Pagina 2 van 11 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 268

Discussie: DRES: alle geruchten, persberichten en teampresentaties

Senior Member Niellie's schermafbeelding
    Naam
    Niel Hekkens

Standaard

NrTeamKlasseAutoRijder 1Rijder 2Rijder 3Rijder 4
    1nnbnnbnnbFabian de JongDanny Kappen  
    2nnbLMPPeugeot 908 Hdi FapJeroen UrsemMaik PetersRoy Visser  
    3nnbnnbnnbKim Van Der StichelenBram Van Der Stichelen  
    4nnbLMPnnbPeter van de Kolknnbnnb 
    5nnbnnbnnbGuyon WaltmansBram KnotNiels Tieman 
    6nnbLMPnnbMarnix BreukersRobert Saalminknnb 
    7nnbnnbnnbAngelo WolnerMark Geilen  
    8CW40-RacingnnbnnbMathijs TwiskTom Gaaff  
    9Limbo Racing TeamnnbnnbEric LinssenNiel HekkensPaul HoppeMarc Dieters

Het Limbo Racing Team is nog steeds bezig met onderhandelingen met de coureurs.

Moderator Bramzel's schermafbeelding
    Naam
    Bram Knot

Standaard

Gaaf! Welkom mannen, ik heb zo'n gevoel dat het qua gezelligheid wel goed gaat zitten bij jullie

Senior Member LUDO-B's schermafbeelding
    Naam
    Ludo Bleys

Standaard

Hola, 4 bekenden.
    Alcoholvrij bier is als een BH aan de waslijn, het beste is eruit.
    Supervise racing nr.9

Admin l Commerciële zaken
    Naam
    Emile van der Stel

Standaard

10Supervise RacingLMPnnbLudo BleysDick BosEmile vd Stel?

Een vierde rijder wordt nog gezocht. Woonplaats Rotterdam - Den Bosch omgeving is het handigst.

Senior Member GTE's schermafbeelding

Standaard

Zo vandaag, ver van het spiedende oog van de pers, de eerste setup-evaluaties afgewerkt. Daar kan ik verder dus ook niks over zeggen

Guyon: ja, met de grote baas in één team. Het voelt een beetje als een auto delen met Bernie Ecclestone. Maar ja, ik moet het er maar mee doen he Ach, ik kan nog wel wat leren van die ouwe

Senior Member Bram Van Der Stichelen's schermafbeelding
    Naam
    Bram Van Der Stichelen

Standaard

Van Der Stichelen overleeft horror crash.
    Marseille - Drama op het franse circuit van Paul Ricard gisterenmiddag rond 4 uur. Bram Van Der Stichelen ging net beginnen aan zijn oefensessie voor het opkomende DRES kampioenschap, toen het volledig fout ging. Bij het ingaan van de eerste snelle linkse stuurde de Belg iets te vroeg in, en knalde vol in de muur. De Peugeot 908 vatte onmiddellijk vuur, en werd vervolgens in een verwoestende vlucht de baan over gekatapulteerd. De tollende wagen kwam terecht in de andere muur met een enorme impact, om zo opnieuw over de baan heen geslingerd te worden. Het duurde een kleine minuut vooraleer de brandweer en marshalls ter plekke konden komen, waardoor de Peugeot nog een volle minuut in lichterlaaie stond. De wagen zelf is rijp voor de schroothoop.

Het spreekt voor zich dat er nog geen reacties van de rijder zelf zijn, die onmiddelijk na de crash met de helikopter werd weggebracht.
    Het kan een klein mirakel genoemd worden dat de jonge belg, die nu in het ziekenhuis ligt met verschillende verwondingen, dit kan voort vertellen.

De beelden, die u hieronder kan bezichtigen, spreken boekdelen.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=IXL5CnqK1zc"]YouTube - serious crash @ paul ricard[/ame]

Standaard

Kim Van Der Stichelen ontslaat Bram!

In een reactie laat Kim van der Stichelen weten dan hij een andere teamgenoot zoekt voor het komende dres kampioenschap. Zo'n noob fouten kan ik echt niet tolereren. Het is al erg genoeg dat de Peugeot voor de schroothoop is, maar dat het door Bram z'n schuld is, is de druppel. Ik zei em al dat hij niet goed genoeg is als rijder, maar hij wou het toch proberen. Puur amateurisme, aldus Kim.

Standaard

Visser en teamgenoten ook teleurgesteld in Jonge Belg

"Zonde, zonde, zonde" Dat waren de enige woorden die uit Visser zijn mond kwamen na het ernstig ongeluk op Paul Ricard van vanmorgen. Zijn eerste bezorgdheid was overigens over Bram, maar nadat deze zonder ernstige verwondingen uit het ziekenhuis was ontslagen, sloeg Visser om. "aangezien we allemaal nog op zoek zijn naar wagens en contracten, heeft peugeot ons maar 1 wagen ter beschikking gesteld, welke door hulp van een schema over alle testteams verdeeld word. BVDS was de eerste die vandaag de baan op mocht, en werd nadrukkelijk verteld dat dit andere koek is als alle andere wagens waarin hij gereden heeft. Als beginner moet je het juist rustig aan doen, maar meneer ging gelijk de eerste ronde al vol over het rechte stuk heen, met deze crash tot gevolg. Zonde, want onze beurt in de wagen, was na de belgen"
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Naam
    Bram Van Der Stichelen

Standaard

"Het was een vrij harde crash ja"
    Marseille - Bram Van Der Stichelen werd deze morgen ontslagen uit het ziekenhuis van Marseille, en zal vrij vlug opnieuw achter het stuur kunnen kruipen. "Dat hoop ik althans. Het is niet alleen mijn fysieke toestand, maar blijkbaar zijn er ook al mensen die zich vragen stelden bij de crash."

Van Der Stichelen kan zelf uitleggen wat er gebeurde. "Je moet er rekening mee houden dat ik net een hele tijd aan het testen was met de Dome. In vergelijking met de Peugeot is dit een heel wat makkelijkere wagen om op het circuit te houden. Toen ik de pitstraat uitreed was het onmiddelijk weer wennen, maar ik had blijkbaar nog teveel de Dome in de vingers. Ik wou insturen, maar deed iets te fel, waardoor ik enorm zwaar crashte. Ik heb ondertussen de beelden gezien, en het was een vrij harde crash ja (lacht)"

Maar niet iedereen kon er mee lachen. Kim Van Der Stichelen, broer en teamgenoot van de Belg was buiten bezorgd, ook zeer teleurgesteld in zijn teamgenoot. Geruchten gingen de ronde dat hij zelf op zoek ging naar een nieuwe rijder, maar die werden door zowel Kim en het team ontkent. "Voorlopig zien we geen redenen om Bram uit het team te weren. Iedereen maakt wel eens fouten."

De crash brengt ook andere teams in de problemen. de Peugeot 908 is namelijk geen massaproduct. De franse autofabrikant had 1 wagen ter beschikking gesteld voor alle teams, waar ze om de beurt mee mogen testen.
    Roy Visser was niet mals voor zijn Belgische collega. "Als beginner moet je het juist rustig aan doen, maar meneer ging gelijk de eerste ronde al vol over het rechte stuk heen, met deze crash tot gevolg. Zonde, want onze beurt in de wagen, was na de belgen".

Bram Van Der Stichelen heeft zich ondertussen geëxcuseerd bij de andere teams, maar het is maar de vraag of dat zal voldoende zijn. "Ik besef maar al te goed dat ik in de fout ben gegaan, en dat dit een doorn in het oog is voor de rest van de teams die nog wilden testen met de Peugeot. Het enige wat ik kan doen is mij excuseren.

Het is nog niet bekend wat Peugeot gaat doen in deze situatie. Insiders beweren dat er een nieuwe 908 zal geleverd worden aan de teams, al is dat nog niet formeel bevestigd. Als het verhaal zou kloppen is het maar de vraag of Bram Van Der Stichelen nog achter het stuur zou mogen kruipen. "Ach, daar maak ik me voorlopig geen zorgen over. Alle grote namen maken wel eens fouten, waarom zou een nieuweling er geen mogen maken? Het enige waar ik me nu mee bezig houdt is een volle revalidatie. Ik heb nog steeds last van mijn nek, en ook de rug speelt voorlopig nog parten. Maar dat zal wel beteren."

De eerste DRES race staat gepland voor 7 december op het Amerikaanse Sebring.
    Laatst gewijzigd door Bram Van Der Stichelen; 9 oktober 2008 om 19:47

Senior Member Darthwillie's schermafbeelding

Standaard

Schokkende beelden Gelukkig dat de verwondingen meevallen

Ik ben gisteren wat aan het rijden geweest en vind het heerlijke wagens om mee te rijden alleen............... weigerde de pitcrew van audi ook maar iets uit te voeren bleven maar roepen dat de motor uit moest terwijl die al uit stond weet niet of dat aan mijn kant een probleem is of niet?????? Ga het straks nog nog eens proberen, gisteren in de nachttest om 1:30 had ik ff geen puf meer

Senior Member paulpeter's schermafbeelding
    Naam
    Paulpeter Kroon

Standaard

11Crown RacingnnbnnbMichael StormPaulpeter Kroon  

Standaard

3VDS MotorsportnnbnnbKim Van Der StichelenBram Van Der Stichelen  

Standaard

Gelukkig geen gewonden, hooguit een gekraakt ego en een boze teambaas. Harde klap!
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Standaard

3VDS MotorsportnnbnnbKim Van Der StichelenBram Van Der Stichelen  
    12nbbnbbnbbSteven GabriëlGert Callewaert  

Nog een Belgisch Team die zich graag zou aanmelden voor de competitie

Rechtstreeks vanuit Racingleague overgewaaid

Senior Member Jeroen Ursem's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

Ook Ursem zwaar teleurgesteld over Van der Stichelen

Niet de eerste keer dit seizoen kwam Jeroen Ursem weer eens te laat bij zijn team, "Echt, hoe krijgt hij het voor elkaar?" Was dan ook zijn reactie. "De schoonmaaksters vertelde over het ongeval terwijl ze de laatste spullen aan het inpakken waren, wat een aap is die Bram ook." Ursem, die nog geen meter heeft gereden dit seizoen moet zich eerst nog zien waar te maken, maar het word hem wel moeilijk gemaakt nu de Peugeot fabriek weer een nieuwe 908 moet fabriceren.

伊莫拉

Drove the 3rd placed Ultimatecarpage.com BMW GTR on Imola (ZAC3) and Monza (ZAC5)
    Drove the 3rd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Imola (DRTCC8)
    Drove the 2nd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Brands Hatch Indy (DRTCC8)
    Drove the 3rd placed Mattel Racing Team KIA Optima on Zolder and overall 3rd in the standings (KOC)

Naam
    Bram Van Der Stichelen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Ursem Bekijk bericht
    Ook Ursem zwaar teleurgesteld over Van der Stichelen

Niet de eerste keer dit seizoen kwam Jeroen Ursem weer eens te laat bij zijn team, "Echt, hoe krijgt hij het voor elkaar?" Was dan ook zijn reactie. "De schoonmaaksters vertelde over het ongeval terwijl ze de laatste spullen aan het inpakken waren, wat een aap is die Bram ook." Ursem, die nog geen meter heeft gereden dit seizoen moet zich eerst nog zien waar te maken, maar het word hem wel moeilijk gemaakt nu de Peugeot fabriek weer een nieuwe 908 moet fabriceren.
    zeg, een beetje zachtaardiger kan ook hé

Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

Ursem maakt eindelijk 1e meters met de 908

"Vandaag heb ik toch nog in een verse Peugeot 908 mogen rijden, de nederlandse en belgische overheid zijn bijgesprongen toen de door hun gesponsorde coureur slecht in het nieuws kwam" Wist Ursem ons te vertellen, hij was Bram daar dan ook erg dankbaar voor. "Altijd fijn een sponsor te hebben die achter je staat, in goede en in slechte tijden"

De wagen werd wel na de rit nog even nagekeken op de nodige slijtage voor de tests van deze week die ermee gepland staan. Onze cameraploeg was erbij en heeft het filmpje zojuist bij ons binnengebracht.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=dKGpRkZQs34"]YouTube - 1e Meters in de 908[/ame]

伊莫拉

Drove the 3rd placed Ultimatecarpage.com BMW GTR on Imola (ZAC3) and Monza (ZAC5)
    Drove the 3rd placed Mattel Racing Team KIA Optima on Zolder and overall 3rd in the standings (KOC)

Standaard

And? Hoe is het gevoel met de wagen? Denk je dat je er constante tijden in kan rijden?

Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

Ja ik heb er wel vertrouwen in, maar de remmen moeten wel nog wat naar mijn smaak bijgesteld worden. Word zowiezo nog spannend een setup te vinden die mij en mijn teamgenoten kunnen gebruiken

伊莫拉

Senior Member Jan-Willem Oostingh's schermafbeelding
    Naam
    Jan-Willem Oostingh

Standaard

LOL @ Jeroen!

Standaard newsflash

Team #6 overweegt klacht tegen team #2

Geruchten dat coureur J. Ursem, rijdend voor team#2 met financiele hulp van zowel de Nederlandse als de Belgische overheid onlangs een eerste test heeft afgelegd, zijn naar verluid voor team #6 aanleiding geweest om zich nu al, ruim voor het begin van het raceseizoen, in het strijdgewoel te mengen. De van overheidswege geboden steun zou volgens de juridische adviseurs van team # 6 gekwalificeerd moeten worden als staatssteun die zonder toestemming van de Europese Commissie is verboden.

De hardnekkige suggestie dat team #6 reeds een verzoek tot voorlopige voorziening zou hebben ingediend bij de president van de rechtbank te Den Haag teneinde de terugvordering van in ieder geval het Nederlandse deel te bewerkstelligen en zelfs een rechtstreekse klacht bij de Europese Commissie zou hebben ingediend werd door een woordvoerder van het team echter direct naar het rijk der fabelen verwezen.

De officiele reactie van team #6 luidt: Wij hebben kennis genomen van de geruchten en volledigheidshalve enige informatie ingewonnen. Feit is echter dat wij onze financiele huishouding op orde hebben en dat wij voor het overige niet geinteresseerd zijn in de wijze waarop onze gewaardeerde concurrenten hun financien regelen, noch zullen wij daarover een oordeel geven. Wij zijn van plan de concurrentie uitsluitend in een sportieve context, dus op de baan, aan te gaan.

Andere teams waren vooralsnog niet beschikbaar voor commentaar.

Standaard

Het was helaas meneer B. van der Stichelen die staatssteun ontving

ps:

onderhand al 12 teams, gaat de goede kant op
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Moderator Bramzel's schermafbeelding
    Naam
    Bram Knot

Standaard

Reactie Peugeot Sport op crash Van Der Stichelen

Nice - Peugeot Sport heeft bij monde van Michel Barge een reactie gegeven op het ongeluk van Van Der Stichelen, eerder vandaag op het circuit van Paul Ricard. In een korte verklaring liet Barge optekenen: "Prutser."

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    Het was helaas meneer B. van der Stichelen die staatssteun ontving

het is maar goed dat team #6 (voorlopige naam) zich tot sportieve concurrentie beperkt...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Ursem Bekijk bericht
    Ursem maakt eindelijk 1e meters met de 908

"Vandaag heb ik toch nog in een verse Peugeot 908 mogen rijden, de nederlandse en belgische overheid zijn bijgesprongen toen de door hun gesponsorde coureur slecht in het nieuws kwam" Wist Ursem ons te vertellen, hij was Bram daar dan ook erg dankbaar voor. "Altijd fijn een sponsor te hebben die achter je staat, in goede en in slechte tijden"

De wagen werd wel na de rit nog even nagekeken op de nodige slijtage voor de tests van deze week die ermee gepland staan. Onze cameraploeg was erbij en heeft het filmpje zojuist bij ons binnengebracht.

YouTube - 1e Meters in de 908
    Ik vind dit een hele prestatie. Ik weet niet of je het zicht uit de cockpit kent vanuit de 908 maar dat is vrijwel nihil. Toch knap dat Jeroen heeft kunnen uitkijken naar zowel links als naar rechts voor het oversteken van de straat
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten