Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 70

Discussie: Het grote HELM painting topic

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard Het grote HELM painting topic

Aangezien het topic verdwenen is na de hack. Hier het vervolg en zoals beloofd mijn helm;

Die lichte vlek op de achterkant komt door de render. Dit loopt normaal gewoon door in de grijze kleur.
    Laatst gewijzigd door Dennis; 30 juni 2009 om 20:08
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

Standaard

Maak er dan iig een mooi startpost van Met hoofdletters in de onderwerp titel

Helm is goed gelukt, dat rondje bovenop is echt moeilijk, zeker met de nieuwe R07 templates! Ik heb zelf nog niet echt een super render van mijn eigen helm, merendeels omdat ik de Helm zelf nog niet superafgewerkt in hogere resolutie heb kunnen maken.

dat komt dus vooral door de zeer complexe tekening bovenop
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    Helm is goed gelukt, dat rondje bovenop is echt moeilijk, zeker met de nieuwe R07 templates!
    Daarom heb ik hem ook vrij simpel gehouden. Maar nu heb ik wel een goede basis om hem verder uit te werken in de toekomst.
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

Senior Member Raikkonen_WC's schermafbeelding
    Naam
    Raymond Smits

Standaard

Ik lees net van de hack, balen, maak ik eens een topicstart, verdwijnt hij weer.......
    ** Racing is in my blood, it's part of me, it's part of my life. **

** Racing is like sex. Every man thinks he can do it! **

Naam
    Raymond Smits

Standaard Het grote HELM painting topic

Na de hack is de eerste verdwenen, dus bij deze POGING 2:

Zoals sommige misschien hebben gehoord op de meeting, heb ik besloten om weer helmen te gaan tekenen. Dit is ook de reden dat ik hier een apart Topic voor aanmaak.

In dit topic wil ik mensen helpen met hun helm problemen, en ga ik evt rquest helmen voor mensen maken. Tevens wil ik de komende weken een aantal helmen maken, die gerequest kunnen worden. Elke helm kan maar 1 keer gerequest worden, dus elke helm blijft persoonlijk.

Hou de komende weken dit topic in de gaten als je een helm wilt, of vraag er eentje aan. En natuurlijk kun je ook je helmen posten hier, zodat we allemaal commentaar en opmerkingen kunnen geven

Naam
    Raymond Smits

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stefan Kollee Bekijk bericht
    Ik snap dat je je eigen topic wilt behouden, maar om er dan nog eentje aan te maken lijkt me iets overdreven.
    Deze worden samengevoegd.

Standaard

Raymond, dan zal je m'n post over de Helmen-X-files voor Carviewer waarschijnlijk ook gemist hebben

Ik heb een rarretje met de x-files voor de F3000 en WTCC/GT helm hier online gezet:
    http://www.brammeh.nl/forum-pics/Race_Helmets_xfile.rar

Type 1 = F3000
    Type 2 = WTCC/GT

Naam
    Raymond Smits

Standaard

Dank je. Hiermee kan ik inderdaad verder.

Moet zeggen dat de helm van Kim me op dit moment bijna nachtmerries veroorzaakt Alles wat ik teken pas niet bij het design, dus duw ik het aan de kant. Heb dus nu alweer 2 halve designs klaar liggen, dus dat schiet wel op.

Hopelijk kan ik morgen de eerste previews voor het ontwerp van kim geven.

Senior Member GTE's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raikkonen_WC Bekijk bericht
    en ga ik evt rquest helmen voor mensen maken.
    dat onthoud ik ff!

Member JCijsouw's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Cijsouw

Standaard

Aah, dit is wel een leuk topic. Vooral omdat ik hier zelf ook helemaal gek van ben. Ik ben toch wel het merendeel van de helmen van de rijders getekend van de andere league waarin ik rij.

Ik vind het ontwerp van Roy's helm ook heel mooi. Het is heel simpel, op de bovenkant na dan, en het ziet er echt heel netjes uit. Simpel maar effectief!

Hier heb ik nog wel wat voorbeelden:

En uiteraard mijn eigen helmen van de afgelopen jaren

In 2008 wilde ik totaal iets nieuws, maar in 2009 ben ik toch weer terug gegaan naar mijn eigenlijke ontwerp, wat ik veel mooier vind.

Ik gebruik de ARAI 2006 shape, eigenlijk voor GP4, om de helmen op te ontwerpen en daarna zet ik ze over op de shapes die wij gebruiken in de mod waarmee we racen. Het is vrij weinig werk en ze blijven hetzelfde qua resolutie/kwaliteit.

Laat even weten wat jullie ervan vinden, mogelijk nog wat tips/tricks Het is echt wel een van de dingen die ik, persoonlijk, wel het beste kan qua painten. Een auto lukt me echt (nog) niet, krijg dat maar niet lekker voor elkaar.

Naam
    Raymond Smits

Standaard

Hey

De helmen zien er goed uit. Ik zie trouwens het FIA logo op de achterkant. Daar ben ik op dit moment zelf ook mee bezig om te maken. Kun je me die van jou eens emailen?

Over de helm van Kim. De eenvoud in zijn helm is helemaal weg nu. Ben gisteren flink opgeschoten, en ben me nu bezig met de bovenkant van de helm.

Kim heeft zojuist de eerste preview doorgestuurd gekregen. Evt post ik deze na zijn reactie vanmiddag hier voor commentaar.....
    Laatst gewijzigd door Raikkonen_WC; 3 juli 2009 om 08:42

Member JCijsouw's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Cijsouw

Standaard

ik zal hem vanmiddag even pm'n. ik ben wel benieuwd naar je creaties, zou je niet wat previews kunnen posten?

Naam
    Raymond Smits

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JCijsouw Bekijk bericht
    ik zal hem vanmiddag even pm'n. ik ben wel benieuwd naar je creaties, zou je niet wat previews kunnen posten?
    Kan wel, maar om al mijn oude helmen die ik ookt gemaakt heb in mijn GP4 periode allemaal te showen is veeeeeeel te veel

Zodra ik een aantal nieuwe helmen klaar heb die mensen kunnen requesten, zal ik ze posten.

DigitalRacing | Directie Tjerk Korving's schermafbeelding

Standaard

Hmm, ik ben echt een ramp in het tekenen van helmen. Wagens, en dan vooral Formule wagens, kan ik me wel bij inbeelden hoe iets er uit gaat zien maar bij helmen heb ik dat totaal niet. Komt denk ik wel een request van mijn kant een keer.

Senior Member CuqeBaqer's schermafbeelding
    Naam
    Raymond Buijs

Standaard

Moet wel zeggen dat de GP4 template's het fijnste painten qua helmen. Was jaren lang een hobby van mij om ze te painten, ben er nu weer een beetje mee bezig.
    Vroeger toen de kratjes bier nog van hout waren, en je moest zuipen om de kachel draaiende te houden. Dat waren nog eens tijden.

Naam
    Raymond Smits

Standaard

Zo, heeft 2 dagen extra geduurd, maar heb het design van Kim nog lichtelijk aangepast. Kim heeft het ontwerp zojuist gezien en heeft goedkeuring gegeven de eerste preview neer te zetten. Dus bij deze:

WIP Helm Kim versie 1:

Over het design:
    Kim's oude design was de helm van Barrichello met een lichte eigen smaak toegevoegd. In dit ontwerp heb ik geprobeerd de helm van Barri terug te laten komen, maar ook weer niet te herkenbaar te maken. Hierdoor creeer ik een eigen design, met het design van Barrichello als herkenningspunt. Verder komen in het orginele ontwerp nog de kleuren terug van de Belgische vlag (als klein detail) en wordt er nog gewerkt aan het implementeren van zijn hobby in het ontwerp.

Tevens is er nu ruimte gecreeerd voor de sponsors van zijn Raceteam. Aangezien zij ook hier meer op aanwezig wilde zijn (het levert tenslotte meer geld op), is er gekozen voor een sponsorbalk, die doorloopt naar het midden. Ook dit is gedana om een extra sponsorruimte te creeeren

Wat moet er nog gebeuren:
    Dit ontwerp is flatline, zonder logo's en afwerking. Dus dat de helm nog netjes afgewerkt moet worden etc is bekend. Het gaat om de kleuren etc. Tevens wordt er nog een bovenkant ontworpen.

Bij deze de previews:

Commentaar en opmerkingen zijn welkom.
    Laatst gewijzigd door Raikkonen_WC; 5 juli 2009 om 01:19

Senior Member Marc Vos's schermafbeelding
    Naam
    Marc Vos

Standaard

Ik vind het erg knap hoe je deze basis hebt gemaakt. Persoonlijk vind ik al die streepjes iets té druk, maar dat is puur een kwestie van smaak

Standaard

@Marc

Dat valt niet meer op zodra je de helm ingame gebruikt. Maar voor close-ups kunnen de details wel wat toevoegen, in mijn ogen.

Ik vind m wel gaaf Raymond, vooral dat blauwe met die vegen met 'diepte'. Geeft wel een mooi effect zo!

Senior Member Daniël's schermafbeelding
    Naam
    Daniël Kleijn

Standaard

Hee, zou ik een verzoekje in mogen dienen voor een helm? (Aan diegene die tijd en zin heeft dan!) Eigenlijk heb ik er nog twee nodig: één voor het DRTCC, de andere voor de FPL. Ik wil wel grotendeels hetzelfde design, maar de WTCC-helmen zijn natuurlijk anders dan die van de open wagens. Als iemand zin en tijd heeft, zou diegene me dan op msn kunnen adden?

the_winnerjackass at hotmail dot com

Thanks in advance!
    "He was lucky not to go over the barrier and down to one of the seafront bars, where he would have been offered a drink, but might have had a problem holding it steady."
    - F1, Monaco 1986

Naam
    Raymond Smits

Standaard

Even een bericht aan iedereen.

Ik weet dat vele van jullie wachten op de helmen. Diverse helmen zijn ook al redelijk ver af. Echter heb ik de afgelopen 3 weken zo goed als niks kunnen tekenen door allerlei prive omstandigheden. Ik kan daarom ook even niet beloven dat ik alles voor de inleverdatum van de leages af heb. Mijn excusses alvast hiervoor.

Echter blijft het een hobby, dus ik doe mijn uiterste best om voor iedereen de helm te ontwerpen wat ze willen. Alleen heeft dit tijd nodig.

Standaard

Geen probleem Raymond, als hij niet af is vind ik vast een andere oplossing

Senior Member Daniël's schermafbeelding
    Naam
    Daniël Kleijn

Standaard

Hee Raymond,

Ik -en iedereen met mij hier denk ik- appreciëren het gigantisch dat je al die moeite doet om een mooie helm te maken voor ons! Dus doe lekker rustig aan, dan rijd ik wel met iets anders.
    "He was lucky not to go over the barrier and down to one of the seafront bars, where he would have been offered a drink, but might have had a problem holding it steady."
    - F1, Monaco 1986

Member Sybren's schermafbeelding
    Naam
    Sybren Wiersma

Standaard Helm ontwerp

Hallo,

Is er ook iemand die een helm voor de FPL voor mij kan ontwerpen.
    Heb er zelf helemaal geen idee van hoe je dat doet, dus HELP!

Senior Member Captain Slow's schermafbeelding
    Naam
    Casper

Standaard

Even aanvulling hierop. Ik heb het geprobeerd voor Sybren, maar ik blijf gewoon zitten met een witte helm. Ik kan het gewoon niet.
    Dus wil iemand zijn helm-paint talent aanspreken voor mijn teamgenootje?
    If you can meet with Triumph and Disaster
    And treat those two impostors just the same

Junior Member

Standaard

Mijne:

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten