..

DigitalRacing.nl

Standaard

Yep! Mr. Kocken snapt hem.

Senior Member Captain Slow's schermafbeelding
    Naam
    Casper

Standaard

Oh, op die fiets My bad
    If you can meet with Triumph and Disaster
    And treat those two impostors just the same

Naam
    Jan-Willem Oostingh

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram Kocken Bekijk bericht
    Ik heb idd wel wat ideeen gekregen, tijdens mn stage hier.
    Maar in hoeverre dat allemaal haalbaar wordt...

Kun je bijvoorbeeld 'eenvoudig' de texture op de auto, wat nu 1 grote TGA is, losknippen in verschillende TGA's, per paneel? Losse deuren, motorkap?
    Ik zit nu te denken aan een soort van 'echte' paintshop waarbij de livery opgebouwd wordt in lagen, vanaf een witte kale auto, waar dan steeds een laagje opkomt, en de auto opbouwd..
    Het is in 3dsMax wel mogelijk maar uiteindelijk moet die texture nog steeds worden samengevoegd.

Dus ik weet niet of het handig is.

Maar mogelijkheden zijn er voldoende om de motorkap een ander material te geven als de deur etc... Hier kan je dan ook andere manier van reflectie etc op loslaten.

trouwens, ook erg leuk is de mogelijkheid voor chrome te gaan toepassen in de renders. Zal hiervoor wel een voorbeeldje gaan maken (dit zal echter morgenavond pas zijn)
    Coulthard
    Every team up and down this pitlane gives team orders. They are all a bunch of hypocrites for moaning about it.

Standaard

Hehe, cool! Volvo C30 STCC 'Dub Edition'

Naam
    Jan-Willem Oostingh

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram Kocken Bekijk bericht
    Hehe, cool! Volvo C30 STCC 'Dub Edition'
    Is goed, ik ga dit even proberen met de C30 eens kijken wat eruit kan komen

Zat eerst te denken dit op een formule auto te doen maar kijk nog wel even hoe en wat
    Coulthard

Senior Member El Maestro's schermafbeelding
    Naam
    Jerry

Standaard

Ik vind het jammer om te zien hoe weinig presentatievideo´s er eigenlijk zijn. Presentaties met renders en een mooi stuk tekst zijn ook leuk, maar wat meer filmpjes kunnen geen kwaad als je het mij vraagt.

Als je een vraag heb mbt het maken van een video, stuur gewoon een PB!
    Ik hoop dat m´n laatste filmpje wat mensen aan zal zetten tot videopresentaties
    RMRacing line-up 2012
    Sabbatical

SBC | League Admin BobVSomeren's schermafbeelding
    Naam
    Bob van Someren

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Maestro Bekijk bericht
    Ik vind het jammer om te zien hoe weinig presentatievideo´s er eigenlijk zijn. Presentaties met renders en een mooi stuk tekst zijn ook leuk, maar wat meer filmpjes kunnen geen kwaad als je het mij vraagt.

Mee eens! Alleen ik ben niet zo handig met snelle beelden! heb altijd heel veel beelden, maar dan ben ik bezig en dan wil het niet zoals ik wil.
    (misschien komt het omdat ik altijd te snel wil )
    Daarbij komt dat het graphische aspect wat minder is dan bv dat bij jou Jerry!
    Maar als de BSRT klaar is wil ik zowiezo een filmpje maken, want heb al wel weer ideeën ervoor!
    En de muziekkeuze is zo moeilijk. Een dance-organisatie (hardstyle etc) is moeilijk in een filmpje te presenteren met rock!
    Misschien hebben jullie nog ideeën er voor?
    DJ Fennec.nl
    Twitch TV
    Sporting immortality doesn't come easy!

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Maestro Bekijk bericht

Vanaf de volgende league start (ZAC7?) zal ik ook een presentatie filmpjes maken. Was het ook voor de FPl3 van plan maar dat ging gewoon nu ff nog niet.
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

Senior Member Darthwillie's schermafbeelding

Standaard

misschien verkeerde thread, maar ik heb gewoon wat zitten klieren met de originele Yamaha liverie, wagen is niet af maar misschien zit er iets in voor iemand

Your mouth is open, sound is coming from it. This is never good.

No one has ever made himself great by showing how small someone else is.

Celebrate finish lines, not finish times

Standaard

hmm, dat zijn de kleuren waarin meneer Priem en Ott altijd vertegenwoordigt waren in de ZAC

wel vet

ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Senior Member Darthwillie's schermafbeelding

Standaard

inspiratie kwam in mijn geval van deze
    Your mouth is open, sound is coming from it. This is never good.

No one has ever made himself great by showing how small someone else is.

Celebrate finish lines, not finish times

Senior Member Maik Peters's schermafbeelding

Standaard

Niet door mij gemaakt, maar wel leuk om te sharen

Gemaakt door Jarrod Crossley

~ Respect is Everything ~

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Darthwillie Bekijk bericht
    inspiratie kwam in mijn geval van deze
    Dat is ook maar kopieergedrag. De echte Yamaha America kleuren stammen natuurlijk hier vanaf:

"Overtaking is an art"

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten