Pagina 2 van 11 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 265

Discussie: DRES2 | Carset thread en testrace

Member gerb_1963's schermafbeelding
    Naam
    Gerben Bijhold

Standaard

Goed werk, heren. Gisteren heb ik alle auto's een paar rondjes laten gaan en dat ging uitstekend. Alleen de Peugeot is mij veel te nerveus, het ding gaat al om z'n as als je alleen maar aan gas geven denkt. De Pescarolo rijdt het makkelijkst maar hij gaat niet zo hard.
    Kortom, na een klein avondje sturen heb ik geen gekke dingen gevonden behalve dat ik flink zal moeten gaan oefenen :-)
    In frouljusrôk lukt mear as in span hynders.

DigitalRacing | Directie Tjerk Korving's schermafbeelding

Standaard

Dan lag het niet helemaal aan mij wellicht. Ik heb vrijdag een aantal rondjes geprobeerd met de Peugeot 908 en ik heb meer rondjes gedraaid dan gereden. Van achteren is er een aardig stuk grip weg ten opzichte van DRES1.

Nou kan dat natuurlijk weer verband houden met de aangepaste aerodynamica en dat er meer vleugel nodig gaat zijn maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Als het daarmee op te lossen is dan lijkt het me geen probleem, zolang het maar geen structureel grip tekort is waar geen vleugel tegenop kan.

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Ik vind hem toch prima te rijden. Ja je moet inderdaad met meer vleugel rijden, ben heel benieuwd met wat voor vleugelsettings je nu reed Gerben en Tjerk?

Standaard

Zal ik moeten nakijken Peter. Maar aangezien ik vorig seizoen niet op Spa heb gereden, heb ik er ook geen setup van liggen als referentie. Online kon ik niets vinden dus het is vanaf nul beginnen.

Standaard

Aangezien jij de wagens gebouwt en getest hebt peter, misschien verstandig om jouw basis setups te plaatsen zodat iedereen een beetje een basis heeft van waar jij de physics op gebaseerd hebt?
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Senior Member
    Naam
    Michael

Standaard

Als je de voorvleugel op 3 hebt staan kun je de achtervleugel het beste rond de 9 zetten.
    Tjerk: Mijn ervaring is dat je kan rijden met de setup van Michael als je Michael heet.

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

De basis setups zitten al meteen in de carset als default setup. Je hoeft alleen maar wat kleine dingetjes aan te passen zoals brake balance en duct, max engine rpm, rijhoogte eventueel, maar de rest is als basis al heel behoorlijk. Vleugels van alle wagens staan op 6-14, dat is dan wel high downforce maar zou voor Spa goed te doen zijn, enige waar je om moet denken is als je de voorvleugel naar beneden haalt om dan de achtervleugel niet te veel naar beneden te zetten. 1-2 wordt te overstuurd, 1-4 moet goed te doen zijn. Zelf rijd ik Le Mans bv. met 1-3 maar dan moet je wat gaan compenseren met andere zaken tegen het onderstuurde aan afstellen..

Van nul af aan beginnen is in ieder geval niet nodig, de default setup is een goed startpunt, hoewel waarschijnlijk wat onderstuurd.

Overigens heeft setups pakken van vorig jaar niet veel zin denk ik, vanwege de gewijzigde griplevels etc.

Standaard

Ok, ik had 'm op de default setup maar de achterkant was bij mij aardig vrolijk op Spa.

Member gerb_1963's schermafbeelding
    Naam
    Gerben Bijhold

Standaard

Ik ben nog niet zo overtuigd van die vleugelsettings. De bochtensnelheid is op veel punten op Spa zo laag dat het effect van vleugels minimaal zou moeten zijn. Nou ben ik zelf geen kei in het rijden en zeker niet met de Peugeot dus ik ga het gewoon eens proberen met lekker veel vleugel achter. Mocht je dus een auto zien rondrijden met een taartschep achter, dan ben ik dat :-)
    In frouljusrôk lukt mear as in span hynders.

Senior Member Darthwillie's schermafbeelding

Standaard

ik zie geen server? klopt dat?
    Your mouth is open, sound is coming from it. This is never good.

No one has ever made himself great by showing how small someone else is.

Celebrate finish lines, not finish times

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Je moet niet vergeten dat je praat over een LMP1 wagen met 700 pk en bijna 1200 Nm torque... das niet weinig he..

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Darthwillie Bekijk bericht
    ik zie geen server? klopt dat?
    Die draait inderdaad nog niet. Zou wel leuk zijn om zo met anderen op de baan te kunnen vergelijken. Mis beetje de referentie nu.

Senior Member
    Naam
    Michael

Standaard

Ik zal straks ook eens met de Peugeot op Spa rijden, met default setup.
    We hebben er mee gereden op Barcelona, Road America en Le Mans. Daar was het goed te doen.
    Tjerk: Mijn ervaring is dat je kan rijden met de setup van Michael als je Michael heet.

Standaard

Ik heb net weer even een half uur met de Peugeot rondjes gedraaid op Spa. In de default setup staan de voor -en achterbanden op medium compound. De voorbanden heb ik ze naar soft gewisseld omdat ze anders na drie ronden inclusief outlap nog niet op temperatuur waren. Maar het is niet voor niets een basis setup.

Ik moet zeggen, eenmaal met de banden op temperatuur is het goed te doen. La Source en de Bus Stop chicane zijn van die bochten waar je nog wel eens kan spinnen door te vroeg op het gas maar dat heb je daar met vrijwel elke wagen wel. Zeker met de hoeveelheid power is het daar doseren maar kennelijk zat dat vrijdag er even niet in bij mij.

Het klopt overigens dat de wagen neiging heeft tot onderstuur. Vooral in Rivage en Pouhon is dat merkbaar maar dat is dus kwestie van wat sleutelen. Na wat gesleutel zal het in Eau Rouge ook nog wel meehelpen denk ik. Vol gas gaat ie best maar ik heb er een aantal afgeschreven.

Standaard

begin weer een beetje het gevoel te krijgen voor deze wagens, alleen krijg ik met de standaard setup de mediums amper op temperatuur

(zit er trouwens een grapje in de liverie van de dome verborgen of zag ik dit nou verkeerd in een replay )

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

hmmm, zou iemand eens de bandentemperaturen wat nader kunnen testen met de verschillende comounds en de resultaten hier neerzetten?
    Heb de banden voornamelijk op Barcelona getest en daar werden de softs echt wel goed warm/heet maar ook de mediums kwamen bij mij prima op temperatuur...
    Maar het zou heel goed kunnen dat daar nog wel wat wijzigingen nodig zijn.

Zal zelf vandaag ook eens kijken op Spa...

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Heb even snel wat rondjes op Spa gemaakt, de setup moet dan inderdaad wel wat aangepast worden maar veel heb ik er niet aan gedaan.
    Banden voor (mediums) werden 75 graden, achter 85-90 graden dus dat vind ik nog wel meevallen, is bij de standaard wagens in GTR2 toch ook zo?
    Maar de voorbanden zouden dan wel iets warmer kunnen worden...

Geintje van de Dome livery kan ik btw niet ontdekken?

Standaard

Het Gezicht van de coureur??????

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Darthwillie Bekijk bericht
    Het Gezicht van de coureur??????
    als die een zonnebril opheeft en lijkt op Neo uit de matrix, dat is standaard
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Standaard

Nee, leek meer op iemand anders

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter Bekijk bericht
    Banden voor (mediums) werden 75 graden, achter 85-90 graden dus dat vind ik nog wel meevallen, is bij de standaard wagens in GTR2 toch ook zo? Maar de voorbanden zouden dan wel iets warmer kunnen worden...
    Dat klopt wel met de temperaturen die ik ook had gisteren. Als er gekozen word voor medium als achterbanden en soft als voorbanden dan is het voor en achter vrijwel gelijk qua temperaturen en ook de slijtage is volgens mij dan geen enkel probleem.

Qua slijtage zit het sowieso wel goed volgens mij en ten opzichte van GTR Evo met de ZAC kan ik in GTR2 met deze wagens tenminste ook de motoren heel houden. Op een of andere manier vinden de wagens van de ZAC mij niet lief terwijl ik echt toch niet bizar vroeg terugschakel of ultra laat opschakel.

Standaard

De server draait weer even wennen aan GTR2 maar het is gelukt.
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Member Mikeman's schermafbeelding
    Naam
    Michael Bosman

Standaard

De server is zichtbaar. ik kan inloggen, maar niet rijden.

Setup is unknown en in het grid scherm blijft donker en staat ook unknown (geen auto te zien)

Is dit een probleem bij mij?

Standaard

Het lukt me hier al niet meer om de server te starten, steeds een foutmelding dat GTR2 wordt beëindigd zodra hij gaat connecten (Windows foutmelding). Ik zal GTR2 eens opnieuw installeren op de server, maar dat wordt morgenavond helaas pas.

Gek, eerder op de avond heb ik het getest en toen werkte het.
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Member
    Naam
    Robin Tol

Standaard

Ik zal GTR2 ook weer eens aanzwengelen...

Bij de weg; inschijvingen voor DRES zijn nog niet geopend, klopt dat?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten