Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 38

Discussie: Kalender DR.nl Endurance Series 2008/2009

Moderator Bramzel's schermafbeelding
    Naam
    Bram Knot

Standaard Kalender DR.nl Endurance Series 2008/2009

De DigitalRacing Endurance Series. Een op het eerste oog kleine kalender, maar hierachter schuilt een geheel nieuw concept waarmee we willen proberen echt iets nieuws te doen. Het betreft hier een combinatie van teamwork, setup-compromissen en echte endurance op ’s werelds mooiste endurance tracks. Not for the faint of heart! De races zullen verreden worden op de zondagmiddag/avond.

League: DRES
    Aanspreekpunt: Bram Knot

Race:Datum:Circuit:
    t.2 novOfficiele testdag op HTTT Paul Ricard
    1.7 decSebring
    2.1 febMonza
    3.22 mrtRoad America
    4.31 meiLe Mans

Paul Ricard, Sebring, Road America en LeMans zijn add-on tracks die te vinden zijn in de download sectie van DigitalRacing.nl. Hier is ook de (test)carset te vinden.

Senior Member Mark G.'s schermafbeelding

Standaard

Oei, die testdag komt al gauw. Komende week maar weer flink beginnen met oefenen.

Heeft iemand al tijden gereden met de endurance mod? Zo ja, enige indicatie van wat snel is en wat totaal niet?

Naam
    Bram Knot

Standaard

Op welke baan? Ik heb wat testwerk zitten doen met de diesels op Monza en Road America. Op Monza reed ik 1:30 hoog, op Road America 1:45 hoog. Je moet je rijstijl wel enorm aanpassen, want hoe hoger de snelheid, hoe hoger de downforce. Je kan echt onwijs hard de Lesmo's door bijvoorbeeld

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bramzel Bekijk bericht
    Op welke baan? Ik heb wat testwerk zitten doen met de diesels op Monza en Road America. Op Monza reed ik 1:30 hoog, op Road America 1:45 hoog. Je moet je rijstijl wel enorm aanpassen, want hoe hoger de snelheid, hoe hoger de downforce. Je kan echt onwijs hard de Lesmo's door bijvoorbeeld

Ik heb met name zitten stoeien met de R10 en de Pescarolo. Maar ik heb inderdaad zoals je zegt heel veel moeite met het aanpassen van mijn rijstijl.

Moet wel zeggen dat ik tot voor kort nog met redelijk wat hulpjes aan reed, tegenwoordig dus gewoon alles uit. Limiet vinden is nog wat lastig.

Naam
    Bram Knot

Standaard

Ik moet wel zeggen dat Monza extra tricky is met die chicanes. Daar houden die Proto's niet zo van, wat dat betreft is Road America een beter circuit om de wagens te leren kennen. Of een standaard GTR2 circuit zonder al te krappe bochten, zoals Barcelona 2003 of Brno.

Standaard

Ik moet wel zeggen dat Monza extra tricky is met die chicanes. Daar houden die Proto's niet zo van, wat dat betreft is Road America een beter circuit om de wagens te leren kennen. Of een standaard GTR2 circuit zonder al te krappe bochten, zoals Barcelona 2003 of Brno.
    De chicanes worden geregeld gemist, daar kan Angelo over meepraten. Hij verbaasde zich volgens mij elke keer weer erover hoe me dat lukte .

Maar ik ga zeker nog heel wat uurtjes oefenen, het concept spreekt me namelijk erg aan.

Naam
    Bram Knot

Standaard

Ik ga komend weekend en komende week met de testset voor de DRES bezig. Ik zal dan bij de testset ook gelijk een paar setupjes doen, want ik kwam er al achter dat de default setups verre van ideaal zijn.

Senior Member Federici's schermafbeelding
    Naam
    Angelo Wolner

Standaard

Blijf het een prachtig idee vinden en vind het fijn dat Mark het ook een prima idee vind. Zo is er in ieder geval al één team gevormd
    Angelo Wolner

FORZA KUBICA.

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Dit worden voor mij de mooiste races van dit seizoen (hoop ik)
    Het heeft me altijd al heel gaaf geleken om endurance races te gaan doen dus echt super dat er bij dr.nl nu wat mee wordt gedaan...

26 oktober al testrace, dat is sneller dan ik had gedacht. Volgende week maar eens snel beginnen met echt testen....

Senior Member Captain Slow's schermafbeelding
    Naam
    Casper

Standaard

Ik heb me totaal niet hoeven aan te passen aan deze auto's. Ik was F1 gewend, dus verschil is niet zo groot.

Maar ik moet maar eens opzoek gaan naar GTR2 dan
    If you can meet with Triumph and Disaster
    And treat those two impostors just the same

Senior Member Mathijs's schermafbeelding
    Naam
    Mathijs Twisk

Standaard

Ik denk dat ik mijn huisgenootje maar eens ga overtuigen mee te doen! Dat is lekker makkelijk, want we wonen toch al in één huis! Zal natuurlijk bij hem er wel op aandringen even serieus te oefenen!

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathijs Bekijk bericht
    Ik denk dat ik mijn huisgenootje maar eens ga overtuigen mee te doen! Dat is lekker makkelijk, want we wonen toch al in één huis! Zal natuurlijk bij hem er wel op aandringen even serieus te oefenen!
    Zo doen Danny en ik het ook, al wonen we niet in één huis maar wel dichtbij elkaar.

Senior Member Maik Peters's schermafbeelding

Standaard

Enige dagen geleden een leuke korte testsessie gedaan met deze snelle bakken, wat een geweld zeg.

TOTAAAAAAAAAAAAAAAAAlllll anders dan normaal
    Heb er nu al zin in...

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Ik heb nog geen idee met wie ik samen een team ga vormen, ik zal maar eens snel wat mensen gaan benaderen... straks moet ik de races alleen rijden wat natuurlijk niet de bedoeling is
    Als er mensen zijn die hetzelfde probleme hebben, schroom niet me te benaderen..

Ben alleen wel benieuwd of er veel geinteresseerden zullen zijn voor de GT1 klasse, das toch minder interessant dan de proto's denk ik...

Een vraagje, als het startveld nou heel klein/niet vol lijkt te gaan worden, wordt er dan ook buiten dr.nl geadverteerd? ik denk dan aan simracing.nl, of om internationaal te gaan racesimcentral..

ik zie dat we dit beter voort kunnen zetten in de andere thread... zal de post even daar neerzetten. sorry voor ongemak

Naam
    Bram Knot

Standaard

Ik heb alle add-on tracks op de site gezet voor hen die ze nog niet hadden:

http://www.digitalracing.nl/index.ph...tegory/7-.html

Mocht je de tracks ergens anders hebben gedownload, verwijder die dan en vervang ze door de versies die op DR.nl staan. Zo zijn we er zeker van dat iedereen met dezelfde banen rijdt

Naam
    Bram Knot

Standaard

Even een belangrijke mededeling:

Doordat er nog flink wat moet worden uitgezocht met betrekking tot de carset, en velen (waaronder ook ik) momenteel nog erg druk zijn met het DRTCC en de ZAC hebben we besloten om de testdag 1 week uit te stellen. De testdag zal nu plaatsvinden op zondag 2 november.

Senior Member Danny Kappen's schermafbeelding

Standaard

Even een belangrijke mededeling:

Doordat er nog flink wat moet worden uitgezocht met betrekking tot de carset, en velen (waaronder ook ik) momenteel nog erg druk zijn met het DRTCC en de ZAC hebben we besloten om de testdag 2 weken uit te stellen. De testdag zal nu plaatsvinden op zondag 9 november.
    Ik neem aan dat dat dan 's middags is? Wordt in ieder geval een druk programma dan met zac en dres
    Ultimatecarpage.competition

ZAC3: kampioen cup600 - BC Saleen S7-R
    ZAC4: kampioen cup600 en constructeurs, UCP Saleen S7-R

Naam
    Angelo Wolner

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Danny Kappen Bekijk bericht
    Ik neem aan dat dat dan 's middags is? Wordt in ieder geval een druk programma dan met zac en dres
    Lijkt me niet echt handig in ieder geval. Denk dat je na al die uurtjes DRES weinig zin meer hebt in de ZAC..
    Angelo Wolner

FORZA KUBICA.

Naam
    Bram Knot

Standaard

Gefixed Het moest 2 november zijn. Het zal overigens inderdaad smiddags gebeuren, het precieze format volgt nog. Ik zal iig zorgen dat we ruim klaar zijn voor de F1 savonds.

Standaard

Gefixed Het moest 2 november zijn. Het zal overigens inderdaad smiddags gebeuren, het precieze format volgt nog. Ik zal iig zorgen dat we ruim klaar zijn voor de F1 savonds.
    En voor de eerste aflevering van Top Gear

Naam
    Angelo Wolner

Standaard

Minder...
    Ben bang dat mijn teamgenoot een boel alleen moet gaan doen. Ben zelf smiddags naar RJC - Feyenoord.
    Angelo Wolner

FORZA KUBICA.

Senior Member Gerben's schermafbeelding
    Naam
    Gerben Kelly

Standaard

2 november kan ik helaas niet, zit me dan te vergapen aan brute WRC's in Hengelo

Senior Member Mathijs's schermafbeelding
    Naam
    Mathijs Twisk

Standaard

Gaat voor mij ook lastig zijn. Zal zeker een deel van de testdag wel mee kunnen pakken, maar verwacht die dag pas rond een uurtje of 3 a 4 weer in Delft aan te komen...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerben Bekijk bericht
    2 november kan ik helaas niet, zit me dan te vergapen aan brute WRC's in Hengelo
    Idem hier, maar ik hop 's avonds nog wel even langs.

Senior Member Jeroen Ursem's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

Ik zal er proberen te zijn, ook al ben ik nog vrij uitgeput van de laatste DRES test die ik heb gereden.

*edit
    Ik ben er niet bij, we vieren die dag de verjaardag van m'n zoontje
    Laatst gewijzigd door Jeroen Ursem; 27 oktober 2008 om 00:50

伊莫拉

Drove the 3rd placed Ultimatecarpage.com BMW GTR on Imola (ZAC3) and Monza (ZAC5)
    Drove the 3rd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Imola (DRTCC8)
    Drove the 2nd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Brands Hatch Indy (DRTCC8)
    Drove the 3rd placed Mattel Racing Team KIA Optima on Zolder and overall 3rd in the standings (KOC)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten