Pagina 3 van 12 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 75 van 281

Discussie: 3d Max

Standaard

anders even uppen ergens bram, ik wil ze ook graag hebben
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Standaard

Of ze ouderwets e-mailen, of zijn ze te groot?
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member Maik Peters's schermafbeelding

Standaard

Whehehe.... Wat gaan jullie er allemaal doen joh Vast hetzelfde als ikke

~ Respect is Everything ~

Senior Member Jan-Willem Oostingh's schermafbeelding
    Naam
    Jan-Willem Oostingh

Standaard

Ik vind het gewoon gaaf om zo'n ding te hebben en daar iets mee te gaan doen. Zo heb ik meer dingen nu gedownload waar ik mee ga werken. Niet helemaal legaal maar ja je moet wat...

Moderator Bramzel's schermafbeelding
    Naam
    Bram Knot

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert Saalmink Bekijk bericht
    24Mb

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert Saalmink Bekijk bericht

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bramzel Bekijk bericht
    24Mb
    Ik had het ook al ergens in je post gezien.. op het andere forum.
    Niet groot en dat voor een paar modellen?!

Standaard

Damn, die zijn vet

Habbah!

Moderator Bramzel's schermafbeelding
    Naam
    Bram Knot

Standaard

Bij deze de vrachtwagens, er zitten diverse trucks en trailers in de max file, dus kijk maar welke je het beste bevalt

Standaard

Tnx Bramzel

Standaard

super bram
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

Naam
    Jan-Willem Oostingh

Standaard

Nu het hier echt een aparte draad is geworden voor het editten van Auto's en natuurlijk ook het presenteren hiervan zou ik willen aangeven dat wanneer er vragen zijn betreffende 3dsMax dat die ook gesteld gaan worden.

Dan gelieve niet over het installeren van bepaalde zaken (kan natuurlijk wel maar is moeilijk van een afstand te beoordelen) maar meer van hoe kan ik bepaalde materialen maken. Wat zijn goed shaders (bijv. Brazil en Vray...) en wat zijn goede instellingen daarvoor.

Ik en een aantal anderen hebben inmiddels een blokje kaas gegeten van 3dsMax en kunnen misschien op deze manier helpen om iedereen wat wijzer te maken. Want uiteindelijk blijft het zelf presenteren van je auto natuurlijk leuker als dat iemand anders het gemaakt heeft.

Laten we hopen dat de tread net zo'n succes word als in het gamer.nl tijdperk.
    Vraag Bram Kocken:

Nou, ik kan inderdaad wel wat hulp gebruiken straks, als ik m'n renders wil maken. Ik heb nu nog erg veel last van noise/grain, maar dat zit in de Brazil-plugin.

Roy heeft het weten op te lossen Dus het is mogelijk!
    Antwoord JW:
    Noise parameters zijn inderdaad wel op te lossen. Houd er wel rekening mee dat dan de rendertijd niet een beetje omhoog gaat.

Hoe minder noise hoe meer rendertijd. (voorbeeld, zelfde auto, zelfde materialen, zelfde shader maar alleen een render zonder noise en eentje met een beetje (als je hem verkleind zie je het niet. Zonder noise een rendertijd van 4 uur en met een beetje noise 10 minuten...) dus daar moet je wel rekening mee houden... en zo erg als dit hoeft het niet te zijn hoor...

Onderstaande is wat ik zo op google kon vinden:

Bij bovenstaande plaatje (Krijg je wanneer je op F10 drukt) de volgende zaken aanpassen:

van ander forum:

try this...turn your final gather settings to medium and then turn the interpolate num. over fg points to 100 or 150....then set your diffuse bounces to 2 or 3...under your render presets you have noise filtering (speckle reduction) set to high...turn this back to standard...i don’t believe that you need to change this...also what are your exposure control settings? try posting a screen shot of this as well

Standaard

in het geval van bram is het echt gewoon een foutje met de brazil plugin JW Ik had het eerst ook, leek wel geen AA in te zitten, en klopte gewoon niet. Na wat aangeklooi met het verplaatsen van plugins en het aanwijzen daarvan, werkte het in een keer.

me is zo blij als een kind dat ik nu ook gewoon de STCC wagens kan renderen

Naam
    Jan-Willem Oostingh

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    in het geval van bram is het echt gewoon een foutje met de brazil plugin JW Ik had het eerst ook, leek wel geen AA in te zitten, en klopte gewoon niet. Na wat aangeklooi met het verplaatsen van plugins en het aanwijzen daarvan, werkte het in een keer.

me is zo blij als een kind dat ik nu ook gewoon de STCC wagens kan renderen
    Misschien nog wel wat leuke tips voor je dan ergens van een site geplukt:

http://ixbtlabs.com/articles2/brazil-1/

Standaard

het spijt me heel erg JW, maar dat soort dingen is toch beter als het uitgelegt word, er staat een hele hoop in, maar het kan net zo goed in het russisch staan Ik heb geen idee wat voor nut het allemaal heeft en invloeden, misschien voor 3ds experts, maar voor mij gaat dat echt al veel te diep op iets in, en zonder duidelijk voorbeeld wat het met "onze" 3ds wagens voor effect heeft, zie ik niet wat ik er mee kan bereiken

Senior Member Bram Van Der Stichelen's schermafbeelding
    Naam
    Bram Van Der Stichelen

Standaard

ga ook even een vraagje stellen. Heb namelijk wat problemen met het renderen van de stcc wagens. HEt renderen gaat normaal, alleen klopt het gewoon niet wat hij als eindresultaat geeft. Zie foto:

Naam
    Jan-Willem Oostingh

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    het spijt me heel erg JW, maar dat soort dingen is toch beter als het uitgelegt word, er staat een hele hoop in, maar het kan net zo goed in het russisch staan Ik heb geen idee wat voor nut het allemaal heeft en invloeden, misschien voor 3ds experts, maar voor mij gaat dat echt al veel te diep op iets in, en zonder duidelijk voorbeeld wat het met "onze" 3ds wagens voor effect heeft, zie ik niet wat ik er mee kan bereiken
    Roy,

heb je gelijk in. Het is meestal ook abacadabra...

Ik zal dan ook gaan proberen dit als voorbeeld eens te gaan maken met betrekking op het renderen van auto's. Moet eerst even mijn dingetjes afmaken (wat ik aan het testen ben) van Vray en zal dan weer eens in Brazil gaan duiken.

Natuurlijk zou het misschien wel handig zijn wanneer mensen een handige tutorial hebben gevonden op internet deze hier ook neer te zetten. Dit is meer de uitleg achter het programma.

Zal dus proberen hier iets leesbaars van te maken

Naam
    Jan-Willem Oostingh

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram Van Der Stichelen Bekijk bericht
    ga ook even een vraagje stellen. Heb namelijk wat problemen met het renderen van de stcc wagens. HEt renderen gaat normaal, alleen klopt het gewoon niet wat hij als eindresultaat geeft. Zie foto:

Bram,

Even per vraag op het plaatje:

Willekeurige fouten
    Dit komt omdat het dak (en ook alle onderdelen) uit 2 verschillende vlakken over elkaar bestaat. (Spellen ondersteunen vaak geen double sided textures)

Dit kan je oplossen door het plafond van het interieur eruit te halen. Wanneer dit is gebeurt is het dak helemaal goed. (hiervoor moet je wel de auto converteren naar een editable poly, selecteer de auto, druk op rechtermuisknop en selecteer "convert to" en dan komt er een menu waarin je editable poly kan selecteren)

Rare kleuren
    Dit is de reflectie. Aangezien de grond niet reflecteert en er geen rechtstreekse lamp/lichtbron op de zijkant zit word dit donkerder rood. Ligt dus niet aan de shader of de shape.

Rare blokjes
    Het is en blijft een game model, hierdoor zijn ze iets minder gedetailleerd als zelf gemaakte shapes. Dit kan opgelost worden door verticals te welden. Hierdoor worden de normals (de kant waar het licht naartoe reflecteert) gereset en goed gezet.

Hiervoor moet je ook de auto naar editable poly converten en dan via de modifier (menu aan de rechterkant en dan tweede tabblad) deze punten (verticals) welden. Hiervoor moet je wel de shape geselecteerd hebben en dan ook dat de verticals zichtbaar zijn.

wat ook soms wil werken is om er een smooth overheen te laten gaan. Dit kan ook in de modifier. (Mesh Smooth en Turbosmooth werken niet.)

Standaard

Dit is ook een mooi stukje render-werk:

(hoop dat duidelijk is )

Senior Member Bram Van Der Stichelen's schermafbeelding
    Naam
    Bram Van Der Stichelen

Standaard

Hoe komt dat Gerben dat optrekje kan permiteren? Ik krijg bijlange nog niet zoveel van het team

Standaard

Dat is gerben zijn auto niet

Standaard

Dat is mijn Auto, zelfde versie als Roy en Gerben bij digital gebruiken. Alleen deze voldoet/aangepast aan simracing.nl regels

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richard Blokker Bekijk bericht
    Dat is mijn Auto, zelfde versie als Roy en Gerben bij digital gebruiken. Alleen deze voldoet/aangepast aan simracing.nl regels
    das helemaal niet waar!

Senior Member Ralffoxx's schermafbeelding
    Naam
    Steven Voss

Standaard

Ik krijg die error als ik de honda wil inladen.
    Heb het niet met de peugeot 908 of met de seat alleen met die Honda tot nu toe. Wie kent dit en weet dit op te lossen?
    Enjoy life, love racing

Standaard

hmm vreemd, ik herken hem niet, heb je de 3ds file van dezelfde maker?

Senior Member Ralffoxx's schermafbeelding
    Naam
    Steven Voss

Standaard

de peugeot niet maar de seat is wel van de zelfde maker.
    Ga morgen is kijken of ik met 3ds max 8 het zelfde probleem heb of nie.
    Probeerde het nu met 7 maar 8 nog niet geprobeerd dus die morgen maar is installeren.
    Laatst gewijzigd door Ralffoxx; 28 januari 2009 om 11:56
    Enjoy life, love racing

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten