Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 198

Discussie: DRES2 | Algemene thread

Standaard DRES2 | Algemene thread

Introductie

De DigitalRacing Endurance Series. Zou het werken? Zouden er genoeg mensen bereid zijn om elkaar op te zoeken en tegen mede-simracers in teamverband te gaan racen in races van zes uur? Nou, we denken dat de DRES van een 'experiment' zichzelf heeft bewezen tot een blijvertje van de eerste orde!

Een vervolg kon derhalve niet uitblijven en dus presenteren wij de DRES2. En weer geldt: een combinatie van teamwork, setup-compromissen en echte endurance op ’s werelds mooiste endurance tracks. Not for the faint of heart! De races zullen verreden worden op de zondagen en zullen een dagvullend programma gaan worden.

Wijzigingen
    De wijzigingen zijn minimaal. Dat was ook niet nodig, de formule bleek een schot in de roos. De kalender kent een aanpassing. We zullen waarschijnlijk ook iets meer met dag-nacht gaan werken. De game blijft nog altijd GTR2 en de klasse LMP1. Als er tijd en animo is, overwegen we een LMP2 maar vooralsnog kunnen we die niet toezeggen. De autokeuze blijft gelijk met hopelijk de toevoeging van de Lola Aston Martin. Zie ook het kopje 'carset'.

Nog een huishoudelijke wijziging: de organisatie zal in handen zijn van Emile en mijzelf. Bram zal als vanouds de carset ondersteuning bieden.

Carset
    Ook de DRES krijgt uiteraard zijn eigen carset. Inleverdetails komen later. We gaan eerst de physics tweaken en testen. Peter van de Kolk helpt ons hierbij en we zullen ook zeker een testrace inplannen om alles te finetunen.

Auto's:
    - Audi R10 TDI
    - Peugeot 908 HDI
    - Dome S102 Judd
    - Pescarolo 01 Judd
    - Lola B08/60 Aston Martin

Inschrijven en carset
    heden: inschrijvingen start
    7 feb: inschrijvingen stop
    7 feb: carset inleverdatum

Inschrijven kan via dres@digitalracing.nl. LET OP: dus NIET dres2@, gewoon DRES is het nieuwe e-mail adres! Geef de volgende gegevens op:

-Teamnaam
    -Namen alle rijders (voor- en achternaam)
    -Forum nickname alle rijders
    -Nationaliteit alle rijders
    -E-mail adres alle rijders
    -MSN adres alle rijders
    -Gekozen auto
    -Voorkeur startnummer. Nummer 1 is gereserveerd voor de kampioenen van vorig seizoen.

Indien je dat wilt mag je ook 06-nummers opgeven, het is in het verleden al wel handig gebleken bij het inschakelen van reserverijders op race avond namelijk.

ALLEEN VOLLEDIGE INSCHRIJVINGEN WORDEN GEACCEPTEERD! SCHRIJF JE DUS PAS IN ALS JE ALLE GEGEVENS KUNT INVULLEN! Inschrijven kan tot UITERLIJK 7 FEBRUARI! Carset materiaal moet dan ook zijn ingeleverd, denk ook aan de helmen!

Aandachtspunten carset:
    Livery en helm dienen ingeleverd te worden in PSD-Formaat verpakt als als ZIP- of RAR-bestand en verstuurd naar bram.knot@digitalracing.nl. Dit kan tot uiterlijk 7 februari.

Aandachtspunten:
    - Deelnemers die geen livery of helm inleveren krijgen een standaard livery toegewezen.
    - Houd in het ontwerp van je auto rekening met een nummerplaat die een gelijk formaat kent als in de eerste DRES. Vraag bij twijfel iemand van de organisatie om advies.

Testservers
    Zie hier.

De DRES2 Kalender

Race:Datum:Circuit:
    t.17 janOfficiele testrace (Spa-Francorchamps)
    1.21 marSebring
    2.16 meiRoad America
    3.6 junLe Mans
    4.27 junSpa-Francorchamps

Meer informatie over de race format en -lengte vind je in de reglementen die spoedig online zullen komen. Van sommige circuits zijn nieuwe versies uit, deze testen we en indien deze mooier zijn en goed werken dan zullen we deze zeker gebruiken. Meer informatie hierover volgt later.

Downloads
    Coming soon.

DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member Ralffoxx's schermafbeelding
    Naam
    Steven Voss

Standaard

Weeeeee
    Enjoy life, love racing

Senior Member Darthwillie's schermafbeelding

Standaard

TOPPERS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat wordt oefenen met de kerstdagen

mag ik trouwens een zeiksnor zijn en gevoelsmatig vinden dat het seizoen met Le Mans hoort te eindigen.

Echt vreselijk zin in dit seizoen.
    Laatst gewijzigd door Darthwillie; 8 oktober 2009 om 23:39
    Your mouth is open, sound is coming from it. This is never good.

No one has ever made himself great by showing how small someone else is.

Celebrate finish lines, not finish times

Senior Member
    Naam
    Michael

Standaard

De laatste DRES race is qua datum een jaar na de meeting van 2009. Wordt het in 2010 een meeting-weekend met de afsluitende DRES race op locatie?

Heb nu alweer zin in het DRES seizoen en hopelijk dit keer wat minder computer/internet problemen.
    Tjerk: Mijn ervaring is dat je kan rijden met de setup van Michael als je Michael heet.

Senior Member Fr3d's schermafbeelding

Standaard

wow, whoehoe!

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Woohoo!! wel nog zat werk te doen

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Nice
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Senior Member clipto's schermafbeelding
    Naam
    Jarno Hogeweg

Standaard

Is het een optie die laatste race net als de rest een maandje door te schuiven?
    Dat er weer 2 maanden tussen de races zit.
    Wij van RARE Endurance rijden ook bij Race Department de Le Mans Endurance series.
    Hun schema valt precies goed, tussen alle races die bij Digital Racing gepland zijn, m.u.v. de laatste race.
    Zou ons (weet niet of er meer mensen zijn die beide leagues rijden) beter uitkomen.

RACE DEPARTMENTS CALENDER: (let op, dus niet de DRES agenda!)
    1) Saturday October 17th 2009 - The 6 hours of Road America
    2) Saturday December 19th 2009 - The 8 hours of TBA
    3) Saturday February 13th 2010 - The 6 hours of TBA
    4) Saturday April 10th 2010 - The 8 hours of TBA
    5) Saturday June 12th 2010 - The 6 hours of TBA
    6) Saturday August 14th 2010 - The 12 hours of Le Mans
    Denk meld het meteen even

Senior Member Maik Peters's schermafbeelding

Standaard

Vetjes heren! Heb er wel weer zin in
    Dit keer wil ik echt wel alle races rijden.

Wat betreft de laatste race... van mij zou die ook wel 1 of 2 weken later mogen.
    Niet dat ik zelf in de lemans series van RaceDepartment rij, maar om er constant +/1 2 maanden tussen te laten.

Oja nog een puntje, zouden we aub even goed kunnen testen dat de mensen met 3 schermen ook 3 schermen kunnen gebruiken

Spanks!

Standaard

Als je die een maand doorschuift zit je in de zomervakantie. Dat is dus niet handig. Ik zal het eens in de groep gooien maar het was al berelastig om deze data vast te leggen in verband met feestdagen, vakanties, ZAC6, DRTCC4, FPL3 etc etc. Dat is echt een heel gepuzzel.

Als ik jouw agenda zo zie is het steeds maand om maand, behalve de race in juni. Dus ik zie het probleem eigenlijk niet.
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member Maik Peters's schermafbeelding

Standaard

Sorry, was nog vergeten iets erbij te vermelden...

Dat ondanks dit kleine puntje, jullie alweer een hoop reken/ denkwerk moeten verrichten om het zo in elkaar te knallen! en dat het zo ff snel gezien goed gelukt is!

@Jarno, ik dacht dat ik het zag, maar zie het niet. Waar is de overlap? Ik zie wel 8 dagen tussen (RD)Race 5 12jun en (DRES)Race 4 20juni
    Laatst gewijzigd door Maik Peters; 9 oktober 2009 om 08:59 Reden: Ik zie ook geen overlap in races.

~ Respect is Everything ~

Senior Member Fr3d's schermafbeelding

Standaard

Ik verwacht veel meer plezier te beleven aan DRES dan aan RD-le mans series.
    Voor mij zal DRES dus dan ook de voorkeur houden.

Ik zou wel graag wat andere tracks zien.
    Sebring en Road America zaten er vorig jaar ook bij. Zijn wel mooie tracks, daar niet van

Zelf zie ik dan liever 2 andere tracks voor zoals Istanbul en Sepang
    Deze zijn breed en hebben mooie layout voor de snelle auto's.

Lemans hoort er nu eenmaal bij en SPA is een mooie aanvulling.

ben benieuwd naar de duur van de races, voor mij mocht het een tandje langer 6 uur was zo voorbij haha

Senior Member Ralffoxx's schermafbeelding
    Naam
    Steven Voss

Standaard

Denk zelf dat Brno of Barcelona ook wel leuke tracks kunnen zijn voor DRES.
    Enjoy life, love racing

Standaard

Vier races, we vervangen er 1 van, dus al een 25% wijziging van de kalender. Sebring en Road America zijn net zo zeer -zo niet meer- endurance race tracks in het echt als Brno, Barcelona etc.
    DigitalRacing.nl

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Leuk, zou hier dit seizoen ook wel aan mee willen doen.
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

Senior Member clipto's schermafbeelding
    Naam
    Jarno Hogeweg

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maik Peters Bekijk bericht
    @Jarno, ik dacht dat ik het zag, maar zie het niet. Waar is de overlap? Ik zie wel 8 dagen tussen (RD)Race 5 12jun en (DRES)Race 4 20juni
    Daar doel ik inderdaad op
    Als ik voor mezelf spreek, ik heb wel wat training nodig om fatsoenlijk rond te komen op een baan en noem mezelf geen alien die na 20 rondjes foutloos binnen een tiende kan rijden, 6 uur lang
    Vandaar dat het bij de andere races goed uit komt, dat er een maand tussen de races van beide leagues valt.
    Even niet aan gedacht, dat jullie natuurlijk ook andere leagues zelf organiseren waar je rekening mee moet houden.

Als het kan... graag, gaat het niet... wordt het een week lang opsluiting op de gamekamer en geen priveleven die week

Moderator Bramzel's schermafbeelding
    Naam
    Bram Knot

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Darthwillie Bekijk bericht
    mag ik trouwens een zeiksnor zijn en gevoelsmatig vinden dat het seizoen met Le Mans hoort te eindigen.
    De finish op Spa is in goede DR.nl traditie; op deze manier sluiten we het seizoen toch af in Spa in het donker, wat we eerst altijd deden met de ZAC. Daar kan het nu echter niet meer, omdat je met GTRE niet in het donker kan rijden.

Senior Member
    Naam
    Michael

Standaard

Mocht er nog iemand nodig zijn om de physics te testen, geef maar een gil.
    Tjerk: Mijn ervaring is dat je kan rijden met de setup van Michael als je Michael heet.

DigitalRacing.nl

Standaard

"We" zijn druk bezig om daar snel mogelijk duidelijkheid over te geven zodat iedereen zijn of haar input kan geven!

Member
    Naam
    Dick Bos

Standaard

Mooie kalender en circuits.
    Vooral SPA als afsluiter en in het donker. heel goed.

Senior Member Darthwillie's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bramzel Bekijk bericht
    De finish op Spa is in goede DR.nl traditie; op deze manier sluiten we het seizoen toch af in Spa in het donker, wat we eerst altijd deden met de ZAC. Daar kan het nu echter niet meer, omdat je met GTRE niet in het donker kan rijden.
    Tradities zijn er om verbroken te worden

Maar het maakt me niet uit verder, allang al blij dat Monza vervangen wordt door Spa. Het is gewoon een gevoelskwestie, voor mij is Le Mans de ultieme endurance race.

Ik heb de agenda al afgestemd om de races, Darthwillie zal er zijn
    Your mouth is open, sound is coming from it. This is never good.

No one has ever made himself great by showing how small someone else is.

Celebrate finish lines, not finish times

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Van mij had alleen Road America ook vervangen mogen worden... nu hebben we toch nog steeds 3 hoge snelheidscircuits, al twijfel ik of je Spa ook onder die noemer kan zetten...
    Meer high-downforce circuits zou ook de aankomende carset ten goede komen, zeker voor de benzinewagens Silverstone had mij erg mooi geleken.... maar zo vind ik het ook goed, de race vorig jaar op RA was in ieder geval zeer vermakelijk met een eind als een filmscript of niet Robert

Senior Member
    Naam
    Michel

Standaard

pfff Le mans was veel beter bedoel je ?
    Digitalracing.nl ; Its not fun, dont do it !

Standaard

Whoohoo DRES! Top!

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

hoezo, daar zijn toch geen incidenten geweest? Toevallig heb ik er laatst nog weer over gedroomd en ik weet nog precies hoe het ging.
    Na het uitvallen van UT Carsport lagen wij eerste toen ik het stuur overnam. Ik wist dat ik alleen maar de race op die positie moest uitrijden en dan wonnen we de race en daarmee zouden we het kampioenschap binnenhalen. Helaas bezweek ik onder de druk en maakte ik een foutje met schade als gevolg waardoor ik de pits moest opzoeken en de leiding moest overdragen aan DCR in de Peugeot, vervolgens heb ik besloten om naar softs te gaan om zo met een serie ultra snelle ronden de leiding weer over te nemen. Ronde na ronde liep ik in op de wagen van DCR en met nog 1 ronde te gaan zat ik ze op de staart, om uiteindelijk in de rechterknik voor Indianapolis de Peugeot buitenom voorbij te gaan! Als ik aan die inhaalmaneuvre terugdenk ben ik stiekem best een beetje trots op mezelf

Ik kan me nog goed herinneren dat ik helemaal uit mn dak ging toen ik als eerste de finishvlag passeerde, ik proef nog steeds de nasmaak van de champagne! wat een geweldig moment

als ik er zo weer aan terugdenk, eigenlijk best een goed idee voor een film

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten