Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 64

Discussie: Circuits tekenen

Senior Member Darthwillie's schermafbeelding

Standaard

in de multiplalyer lobby van GTR2 onder Goonsquad, wachtwoord via Gerben te verkrijgen, de data die eruit komt staat hier lhttp://bijhold.nl/gerben/LiveData.html

en hoewel ik er de ballen verstand van heb neem ik aan dat het spel realtime uitrekent waar iedereen zich bevind, daar maakt die tool waarmee je het circuit in beeld hebt ook gebruik van?
    Your mouth is open, sound is coming from it. This is never good.

No one has ever made himself great by showing how small someone else is.

Celebrate finish lines, not finish times

DigitalRacing.nl

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram Kocken Bekijk bericht
    Hoe vind je zoiets:

wat ik heb gedaan is je kleuren en styles aangepakt, wat in CSS ook mogelijk moet zijn... Daarnaast een andere achtergrondje & een 'vaste' tabel, waarbij de tekst dan dus variabel blijft.

Qua coding moet dat ook te doen zijn, denk ik?
    Als het mogelijk is zou ik niet de bolletjes volledig zwart maken, misschien wel een aparte kleur per team? Ik zou voor meer contrast zorgen tussen het circuit en de achtergrond.

DigitalRacing | Directie Gerben vd Broek's schermafbeelding
    Naam
    Gerben van den Broek

Standaard

Onze eigen Livetiming kunnen we ook sneller zetten. Enige nadeel bij ons is dat de data verstuurd moet worden via de FTP, en dat kost nog extra tijd. Bij Gerben draait het op 1pc, dus dan kan je idd per seconde wel de tijden laten uitrekenen. (overigens zouden wij ook eens een test kunnen doen met het terugzetten richting 5 seconde ofzo, enkel dataverkeer in de gaten houden).
    Dat gaat zomaar niet gebeuren !!

Member gerb_1963's schermafbeelding
    Naam
    Gerben Bijhold

Standaard Mooi en snel

Het plaatje van Bram vind ik er wel gaaf uitzien, daar kan ik wel wat mee

Wat de snelheid betreft, ik heb de Goosquad server op 1 seconde staan. Daarnaast heb ik nog een tussenstap gebouwd die ervoor zorgt dat het dataverkeer met een factor meer dan 100 gecomprimeerd wordt. Dat is ook precies wat het voor mij mogelijk maakt om zo'n snelle update te hebben. Als het spel sneller kon dan deed ik dat ook nog.

Ik denk nog wel na over dead reckoning. Dat is een techniek waarbij de volgende updates voorspeld worden en alvast geanimeerd getekend worden. Dan ziet het er meteen ook erg levendig uit maar ik ben er nog niet uit wat ik dan met de bochten moet doen. Misschien zit er in de AIW file informatie die ik daarvoor kan gebruiken. Wie weet...

Alles bijelkaar is het best een leuk knutselwerkje zo
    Laatst gewijzigd door gerb_1963; 25 maart 2010 om 20:09
    In frouljusrôk lukt mear as in span hynders.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels Tieman Bekijk bericht
    Als het mogelijk is zou ik niet de bolletjes volledig zwart maken, misschien wel een aparte kleur per team? Ik zou voor meer contrast zorgen tussen het circuit en de achtergrond.
    Die kleuren per team is idd wel een leuke toevoeging. Is toch intuitiever dan een getalletje 'zoeken'.

Gerben,
    Ik heb de PSD online gezet, mocht je dingen eruit willen halen.
    (of voor Niels, als die een leuke grafische update wil maken)

Zie hier

Naam
    Gerben Bijhold

Standaard Kleuren

Het wordt steeds mooier. De tekening van Bram heeft mij geïnspireerd tot een nieuwe stijl. Het circuit is nu zwart maar voor elke sector een beetje lichter. Verder geef ik met kleur aan wat er gebeurt. Blauw voor een deelnemer die gelapt wordt en grijs voor een deelnemer die geselecteerd is zodat die gevolgd kan worden. Ik heb nu ook de snelheid erin verwerkt.
    Via de URL in het plaatje is ook dit live te bekijken.
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)

Naam
    Gerben Bijhold

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram Kocken Bekijk bericht
    Die kleuren per team is idd wel een leuke toevoeging. Is toch intuitiever dan een getalletje 'zoeken'.

Gerben,
    Ik heb de PSD online gezet, mocht je dingen eruit willen halen.
    (of voor Niels, als die een leuke grafische update wil maken)

Zie hier
    Thanks, knap stukje tekenwerk

Naam
    Gerben Bijhold

Standaard Racingleague

Hier nog een voorbeeldje van racingleague. Ron heeft zelf een ander circuit erin gezet zonder dat ik heb hoeven uit te leggen hoe dat gaat :-)

Aan de tabel te zien moet ik nog wel iets doen aan de tekstweergave...

Thumbs down

Nu ben ik natuurlijk wel een hele slimme jongen

Maar serieus de live timing is echt super, nog een paar wijzigingen en we hebben alle informatie die we willen en dan is dit een super manier om de races te volgen.

Naam
    Gerben Bijhold

Standaard Meer features

Gaaf, nu kan ik ook de gegevens van een deelnemer in een apart schermpje volgen tijdens de race. De laatste en beste ronden zitten er nu in en de breedte van de tabel is configureerbaar geworden.

De gegevens in de tabel zijn gewoon maar wat simpele testdata.

Voor wie deze achtergrond wat saai vindt; je kan nu ook je eigen achtergrond erin zetten, bijvoorbeeld een luchtfoto van het circuit. Ook volledig configureerbaar. Die kan ik helaas niet laten zien omdat ik maximaal 100k mag uploaden.
    Laatst gewijzigd door gerb_1963; 25 april 2010 om 00:33

Naam
    Gerben van den Broek

Standaard

Ziet er echt heel erg netjes uit zeg. Hoop dat we het uiteindelijk ook wel aan de gang kunnen krijgen. Want is echt erg netjes.

Heb je ook gedacht aan 25/28 man op een server. Zoals het er nu naar uit ziet komt het dan over het circuitplaatje heen. En hoe registreer je een finishtijd? Apart ernaast of ander idee. Of gewoonweg nog niet aan toe gekomen, gezien je eerst dit werkend wilt krijgen?

Naam
    Gerben Bijhold

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerben vd Broek Bekijk bericht
    Ziet er echt heel erg netjes uit zeg. Hoop dat we het uiteindelijk ook wel aan de gang kunnen krijgen. Want is echt erg netjes.

Heb je ook gedacht aan 25/28 man op een server. Zoals het er nu naar uit ziet komt het dan over het circuitplaatje heen. En hoe registreer je een finishtijd? Apart ernaast of ander idee. Of gewoonweg nog niet aan toe gekomen, gezien je eerst dit werkend wilt krijgen?
    Het mechanisme werkt al. De afmetingen van het getekende circuit zijn instelbaar. Op die manier ontstaat ruimte voor pakweg 30 deelnemers. Verder zou ik de regelafstand in de tabel nog instelbaar kunnen maken. Daarmee zou dan ruimte ontstaan voor misschien wel 40 deelnemers. Dat valt dus reuze mee. Verder is ook de breedte van de tabel nog instelbaar en de afmetingen van het scherm als geheel. Plenty mogelijkheden dus

De finishtijd heb ik er nog niet inzitten. Heb jij een voorbeeld van een dedicated server file met daarin de finishgegevens? Dan programmeer ik die er ook nog in.

Naam
    Gerben van den Broek

Standaard

Ik zal vanavond even zoeken naar zo'n file voor je. Heb jij ook jouw files beschikbaar. Dan kan ik nog eens zoeken naar oplossingen om het bij onze server aan de gang te krijgen.

Overigens. is het een plaatje die elke x seconde ververst wordt? of blijft het altijd dynamisch?

Naam
    Gerben Bijhold

Question Files

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerben vd Broek Bekijk bericht
    Ik zal vanavond even zoeken naar zo'n file voor je. Heb jij ook jouw files beschikbaar. Dan kan ik nog eens zoeken naar oplossingen om het bij onze server aan de gang te krijgen.

Overigens. is het een plaatje die elke x seconde ververst wordt? of blijft het altijd dynamisch?
    Mijn software ververst het overzicht net zo vaak als de dedicated server met een minimum van 1 seconde. Ik heb wel het nodige aan bestanden, ik zorg ervoor dat je ze krijgt.

Heb je de dedicated server en de webserver op dezelfde machine staan zoals bij racingleague?
    Dat scheelt namelijk in de upload bandbreedte, die hoef je dan niet te delen met de overige gamedata.

DigitalRacing.nl

Standaard

Dedicated en webserver draaien bij ons op andere servers.

Standaard

Indeed, webserver is shared hosting en de racebak is een co-located rack machine van onszelf.
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Naam
    Gerben Bijhold

Question Netwerk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert Saalmink Bekijk bericht
    Indeed, webserver is shared hosting en de racebak is een co-located rack machine van onszelf.
    Dat klinkt allemaal best ingewikkeld, zitten de machines wel in het zelfde netwerk? Bijvoorbeeld bij de hosting provider?

In dat geval heb je dat voordeel namelijk ook. Dan hoef je de dedicated server files niet via internet te versturen maar kan dat via het netwerk waar de beide machines zijn.

Standaard

We hebben geen datalimiet op de racebak. Wel op de webserver, maar beide draaien bij dezelfde hosting provider inderdaad.
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Standaard

Ik kan het navragen, de webserver zit waarschijnlijk in dezelfde ip range. Is het zoveel data trouwens?
    DigitalRacing.nl

Naam
    Gerben Bijhold

Smile

We hebben geen datalimiet op de racebak. Wel op de webserver, maar beide draaien bij dezelfde hosting provider inderdaad.
    Dat is mooi want dan hoeft alleen de data tussen de viewer en de server ge-upload te worden en die heb ik enorm gecomprimeerd tot enkele tientallen bytes per deelnemer, dus dat zal geen probleem opleveren bij een updatesnelheid van 1 seconde.

DigitalRacing.nl

Standaard

Dat gaat wel datatraffic kosten ja. Maar ik kan me niet voorstellen dat zou gaan werken. Het is wel dezelfde provider maar om het netwerk open te gooien op dat vlak, lijkt me sterk. Als er dan iets gebeurd met de co-located dan gaat het ook mis richting de shared hosting.

Maargoed, wie niet waagt...

Naam
    Gerben Bijhold

Standaard

Ik kan het navragen, de webserver zit waarschijnlijk in dezelfde ip range. Is het zoveel data trouwens?
    De data tussen de dedicated server en de webserver is net zoveel als de grootte van een reportfile. De data die naar mijn viewersoftware gestuurd wordt is heel weinig. Bij 30 deelnemers 1 of 2 kilobyte per seconde.

Naam
    Gerben Bijhold

Standaard

Dat gaat wel datatraffic kosten ja. Maar ik kan me niet voorstellen dat zou gaan werken. Het is wel dezelfde provider maar om het netwerk open te gooien op dat vlak, lijkt me sterk. Als er dan iets gebeurd met de co-located dan gaat het ook mis richting de shared hosting.

Maargoed, wie niet waagt...
    Het netwerk hoeft dan niet opengezet te worden. Mijn viewer gebruikt gewoon HTTP requests op poort 80. Net als een browser doet.

DigitalRacing.nl

Standaard

We kunnen het altijd navragen.

Naam
    Gerben Bijhold

Smile

We kunnen het altijd navragen.
    Zo is het, en bovendien, je moet nu ook al die files van de dedicated server naar de webserver FTP'en. Dat verandert niet. Eigenlijk verandert er dus niets behalve de updatesnelheid in je dedicated server.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten